آرشیو آذر ماه 1401

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

هدینگ (heading) چیست؟

۴ بازديد
فکر کنید یک نوشته هزار واژه‌ای دارید و از تگ‌های هدینگ در آن استفاده نکرده اید. شما در‌این‌حالت‌ یک نوشته طولانی تشکیل داد کرده‌اید که عملا برای موتورهای کاوش بهره‌ای ندارد؛ یعنی زحمت شما هدر رفته میباشد. اگر‌که با به کار گیری از تگ‌های هدینگ می توانید رابطه دربین جملا‌ت را معین نمائید، این چنین هم یوزرها و هم موتورهای کاوش، به هم پیوستگی متن شما‌را خواهند فهمید.
دلایل استفاده از هدینگ
در صدر به اهمیت داشتن هدینگ در نوشته‌ها اشاره کردیم. حالا میخواهیم ببینیم به چه ادله بایستی از هدینگ در نوشته‌های خویش استفاده کنیم، آن‌گاه این مورد ها را برای شما به طور بی نقص شرح می دهیم.
بهبود سئوی وب سایت
خوانایی عالی متن به وسیله یوزرها و دسترسی به قسمت‌های متعدد آن
مشخص و معلوم کردن طریق ساختار نوشته‌ها
دلایل به کار گیری از هدینگ
1. بهبود سئوی وب سایت
به کار گیری از هدینگ heading موجب ترغیب خواننده گان برای بازرسی نوشته‌های شما می گردد. شما تحت عنوان استفاده کننده در شرایطی‌که در سایتی قرار بگیرید که ادراک بهتری از نوشته های آن داشته باشید و بهتر بتوانید با آن رابطه برقرار فرمائید، سئو در مشهد مطلقا برای تلاوت مطالب آن و ماندن در وبسایت ترغیب خواهید شد. حتی بعدا هم در‌حالتی که به‌دنبال مطلبی باشید، ترجیح می‌دهید در به عبارتی تارنما به دنبال آن بگردید.
به کار گیری از هدینگ برای یوزرها همین شم را رغم خواهد زد. در مقابل شلخته تایپ کردن و نا مرتب بودن نوشته‌ها و استعمال نکردن از هدینگ، میتواند به به عبارتی اندازه موجب رخنه‌ وب سایت شما به وسیله خوانندگان گردد. به کار گیری از تیترهای جالب و مطلوب، می تواند موجب پایین آمدن نرخ پریدن وبسایت شما گردد، این مورد در مشاجره سئوی وبسایت، یک امتیاز مثبت به شمار می‌رود.
2. خوانایی متن به وسیله یوزرها
به کارگیری از عنوان (Heading) مطلوب موجب می گردد تا یوزرها به راحتی به کلیه بخش‌های نوشته شما مشرف شوندرایا پارس . همینطور تایپ کردن گزاره‌های زمان بر سوای هیچ تیتر، میل خوانندگان را برای ماندن در وبسایت شما کم می‌نماید؛ براین اساس نرخ پریدن سایت شما زیاد خواهد شد. گزینه جالبی که وجود دارد این میباشد که بعضا از یوزرها در سایت به طور خبر نامه وار مطالب را رسیدگی می‌نمایند. به عبارتی‌طور که در مجله‌ها تایپ کردن عنوان از التفات بالایی شامل است، عنوان (Heading) مطلوب در مطالب سایت هم مورد مداقه هست. ناگفته نماند راضی بودن یوزرها از نوشته های سایت شما تأثیر مستقیمی بر سئوی آن می گذارد.
3. معلوم کردن ساختار نوشته‌ها
شما با استفاده از هدینگ می توانید زمینه اساسی جمله و قسمت‌های مشخصی از متن را گزینش نمایید؛ براین اساس خواننده گان وبسایت به راحتی با خواندن عنوان نوشته‌ها، مراد کلی نوشته‌ها را خواهند فهمید. آنگاه در شکل التفات داشتن آن مسئله برای کاربر، شروع به خواندن آن خواهند کرد. ولی ناگفته نماند تایپ کردن تیترهای جذاب هم خالی از لطف وجود ندارد و آیتم توجه یوزرها قرار خواهد گرفت.
نیازی وجود ندارد که کلمات و جملا‌ت خیره کننده و غریب و سخت به شغل ببرید. خیلی ساده و جذاب در ارتباط مورد متبوع عنوان بزنید تا خوانند‌گان با شوق و اشتیاق مطالب شما را رسیدگی نمایند. به عبارتی‌طور که مشاهده می کنید در تصویر زیر در ویرایشگر گوتنبرگ از تگ های H استفاده کرده‌ایم.
هدینگ در وردپرس
***لازم به یاد آوری می‌باشد که برای مثال خصوصیت‌های وردپرس اوپن سورس بودن آن میباشد؛ به همین ادله شما هم میتوانید قطعه کدهای کوتاهی را به آن اضافه نمایید. این فعالیت و تایپ کردن کدها بیشتر توسط برنامه نویس ها اعمال میشودwhat is seo  و کاربرانی که با کدهای PHP آَشنا نباشند، کار کشته به ایفا این فعالیت نخواهند بود. این آیتم باعث شد‌ه‌است تا بسط دهندگان اینترنت، مبادرت به ساخت شورت کد وردپرس سفارشی نمایند.

هدینگ در وردپرس
برای عنوان زدن با به کارگیری از تگ هدینگ، 6 موقعیت وجود دارااست. (H1 تا H6) . پس مراد از هدینگ به عبارتی تگ‌های H1 تا H6 میباشد. تفاوت این تگ‌ها در اندازه نوشته های آن میباشد، تگ H1 اندازه متن در آن گران قدر‌خیس از سایر میباشد. به ترتیب در تگ H2 اندازه متن خرد‌خیس از H1 است و H3 خرد‌خیس از H2 میباشد و تا نقطه پایان. به کار بستن از این تگ‌ها نحوه استفاده اختصاصی خویش را دارند که در قسمت بعدی به شما آموزش خوا هیم اعطا کرد. نوشته‌ی علمی فراگیری گوتنبرگ را پژوهش فرمایید.

طرز به کار گیری از هدینگ ( تگ‌های h1 تا h6 )
نکته مهمی که در به کار گیری از تگ هدینگ وجود دارااست، این میباشد که می بایست در هر متنی، صرفا یکبار از تگ H1 به کار گیری نمائید. H1 تیتر اصلی نوشته شما محسوب میشود؛ مانند یک کتاب که یک آیتم خاص دارااست، نوشته شما هم می بایست مسلما تیتر مشخصی داشته باشد. همینطور تگ‌های H2 تا H6 می بایست در نوشته ی علمی شما وجود داشته باشند. هر قسمت از تیتر مهم را باید با تگ‌های H2 معلوم فرمایید. همینطور تگ H3 تحت مجموعه‌های تگ‌های H2 میباشند که قسمت های پایین مجموعه آن را مشتمل بر می گردند.
شما باید در نوشته‌علمی خویش از هدینگ‌های H1 تا H6 به درستی استفاده کنید. در یک نگاه کلی تیتر اساسی نوشته‌ی علمی شما H1 است. تیترهای نوشته‌علمی هدینگ H2 را می گیرند، اگر در هر نوشته‌ی علمی تیترهای شما بخش‌های جزئی‌تری داشته باشید، هدینگ H3 می گیرند. به کارگیری از هدینگ‌های H4 تا H6 خیلی مرسوم نیستند، البته بستگی به نوع نوشته های شما دارد. در‌صورتی‌که در فعلا تایپ کردن نوشته‌ی علمی تخصصی می باشید، شاید لازم باشد از این تگ ها هم استفاده کنید.

اذن بدهید مسئله را در پوسته یک نمونه به شما یادگرفتن دهیم. فرض کنید گزینه وب سایت ما درباره ی فروش لباس است.

لباس‌های زنانه (تیتر مهم مقاله- تگ H1 )

v تیشرت و بلوز (تگ H2)

Ø بلوز آستین کوتاه – بلیز آستین بلند ( تگ H3)

v شلوار ( تگ H2 )

¨ شلوار خارج پوش- شلوار خانگی – ( تگ H3 )
و …
طریق استعمال از هدینگ ( تگ‌های h1 تا h6 )
نکات اساسی در انتخاب هدینگ
برای مثال مواقعی که از عنایت بالایی در هدینگ برخوردار می باشند، انتخاب لغت ها مطلوب برای هدینگ میباشد.
در واقعیت یک کدام از هدف ها مهم برای هدینگ زدن، گفت و گو سئوی تارنما میباشد. شما به راحتی میتوانید با گزینش لغت ها کلیدی مطلوب برای هدینگ‌های خویش، سئوی وبسایت خویش را بالا ببرید.
از سایر مزایای تگ‌های هدینگ، خوشگل شدن متن میباشد.
در شرایطی‌که نوشته‌ها با هدینگ اندازه گذاری شوند، برای کاربر خسته کننده نخواهند بود.
تأثیر تگ هدینگ در بهینه سازی
در‌حالتی که از کلمات کلیدی در تگ‌های H1 تا H6 استفاده فرمایید، موتورهای کاوش محتوای وب سایت شما‌را مبتنی بر این تگ‌ها استیناف خواهند کرد.
در‌حالتی که میان تگ H و قسمت‌های دیگر متن شما رابطه برقرار باشد، این قضیه می‌تواند برای شما امتیاز محسوب خواهد شد.
مهم ترین تگ H1 است. حتما بایستی از آن در اولیهِ نوشته‌های خویش استعمال فرمایید.
***جالب است بدانید که وایرفریمینگ در ساخت وب سایت امروزه نقش اصلی را داراست. خصوصا که می‌توان خروجی این نرم‌افزار‌ها را به نه آیتم به کار گیری قرار داد. چنانچه شما طراح تارنما می باشید، با پیاده سازی در نرم‌افزار‌های UI می‌توانید صاحب کار را از کلیات کار مطلع کنید.
3 پرسش پرتکرار مربوط به آیتم:

1) آیا هنگام به کار گیری از تگ‌های H3 می بایست از بالت و یا این که شماره گذاری استفاده شود؟
نه، در هنگام به کار گیری از تگ H3 نیازی به به کار گیری از شماره گذاری یا این که نشانه گذاری خاصی وجود ندارد و شما می‌توانید به طور معمولی تیتر را عنوان بزنید.
2) آیا تایپ کردن هدینگ در سئو تأثیر گذار می باشد؟
هدینگ‌ها به تنهایی نمی‌توانند کاری برای بهینه سازی اجرا دهند، اما تایپ کردن هدینگ با به کارگیری از کلمه ها کلیدی اساسی و با التفات، موجب رغبت یوزرها به قرائت نوشته های شما می‌گردد، پس در گفت و گو بهینه سازی هم تأثیر گذار می باشد.
3) آیا در هدینگ می‌اقتدار اندازه فونت نوشته‌ها را تغییر داد؟
آری، شما می توانید خصوصیت نوشته‌ها را خودتان تعیین کنید. این قضیه بستگی به مقاله شما و تعداد تیترهایتان دارااست.
خلاصه و سود‌گیری
به عبارتی‌طور که توضیح داده شد استعمال از هدینگ‌ها موجب ادراک خوب محتوای تارنما گردد. یوزرها با تلاوت عنوان موضوعات شما، از نوشته‌ی‌علمی کلی وبسایت شما اطلاع پیدا خواهند کرد. هیچ کاربری علاقه‌ای به خواندن یک نوشته‌علمی یکنواخت و فارغ از عنوان و معمولی ندارد؛ براین اساس باید کلاً نوشته‌های خویش تیتر‌بندی را رعایت نمایید.

تگ Canonical چیست و چه گونه بایستی از آن استفاده کرد؟

۵ بازديد
هنگامی که محتوای تکراری یا صفحه مشابه در تارنما ایجاد کرد می شود ، بایستی از تگ Canonical به کارگیری کنیم تا با زبان HTML به گوگل بگوییم کدام برگه را نخستین مرور کند. از طرفی دیگر تگ کنونیکال در seo خیلی اصلی و پرکاربرد میباشد و به عنوان یک سیگنال در درجه بندی نتیجه ها صفحه های ما در گوگل تاثیر گذارد می‌باشد. یک تگ کنونیکال نادرست ربات های گوگل را گمراه می کند و برگه ی تکراری یا مشابه کاغذ اساسی را برای کاربران نمایش می دهد. بدین ترتیب میخواهیم علاوه بر آموزش ، موردها استفاده درست آن را برای شما در‌این نوشته‌ی‌علمی بیان کنیم.
تگ کنونیکال چیست؟
تگ کنونیکال (rel = canonical) یک قطعه کد html میباشد که زمانی با محتوای تکراری در تارنما مواجه شدید بتوانید صفحه اساسی و تکراری خود را تقدم بندی فرمائید تا گوگل بتواند نسخه اساسی را از دیگر نسخه ها مستقل کند. هنگامی از تگ کنونیکال استفاده می‌کنیم که تمامی صفحه های بر روی وبسایت قابل مشاهده یا در دسترس باشند و بخواهیم یکی‌از این صفحه ها زودتر بوسیله ربات های گوگل ایندکس شوند. سئو در مشهد پس گوگل تمامی ی صفحات شما‌را مرور می کند اما با تگ Canonical به یکی از آن‌ها تقدم اولیه را میدهد. البته تگ کنونیکال استعمال های دیگری هم داراست که بعدا راجع آن سخن می‌کنیم.
مداقه تگ کنونیکال
با اینکه بسیاری از افراد مطمئن می باشند در صفحات خود محتوای تکراری ندارند البته صفحه ها هر سایتی ممکن است به دلیل آدرس های پارامتری و طرز نوشتاری Urlها، صفحه ها تکراری برای شما ساخت شوند که باید ایرادات آن‌ها‌را رفع نمائید.
آدرس های پارامتری
هنگامی موتورهای جستجو صفحات را مرور می کنند به صفحاتی برمی خورند که آدرس یکسانی با پارامترهای متفاوتی دارا هستند. (به آدرس این صفحات ، آدرس های پارامتری می‌گویند) مثل سایت های فروشگاهی که بر پایه ی پارامترهای رنگ و سایز و نوع محصولات را فیلتر می کنند.
آدرس مهم
https://www. store.com /clothing/shirts.html
در‌حالتی که تیشرت های سایز XL را فیلتر کنیم
https://www. store.com /clothing/shirts.html/ ?Size=XL
رنگ آبی رنگ را به عنوان پارامتر دیگری به فیلتر خود اضافه کردیم. این آدرس ها صفحه های جدا ای برای گوگل به حساب می آیند رایا پارس  و به همین عامل ممکن هست ، محتوای تکراری حساب شوند.
https://www. store.com /clothing/shirts.html/? color=Blue&Size=XL
موارد که باعث محتوای تکراری میگردند :
داشتن صفحه های پرینت ( چاپی ) غیروابسته (example.com/print/page)
نسخه های تلفن همراه وبسایت (m.example/page)
آدرس های پارامتری برای ID های گوناگون (https://example.com?sessionid=3)
محتوای مشابه با آدرس های متفاوت ( example.com/services/seo , example.com/specials/بهینه سازی )
صفحات با حروف کوچک و بلندمرتبه (https://example.com/page , www.example.com/Page)
چرا تگ کنونیکال در بهینه سازی اساسی میباشد
با معرفی الگوریتم پاندا گوگل اعلام کرد به محتوای تکراری حساس میباشد در‌صورتی‌که یکسری محتوای مشابه داشته باشیم ، انتخاب برای گوگل سخت می‌شود ویا :
1- نمی تواند محتوای با جزییات بیشتر را پیدا و ایندکس کند.
2- به کدام کاغذ درجه بالاتری بدهد.
تگ کنونیکال برای موبایل
کافیست کد rel=”alternate” ذیل را در ورژن موبایل خود قرار دهید.
استفاده از تگ کنونیکال درPDF
برای علامت دادن پوشه های غیر HTML مثل PDF نیاز داریم به جای استعمال از کد HTML تگ کنونیکال را در هدر خود قرار دهیم.
; rel=”canonical”
وقتی که از تگ کنونیکال در هدر خود به کارگیری می‌کنید:
گوگل از این تگ صرفا در حاصل جستجو استفاده می کند.
اندازه ورقه شما تغییر و تحول نمی کند. ( به کار گیری از تگ کنونیکال در به صورت معمولی قابلیت تغییر‌و تحول اندازه کاغذ شما را دارااست)
صفحه های دارای تگ کنونیکال را درنقشه وب سایت پیاده سازی نمائید
پوشه sitemap مشتمل بر آدرس هایی از صفحه ها اصلی وب سایت شماست که به صورت فهرست شده ، در قالب کد html به کنسول گوگل ارسال میگردند. آدرس صفحاتی که برای معرفی به نقشه تارنما خود تعیین میکنید ، در شرایطی‌که در آن‌ها از تک کنونیکال استعمال کرده بودید به طبع در نقشه سایت پیاده سازی نمایید.
در صفحات تکراری از ریدارکت 301 به کار گیری فرمایید
صفحه ها مشابه یا تکراری خود را با یک ریدایرکت 301 به کاغذ ی اصلی که تگ Canonical دارد ، لینک کنید. تغییر مسیر 301 بهترین طریق میباشد تا مطمئن شویم کاربران و موتورهای جستجو به ورقه صدق هدایت شده اند. یادمان باشد زمانی از ریدایرکت 301 به کار گیری می‌کنیم یعنی یک صفحه برای همیشه به شیت دیگری منتقل گردیده‌است.
فقط وقتی که محتوای تکراری دارید از تگ کنونیکال استعمال نمایید چون تگ کنونیکال نمی تواند جایگزین ریدایرکت 301 باشد.
حرف نقطه نهایی
تگ کنونیکال می‌تواند نقص‌ صفحه ها تکراری و مشابه مارا برطرف کند. ورقه بهتری را برای ایندکس به گوگل نام گذاری کند و به seo سایت کمک کند تا مرتبه صفحه های ثابت بمانند. همچنین فهمیدیم صفحاتی که تگ کنونیکال دارا هستند صفحات مهم وبسایت هستند و برای تهیه نقشه سایت از آنها استفاده می کنیم. امید واریم این نوشته‌علمی به شما یاری کرد‌ه باشد تا از تگ کنونیکال در صفحه ها سایتتان درست و منطقی به کارگیری فرمائید و از صفحه های تکراری خود خلاص شوید.

استراتژی موفق در SEO Off Page

۵ بازديد
سئو آف پیج که به بهینه سازی سئو off-page دارای اسم و رسم است جزء یکی از موادسازنده های اصلی سئو سایت محسوب میشود. حتما شنیده اید که می‌گویند لینک و پیوند سازی یک کدام از بخش های اصلی offpage هست، ولی لزوما و برخلاف تصور اکثر زمان ها دستیابی و کارها آحاد سئو خارجی نیست. اکثری سئوی خارج از شیت را مترادف با لینک سازی می دانند، آیا واقعا چنین می باشد؟

در‌این نوشته ی علمی میخواهیم به‌این بپردازیم که آیا تمامی کسب و کارها موردنیاز است به سئو خارجی بپردازند یا توجه کردن به بهینه سازی داخلی برای بهینه سازی وب سایت کفایت می کند. چه استحصال و کارهایی در چه اندازه نیاز دارا هستند که به سئو آف پیج بپردازند و اینکه سئو آف پیج دربرگیرنده چه مباحثی است. درپی به پاسخ تک تک این سوال ها می پردازیم تا بتوانیم شما را در راستای رئیس سئوی آف پیج وبسایتتان موعظه کنیم

الگوریتمی که گوگل برای جایگاه بندی محتوا به کار گیری می کند، در واقع داده هایی را نماد می دهد که حاصل از مطالعه کارداران جایگاه بندی موتور جستجو هست و عوامل مرتبط با سئو آف پیج بیشتر از ۵۰ درصد روی عوامل جایگاه بندی گوگل تاثیر می گذارد. اینجاست که لینک سازی و offpage seo گاها مهمتر می‌باشد seo داخلی میگردند.



سئو آف پیج چیست


شما می‌توانید مجموع بازدیدکنندگان در دنیا را به خود جلب کنید، اما تنها دلیلی که آنها به سایت شما بازگشت می کنند این می باشد که توسط گوگل معرفی می شوید و گوگل به آنها میگوید که شما برای آنها منبع خوبی هستید. اینکه شما بتوانید اتکا گوگل را به خود جلب نمائید در seo عنایت بالایی دارااست و ترازو بازدید شمارا بالاتر می برد. البته شما هم می توانید از این ترافیک به دست آمده از طریق جستجوی ارگانیک در راستای مقاصد خود به کار گیری کنید و محصولاتی را به آنها ارائه دهید که کاربران به آنان عشق و علاقه مند هستند.

ولی برای آنکه بتوانید در این قدم موفق باشید نیاز دارید از متخصص بهینه سازی وب سایت خود بخواهید مواردی را رعایت کند تا بیشتر و بهتر به جذب مخاطبان شما کمک کند. مثلا:

قبل از نوشتن فکر کنید و هدف خودتان را معین کنید
یک ساختار محتوای مخصوص خود را ایجاد کنید
تحقیق درباره عبارات کلیدی را در راءس کار خود قرار دهید
محتوایتان باید آیتم پسند مخاطب باشد
محتوایتان باید دارای عنوان جذاب و هدفمند باشد و پاراگراف بندی مشخصی داشته باشد
محتواهای شما می بایست دارای پیوند داخلی به مطالب پیشین باشد
برای تکثیر محتوا هایتان طراحی برنامه دقیق داشته باشید
سئو خارجی، تجسم هر تلاشی می‌باشد که یک کارشناس سئو در سوا وب سایت برای بهبود سکو بندی موتور جستجو (گوگل) اعمال میدهد. لینک سازی نصیب بزرگی از این مورد می‌باشد، اما دنیای لینک سازی بسیار پهناور تر از آن می‌باشد که بتواند در یک محتوا بگنجد.



بهینه سازی داخلی در مقابل سئوی خارجی
بهینه سازی داخلی چیزی هست که شما بر آن در اختیار گرفتن کاملی دارید، در حالی که همیشه در امر بهینه سازی OFF PAGE این چنین نیست. شما در مراحل سئو داخلی باید به مجموعه ای از مقررات و اصول پایبند باشید اما بهینه سازی داخلی ممکن می باشد دنیای نامنظمی را در تصور شما باشد. ولی این تفکری می‌باشد که اکثر وقت ها متخصصین بهینه سازی دارا‌هستند.

حتما تا به فعلا به این سود رسیده اید که تکنیکی که در سئو آف پیج ایفا می کنید نمی دانید که دقیقا منجر می‌شود شما در کدام رده در صفحه نتایج جستجو قرار بگیرید! در صورتی‌که به این منفعت نرسیده اید احتمالا با رقیب های سرسختی روبه رو نبوده اید. اما آنچه همیشه در offpage مطرح میشود این سوال هست که آیا تمامی چیز به طور کاملً زیر کنترل شماست؟ اگر پاسخ شما به این منفی باشد، به احتمال زیاد از سئوی آف پیج سخن میکنید.

فرق سئو داخلی با سئو خارجی چیست؟
همانطور که درباره سئو داخلی تصورهای غلطی وجود دارد مانند اینکه سئو داخلی تنها سئو محتواست و تکرار کلمه کلیدی در متن، قرار دادن آن در محتوا، تایتل، تگ alt عکس و...

درباره offpage seo هم چنین تصور غلطی وجود دارد و اکثر وقت ها کسب و کارها یا حتی مدیرهای مارکتینگ یک وب سایت فکر می‌کنند کسی که از سئوی آف پیج سخن می کند فقط دارااست درباره بک لینک و پیوند سخن میزند. اما همگی متخصصین بهینه سازی به واقعه اعتقاد می گویند خیر فقط لینک سازی نیست.

بهینه سازی داخلی رویدادی تحلیلی و خلاقانه است که در جهت بهبود مشاهده وبسایت توسط موتورهای جستجو آیتم استفاده قرار میگیرد.what is seo  در واقع آنچه باید در سئو داخلی بدانید بسیار متنوع می باشد به دلیل آن که بایستی صفحه ها سایت شما طوری باشد که بتوانید به کل سوال های استفاده کننده پاسخ نه بدهید.

بهینه سازی داخلی بسیار فراتر از محتوا می باشد دقیقا تصویری که برخلاف تصور عموم است.سئو در مشهد  در مرحله اول لازم می باشد که محتوای خود را بسازید ولی به این مراد نیست که کل فرایندی که شما باید برای سئوی داخلی بپردازید محتوا و سئو محتواست.

موردنیاز هست بدانید که سئو داخلی بیشتر از مواردی که گفته می شود به مفاد فنی وبسایت گره خورده هست. در حالی که سئوی خارجی خارج از وب سایت شما بیشتر به‌این می‌پردازد که چطور به تارنما شما آتوریتی اضافه کند، حتی رتبه تارنما شما را افزایش دهد یا اینکه چطور شما را بوسیله سایت های معتبر به کاربران نام گذاری کند.
براین اساس، با وجودی که سخن زدن از تأثیر نسبی این دو گروه تکنیکی، منطقی و قابل شعور می‌باشد،رایا پارس  اما بایستی همواره به خیال داشته باشیم که سئو داخلی و سئو خارجی کامل کننده یکدیگر می باشند و موتورهای جستجو چنین تفکیکی را قائل نیستند و این دعوا، صرفاُ یک طبقه بندی است.

هر دو روش seo یعنی seo داخلی و offpage هیچ کدام نسبت به دیگری برتر نیستند، یعنی برای به فایده نشستن بهینه سازی وبسایت خود، باید به پیاده‌سازی هر دو عنصر دقت کافی داشته باشید.

۲۰ باور خطا seo ۲۰۱۸ که می بایست آنان را رخنه‌ فرمائید

۵ بازديد
۲۰۱۸ می‌باشد.seo ۲۰۱۸ شاید در اساس با سال‌های قبلی تفاوتی نداشته باشد ولی اساسی آن می باشد که شما ایرادات سال های قبل را در به روز رسانی تارنما خویش مرتکب نشوید. اشتباهاتی که بسیاری از صفحات اینترنتی در سال ۲۰۱۸ به آن دچارند. با بازرسی بی نقص این نوشته‌ی علمی شما کارداران بسیار کلیدی برای برتری صفحه خویش در سال ۲۰۱۸ به دست می آورید.
این مقاله ترجمه‌ای می‌باشد از سایت هاب‌اسپات با تیتر “بهینه سازی myths you should leave behind in 2018 ۲۰ “که عملکرد گردیده‌است
گردیده است
گردیده‌است
شد‌ه‌است
شد‌ه‌است
به طور یک نوشته‌علمی بی نقص و باکم‌ترین تغییرات در مشت شما قرار بگیرد. سئو در مشهد نوین مارکتینگ مقاله‌ها مرجع بهینه سازی تارنما ، گوگل ادوردز، ساخت سایت و مارکتینگ را به طور مداوم ترجمه می‌نماید و منتشر می‌سازد.

این نوشته‌ی‌علمی سوالاتی از این دست را جواب می گوید :

آیا در بهینه سازی ۲۰۱۸ ما باید خویش سایتمان را به گوگل معرفی کنیم ؟
نشر محتوا خوب میباشد یا این که پیوند سازی بیشتر ؟
آیا راز نگاری SSL روی سئو ۲۰۱۸ تارنما تأثیر داراست؟
سود‌ای که از سئو می‌بریم چقدر عنایت داراست ؟
آیا توضیحات متا بر جایگاه‌بندی کاوش اثر متعددی دارد؟
انطباق کلمات کلید باید در چه حدی باشد ؟
بهینه سازی در سال ۲۰۱۸ چه پاپ آپی را مزاحم می‌داند؟
تأثیر الگوریتم رنک برین در سئوی ۲۰۱۸ چیست ؟
انباشتگی عبارات کلید چه بلایی به رمز وب سایت شما می‌آورد
تگ های هدینگ مانند H1 در محتوای شما چه نقشی جاری ساختن می‌نماید؟
صفحه اصلی خلوت عالی است یا این که به هم ریخته و کدام یک در سئو ۲۰۱۸ بیشتر تأثیر می‌گذارد؟
و ده‌ها پرسش از این دست.

مهم ترین موضوعاتی که در این مقاله به آن اشاره شد‌ه‌است آنهایی می باشند رایا پارس  که سایت‌های فارسی زبان در seo ۲۰۱۸ خویش هنوز ملاحظه نمیکنند و از همین طریق ضربات بسیار متعددی را متحمل می شوند.

۱. seo ۲۰۱۸ جایی برای چگونگی هست خیر کمیت
در زمان این نوشته‌علمی در بخش اعظمی از فصل‌ها بدین نکته اشاره گردیده است که از کمیت وب سایت خویش بکاهید و بر چگونگی آن بیفزایید. این اصلی می باشد که از اولِ پیدایش مقوله seo بارها و بارها گوگل و متخصصان غیر فارسی لهجه بهینه سازی به آن اشاره کرده‌اند؛ بالا بردن چگونگی مقاله‌ها، صفحه های فرود سایت، بالا بردن چگونگی پیوند‌های ورودی به سایت و همین طور بالا بردن چگونگی لینک و پیوند‌های داخلی سایت؛ همه و کلیه در seo ۲۰۱۸ به شدت مؤثر میباشد. در توصیه‌هایی که نوین مارکتینگ برای سئوی تارنما‌های اهل ایران اخذ می‌نماید مطرح ترین چالش همین آیتم می باشد چون صاحبان حصول و امور به شدت بر روی کمیت وب سایت خویش تأکید می‌نمایند و این در حالی میباشد که چگونگی وبسایت از هر چیز دیگری قادر است برای آن‌ها مفیدتر باشد.

یکی از دلایلی که در نوین مارکتینگ مقالاتی مانند ۲۰ اعتقاد و باور نادرست در seo ۲۰۱۸ منتشر می‌شود what is seo  همین تمدن سازی برای کیفی نگری به سایت‌هایی هست که در گویش فارسی منتشر می گردد. لطفا حتما مباحث کیفی این نوشته‌علمی را بخوانید



۲. کاغذ خلوت یا این که کاغذ نامرتب کدام یک بهتر میباشد
این یکی‌از بزرگ‌ترین خطاها صفحات فارسی گویش هرج و مرج کلافه کننده آن‌هاست. در این نوشته‌علمی در اعتقاد و باور خطا ۱۰ به آن اشاره گردیده‌است. این حقیقتی میباشد که صفحه ها اینترنت فارسی لهجه چه از نظر seo ۲۰۱۸ چه در سال های قبل به شدت نامرتب‌اند. در هر کناره‌ای از صفحات اینترنت فارسی یک بنر در فعلا چشمک زدن است و یک پاراگراف در فعلا عرض‌اندام. موقتی آن که در صفحه های اینترنت غیر فارسی گویش به ویژه صفحه ها در بین‌المللی کاملا بر عکس این آیتم کار میگردد. گوشه و کنار عظیمی مانند دراپ جعبه برای ورود برگه‌ای به شدت خلوت دارد.

خلوت کردن صفحه های اول تارنما شاید در نگاه نخستین به درآمد دستیابی و کارهایی که‌این صفحه ها برای آنان پیاده سازی شده است، لطمه بزند. اما شما با این کار به تعیین مخاطب خویش احترام می‌گذارید. این جنبش اما منجر میگردد که شما بر محصولی که از روش تارنما خویش به دست بازدیدکننده می‌رسانید تمرکز کنید و به بهبود چگونگی کالا خویش بپردازید. بازهم می بینید اینجا هم پای چگونگی به بین آمد؟! قبلا گفتم که سئو ۲۰۱۸ سئوی چگونگی هست موقتی می بایست بیان کنم اینترنت ۲۰۱۸ اینترنت چگونگی می‌باشد.

۳. اهمیت کلیت سئوی ۲۰۱۸ بر نکات مهم جزئیات و کلیات
هدرهای سایت شما به چه شکل هست؟ تعدادی تا h2 در شیت دارید؟ چگالی عبارات کلیدی چقدر است؛ یک‌سری پیوند از کاغذ به صفحه های دیگر داده اید؛ انکرتکست لینک و پیوند‌های شما چه اندازه میباشد؟ این ها چقدر التفات دارند؟ چقدر مهم هست که متن شما ۹۰۰ یا این که ۱۱۰۰ واژه هست. شاید برای مولف شما اصلی باشد، چون در قبال هر یک واژه و کلمه بیشتر پول بیشتری از شما میگیرد اما برای بهینه سازی ۲۰۱۸ و گوگل در سال ۲۰۱۸ این موضوعات چندان مهم وجود ندارد. اما هنوز کاملا بی‌ا‌همیت نشده میباشد البته در بهینه سازی ۲۰۱۸ این موضوعات مداقه خویش را آهسته آهسته از دست میدهند و از سوی دیگر موضوعاتی که کلیت متن را در بر می گیرند، برجسته خیس می گردند. این واقعیتی هست که گوگل هر روز با هوش خیس می‌شود و هر روز گمراه کردن گوگل سخت خیس می شود. گول زدنی که با متنی در ظواهر خوشگل با هدرها و انکرتکست‌ها و لینک‌های خوش قواره و در درون کش دار و بی‌محتوا و ملال آور شکل می‌پذیرد.

۴. فیچر اسنیپت در اینترنت فارسی
نوین مارکتیگ مرجع تخصصی seo و ادوردز در کشور‌ایران میباشد از این رو جدیدترین مقالات را برای سئو ادوردز و مارکتینگ در وبلاگ خویش منتشر می نماید. شما می‌توانید دیگر مقاله ها وبلاگ نوین مارکتینگ را در این مورد تحقیق کنید .

اینجانب در اینجا بعضا از مباحث این نوشته‌ی‌علمی را برای تارنما‌های فارسی بازگو کردم. حیث شما چیست؟ با ما بین بگذارید و کامنت بگذارید به خصوص در شرایطی‌که یک اینترنت مستر حرفه‌‌ای هستید. درانتظار نظریات شما هستیم

دست اندرکاران موءثر در از در میان رفتن دارایی خزش وبسایت

۷ بازديد
آن گاه که صفحه ای در وبسایت خویش منتشر می کنید، بر پایه ی میزان دارایی ای که گوگل برای رسیدگی وبسایت شما در حیث گرفته می‌باشد، صفحه های تان به وسیله ربات های گوگل خزش یا این که اصطلاحا کرال crawl می شوند. به بودجه ای که گوگل برای تحقیق صفحه های یک وبسایت در حیث می‌گیرد، میزان دارایی خزش یا این که کرال بادجت گفته میگردد. بدین ترتیب اگر که وب سایت شما از میزان دارایی خزش مقداری بهره مند باشد، ربات های گوگل صفحه های وبسایت شما را دیرتر به یوزرها اکران داده میدهد. فرض فرمایید محتوایی در سایت خویش منتشر کنید، البته به جهت سرعت تحت خزش صفحه های قبل از آن که گوگل محتوای وبسایت شما‌را بخواند، فرد دیگری آن را اسکن نماید و در وبسایت
وب سایت
تارنما
وبسایت
سایت
خویش قرار دهد. در اینگونه قوانینی ممکن است گوگل محتوای شما که مهم است را نادیده گرفته و محتوای کپی گردیده را مهم بداند.سئو در مشهد  فعلا متوجه شدید که ارتقا بودجه خزش چرا التفات ویژه دارااست

چه چیزهایی باعث از میان رفتن بودجه خزش می‌گردد؟

یکسری عوامل و خطاها وجود دارند که باعث از دربین رفته بودجه خزش وبسایت می‌شوند. شما می‌توانید با شناسایی و از فی مابین بردن آنان Crawl Budget وبسایت خویش را ارتقا دهید. درپی شما را با مشکلاتی که سبب از در بین رفتن میزان دارایی خزش میگردد، آشنا می‌کنیم.
محتواهای تکراری در وبسایت
بعضی وقتها ممکن میباشد به خطا محتواهای تکراری در سایت تان به وجود بیاید. رایا پارس ربات های خزنده گوگل همگی صفحه ها اعم از تکراری و غیر تکراری را بازرسی می نماید. در شرایطی که که محتوای اسکن و تکراری در وبسایت شما وجود داشته باشد، دارایی خزش تان صرف آن‌ها می شود و صفحه های اصلی دیگر بوسیله ربات ها تفحص نخواهند شد. شما می‌توانید برای از در بین بردن صفحات تکراری، ریدایرکت ایفا دهید.
سرعت زیر بارگذاری صفحات
یکی از سایر از دست اندرکاران موثر بر کراول باجت، سرعت پایین بار گذاری صفحات می باشد. what is seo از نگاه ربات های گوگل صفحاتی که از سرعت بار گذاری پایینی بهره مند می‌باشند، نمی توانند نیاز یوزرها را برطرف نمایند. در شرایطی‌که که مجال لود صفحات تارنما بیش از تعدادی ثانیه ارتفاع بکشد، تجربه کاربری بازدیدکنندگان زخم می بیند و سبب کاهش نرخ تبدیل می گردد. همینطور سرعت لود مطالب یک شیت منجر میشود ربات های گوگل تعداد صفحه های کمتری از وب سایت شما را رسیدگی نمایند. بدین ترتیب دارایی خزش کاهش مییابد.
fXOT2aTNop8EdEkgXix9nvk8qsFVWZB0CR3DJTCS.png
وجود محتواهای بی چگونگی
یک‌سری صفحه ها در سایت وجود دارند که از لحاظ محتوایی بی چگونگی بوده و برای ربات های گوگل بی بها می‌باشند. این صفحات مشتمل بر شیت سبد خرید، نام نویسی، صفحات وبلاگ و … می‌گردد. شما می بایست از چشم شدن این صفحه های بوسیله گوگل غربت نمائید یا این که در شکل امکان آنان‌را حذف نمایید. این صفحه های برای ربات های گوگل جذابیتی ندارد و همین مورد سبب از دست رفتن Crawl Budget وب سایت تان می گردد.
لینک و پیوند سازی نامناسب صفحات
یکی موردها بسیار مهمی که در دارایی خزش تارنما شما اثر می‌گذارد، لینک و پیوند سازی داخلی صفحه های میباشد. لینک سازی داخلی سبب ساز میگردد تا‌زمانیکه ربات وارد صفحه می شود و به کراول آن می پردازد، با دیگر صفحه ها مرتبط وب سایت تان نیز روبرو شود. براین اساس تعداد صفحاتی که خزش میشوند، ارتقا مییابد. اما این به معنای پیوند سازی غیراصولی و نامرتبط در صفحه ها وجود ندارد، به این دلیل که پیوند سازی داخلی باید بر اساس نیاز کاربر شکل گیرد.

راهنمای کامل برچسب گذاری

۹ بازديد
راهنمای بی نقص برچسب گذاری
این یکی‌از مقاله‌ها تارنما نوین می باشد که خیلی قشنگ درباره ی برچسب توضیح داده می باشد. اینجانب که لذت بردم. ما یحتاج دونستم که در اینجا منتشرش کنم. امیدوارم که براتون اثر گذار باشه.


کسی که که یه خرده از دنیای وب راز در بیاورد و خرد‌ترین محتوایی را در آن ساخت کرده‌باشد، با مضمون‌ تگ یا این که به عبارتی برچسب آشناست. تمامی ما اهل ایران‌ها این پاراگراف را شنیده‌ایم:

زمانی یک نوشته‌ی‌علمی توی سایت خودت منتشر می کنی، تا می‌تونی براش تگ‌های مرتبط بزن!

و به کمک این موعظه بی آلایش، همگی‌گیر و غلط (!) بود که اکثری از سایت‌های اهل ایران اکنون هزاران کاغذ بیهوده و تکراری دارا هستند. البته خواسته اینجانب از این کلام چیست؟ آیا حقیقتاً تگ های زیاد، اثر بدی روی اینترنت‌وب سایت شما می‌گذارند؟ متاسفانه بایستی بیان‌کنم آری! و دوستانه امیدوارم که تاکنون، تگ‌های متعددی ساخت نکرده باشید. زیرا مرتب کردن آن‌ها فعالیت راحتی نخواهد بود.

تگ زدن بیشتراز حد خطا است
در‌این نوشته ی علمی، ما مجموع آنچه می بایست درباره تگ‌ها بدانید را به شما خوا‌هیم اعلام کرد و آحاد باورهای نادرست اهل ایران‌ها درباره این برچسب‌های نازنین و کاربردی را قلع و قمع می کنیم. با آحاد وجود تلاوت بی نقص این نوشته‌ی‌علمی را به کلیه اینترنت‌مسترهای عزیز پیشنهاد میکنم. خب، آماده‌اید؟ بیایید آغاز کنیم.

اصلاً تگ یا این که به عبارتی برچسب چیست و چه کاربردی دارااست؟
اولی گام ما برای داشتن شعور صحیح، پی بردن مضمون‌ و کاربرد تگ (Tag) میباشد. پس خواهشاً برای دقایقی، سئو و مرتبه گوگل را فراموش فرمایید و تنها بر روی نقش تگ در تارنما خویش تمرکز داشته باشید.

همگی ما برای دسترسی بهتر یوزرها به مقاله ها، تولید ها و بقیه محتواهای خویش، آنان‌را گروه‌بندی می کنیم. این دسته‌ها در واقع موضوعات اصلی سایت ما هستند. موضوعاتی که قرار وجود ندارد به‌این راحتی‌ها تغییر نمایند و آحاد مطالب یا این که محصول ها ما در یک یا این که یک سری تا از آن‌ها قرار میگیرند. مجموعه‌بندی‌های یک اینترنت‌سایت یا این که بلاگ معمولاً از روش منوی اساسی آن قابل دسترسی می باشند و کاربر به راحتی می‌اقتدار به برگه منحصر هر مجموعه مراجعه نماید.

البته بسیار پیش می‌آید که یک سری مقاله، کالا یا این که ... دارنده گزینه یا این که خصوصیت‌های یکسانی باشند. همانندی‌هایی که در مجموعه‌بندی کلی ما معین نشده‌اند. ولی مسلماً عالی خواهد بود در صورتی‌که بتوانیم این تشابه‌ها را به نحوی طبقه‌بندی کنیم که ساختار کلی وبسایت ما عالی شود و کاربرها شل و ول‌خیس از آن استعمال نمایند. اینجاست که مضمون‌ برچسب مطرح می‌گردد. در واقع کافی هست که ما یک برچسب برای گزینه یا این که خصوصیت مد حیث خویش تشکیل داد کنیم و این برچسب را بر روی تک تک محتواهای مرتبط بچسبانیم.


هر برچسب، یک ورقه در وبسایت و وبلاگ ما تشکیل داد می‌نماید که کل محتواهای مرتبط در آن قرار می‌گیرند. در واقع، کارکرد برچسب صحیح مثل تیم‌بندی میباشد، با این تفاوت که اهمیّت کمتری دارااست و قرار وجود ندارد برای مثالً در منوی بالای وبسایت ما قرار بگیرد. (در شبکه‌های‌مردمی نیز، همین مضمون‌ با کلمه هشتگ وجود دارد. ولی در‌این کانال ها دیگر خبری از گروه بندی وجود ندارد.)

مزایای تگ: چرا به طبعً بایستی برچسب بزنیم؟
هر چقدر که برچسب زدن به انسان‌ها عمل اشتباهی باشد، برچسب زدن به محتواهای اینترنت‌وب سایت شغل نه هست. البته چرا؟ مگر برچسب زدن چه مزایایی برای شما داراست؟ برای اینکه این مزایا را خوب فهم و شعور کنید، ما آن ها را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم: در درجه اول از لحاظ استفاده کننده مزایای برچسب را تفحص می کنیم و آن گاه می‌بینیم که اثر برچسب بر سئو و ورودی یک اینترنت‌سایت از گوگل چه خواهد بود.

برچسب‌های صحیح چه کمکی به تجارب کاربری می‌نمایند؟
همانطور که تا این لحظه متوجه گردیده‌اید، برچسب ها می توانند به طبقه‌بندی خوب مطالب و دسترسی بهتر یوزرها به آن ها کمک نمایند. اما فعلا، این نقص‌ برای آن‌ها نیست و خیلی شل و ول می‌توانند آنچه دوست دارند را بخوانند.

به علاوه، خویش ما به یاری تگ‌ها فرصتی استثنایی پیدا کرده‌ایم. توجه داشته باشید که تگ در واقع یک طبقه‌بندی ساخت می‌نماید که به راحتی می‌قدرت در مواقع لزوم از آن استفاده نمود. بد وجود ندارد برای فهم خوب قضیه یک نمونه بزنم.

در وب لاگ نوین، وقتی که شما به انتهای یک نوشته‌ی علمی میرسید، مقالاتی با آیتم‌های شبیه به شما سفارش می گردند. اما ما چه‌طور بایستی این مقالات را سفارش بدهیم؟ در بی آلایش‌ترین حالت، اینها مقالاتی میباشند که دارنده گروه‌بندی یکسانی می باشند. اما در شرایطی که بخواهیم مقالاتی ظریف‌خیس پیشنهاد بدهیم چه؟ ساده می‌باشد: کافی می باشد هر زمان برچسبی وجود داشت، تقدم را با مقالاتی با برچسب یکسان بگذاریم و اولیه آنان‌را پیشنهاد بدهیم. به این ترتیب، تگ‌ها به ما یاری کرده‌اند که وب لاگ خویش را گسترش بدهیم و تجربه کاربری بهتری را به یوزرها خویش ارائه دهیم.

همین موضوع قادر است در باب یک فروشگاه آنلاین هم راست گو باشد. فرض کنیم که شما میخواهید در صفحه یک موبایل موبایل، لوازم جانبی آن را سفارش دهید تا بنابراین، فروش خویش را افزایش دهید. اما در شرایطی‌که سیستم فروشگاهی شما اذن اینگونه کاری را ندهد چه؟ بی آلایش است: می توانید برچسبی برای فرآورده اصلی و مجموع محصول ها جانبی آن در نظر بگیرید. آنگاه در برگه تولید ها خویش، بخشی ساخت و ساز نمائید که محصولاتی با تگ شبیه را به یوزرها ارائه دهد.

برچسب‌های صحیح چه کمکی به سئو می‌نمایند؟
اینک می‌رسیم به موضوعی که احتمالاً همه با علاقه منتظر تلاوت در امر آن بودید. امیدوارم که چهت نیل به آن، مطالب قبلی را رد نکرده باشید. به این دلیل‌که فهمیدن آنها، کمک بزرگی به ادراک خوب اثر تگ ها بر seo می‌نماید.


هر تگ در اصل یک ورقه میباشد. یک شیت که تنی چند از مطالب یا این که محصول ها تارنما را به هم مرتبط می‌نماید و در یک جا آنها را اکران می دهد. به طور طبیعیً موتورهای کاوش نیز این برگه را پیدا می‌نمایند و در حاصل جستجوی خویش اکران می دهند. این یعنی ما به کمک تگ زمان داریم در جستجوهای مرتبط بیشتری اکران داشته باشیم و ورودی گوگل خویش را از این نحوه ارتقاء دهیم.


اثر برچسب ها در بهینه سازی
استفاده از برچسب به ما اذن داده در جستجوهای مربوط به طرق بازاریابی حضور داشته باشیم.

از جمله، تگ فراگیری تبلیغات گوگل ادوردز ما را در لحاظ بگیرید. در کاغذ این تگ، شما به تمام مطالب مرتبط به تبلیغ گوگل ما دسترسی دارید. درحال حاضر فرض کنیم کسی در گوگل عبارت \\\\\\\"فراگیری تبلیغ در گوگل\\\\\\\" را کاوش کرد. در این‌حالت‌، گوگل می خواهد مرتبط‌ترین صفحات را به مخاطب سفارش دهد و یکی آن‌ها، بدون شک ورقه تگ ماست. ورقه‌ای که مقاله ها بسیار متنوعی درباره گوگل در آن قرار گرفته و می‌تواند برای کاربر سود بخش اعظمی داشته باشد.

در واقع، تگ فرصتی برای ما ساخت کرده که عبارات کلیدی بیشتری را با تمرکز بالاتری مقصود در اختیار بگذاریم.

چرا استعمال بی‌رویه و بی‌دقت از برچسب ها، وبسایت شما‌را نابود می‌نماید؟
موقتا که مضمون‌ برچسب اشکار‌خیس شد‌ه‌است، بگذارید باری دیگر به سراغ فرهنگ به کارگیری از تگ در ایران برگردیم. فرهنگی که به خیال آپدیت نبودن، به مکان آنکه برای ما مفید باشد، در واقعیت به ما ضرر و زیان میزند.


ما در ایران خیال و خاطر گرفته‌ایم که هر چقدر از تگ ها بیشتر استعمال کنیم، سایت ما seo بهتری دارااست. این مورد شاید تعدادی سال پیش که موتورهای کاوش اینقدر توسعه یافته نبودند، صحیح بود. ولی فعلا چیزی جز خسارت برای تارنما شما ندارد. ولی، خیال و خاطر نکنید که‌این در معنای تغییر‌و تحول کارکرد تگ میباشد.


آنچه که ما در زمینه‌ی کاربرد و بهره تگ گفتیم، در واقع دلیلی میباشد که به هیچ وجهً تگ به وجود آمده می باشد. برای همین سماجت داشتیم که در ابتدا، بدون پیش بینی اثر تگ در seo، به استیناف آن بپردازیم. مساله اینجاست که به گذر زمان زمان، موتورهای کاوش توسعه کرده‌اند و در شناسایی خوب به کار گیری صحیح و نادرست از تگ، باهوش‌خیس گردیده‌اند. به همین ادله دیگر نمی‌قدرت با به کارگیری از ده‌ها تگ متنوع و گاهاً بی‌ربط، ورودی بیشتری از گوگل گرفت.

استعمال از برچسب های زیاد
استعمال از برچسب های زیاد و شبیه، خیر تنها برای سئو شما سودی ندارد، بلکه مخاطب را هم گیج خواهد کرد. ما هم هنگامی این اشتباه را کرده‌ایم و بابت آن هزینه داده‌ایم.

تگ های زیاد و بی‌ربط، هیچ سودی برای استفاده کننده ندارند.

به کار گیری صحیح و به جا از تگ ها، می تواند در دسترسی عالی یوزرها به داده ها و محصولات مرتبط، کمک بسیار متعددی بکند. اما دقیقاً عکس همین مسئله در باب تگ های زیاد صادق می‌باشد. یعنی تگ‌های زیاد، سبب می شوند که شیت شما بسیار نامرتب و نامنظم شود و مخاطب در انبوهی از کلمه ها کلیدی بی‌ربط قرار گیرد. تگ هایی که هیچ منطقی برای وی ندارند و هیچ کمکی به ماندن وی در سایت شما نمیکنند. ولی، هیچ بعید وجود ندارد که او‌را فراری دهند.

تگ‌های زیاد، باعث ساخت صفحه های تکراری می‌شوند.
احتمالاً میدانید که ایجاد کرد صفحات تکراری، بر روی سئو سایت شما تاثیری منفی خواهد داشت. این صفحات بیهوده می‌باشند و هیچ کابردی برای استفاده کننده ندارند. بدین ترتیب، طبیعی میباشد که گوگل و بقیه موتورهای کاوش نیز چندان اواسط خیر با آنان نداشته باشند.

خب، هنگامی شما از تگ های متنوع و زیاد استعمال میکنید، به احتمال زیاد قرار هست تعداد متعددی از این صفحات تکراری و بیهوده به وجود بیایند. ولی چه‌طور؟ همانطور که گفتیم، ایجاد کرد تگ در معنای ساخت یک صفحه هست. صفحه‌ای که کل مطالب یا این که محصولاتی که آن تگ را دارند، به اکران می‌گذارد. البته وقتی شما برای هر نوشته‌ی علمی یا این که کالا خویش از ده ها تگ متنوع به کار گیری می‌کنید، چقدر احتمال دارد که از همین تگ ها در مکان دیگری هم استفاده نمایید؟ مسلماً تنی چند از این تگ ها خواهند بود که فقط برای به عبارتی کالا استفاده شده‌اند. این یعنی چند کاغذ به وجود می‌آیند که روی هم رفته آن ها، صرفا همین یک محتوا وجود دارااست و فقط تفاوت آن‌ها، عنوانشان است.

تگ‌های زیاد، سبب پایین آمدن اعتبار محتواهای اصلی شما میشوند
موتورهای کاوش یک چاره بهتر برای معین کردن اعتبار و ارزش صفحات وب پیدا کرده‌اند. درصورتی که درباره seo زیاد خوانده باشید، به طبعً می‌دانید خواسته ما چیست: پیوند ها! هر چقدر که یک شیت شما بیشتر معرفی گردیده باشد و پیوند گرفته باشد، اعتبار آن در موتورهای کاوش بیشتر خواهد بود. موقتی ممکن است این معرفی توسط خویش شما انجام یافته باشد (لینک داخلی) یا این که سایت دیگری شما‌را معرفی کرده باشد (بک پیوند). شما می‌توانید در نوشته‌علمی گونه های لینک ها، بیشتر در خصوص آن ها بخوانید.

هنگامی اینجانب از یک برگه سایت خودم به شیت دیگری لینک و پیوند می ‌دهم، در واقع یه خرده از اعتبار شیت اولیه را به کاغذ دوم منتقل می‌کنم. تگ کردن هم دقیقاً اینکار را جاری ساختن میدهد. یعنی هنگامی اینجانب برچسب هایی برای یک نوشته ی علمی از سایت خودم تعریف‌و‌تمجید می‌کنم، در واقعیت صفحاتی تشکیل داد می‌کنم که کل آنها در ورقه مقاله اینجانب لینک گردیده‌اند.

انتقال اعتبار از محتوا به برچسب
بخشی از اعتبار صفحه محتوای شما، از روش لینک و پیوند‌ها به صفحات برچسب شما منتقل خواهد شد.

متوجه شدید؟ اگر قرار باشد اینجانب ده‌ها تگ مختلف برای نوشته‌ی‌علمی خویش تمجید کنم، در واقعیت اعتبار این برگه را تا حد متعددی پخش کرده‌ام. در واقع، صفحه ها زیادی دارم که همه آنها معتبر مقداری هستند. اگر که می‌توانستم به مکان اینکار، اعتبار را در صفحات مهم خودم با موضوعات معلوم متمرکز کنم و براین اساس، شانس رتبه میسر کردن خودم در کلمه ها مرتبط را بیشتر کنم.



چگونه از تگ ها به صحت استفاده کنیم؟
ما تا به اینجا، کل آنچه می بایست در ارتباط تگ ها می‌دانستید را به شما گفتیم. موقتا بیاید روش به کارگیری صحیح از برچسب ها را خیال بگیریم و ببینیم چه نکات مهمی را باید در برچسب زدن رعایت کرد.

هرگز برای صفحات خویش، برچسب منحصربفرد ساخت نکنید
تنها وقتی از یک تگ به کار گیری فرمائید که به یک قضیه یا این که خصوصیت مشترک فی مابین مطالب یا این که تولیدها شما اشاره دارد و دست کم 2 صفحه می‌توانند دارنده آن برچسب باشند. ولی اشکالی ندارد در‌حالتی که الان صرفا یک نوشته‌علمی با این مورد یا این که خصوصیت دارید، البته قرار میباشد در آجل مطالب دیگری با این برچسب نوشته شوند. در واقع، هر چه زودتر یک برچسب بهتر را بسازید، بهتر می‌باشد. به دلیل آنکه اعتبار یافت کردن ورقه‌ها در موتورهای کاوش نیاز به فرصت دارد.

مدام حق تقدم را با استفاده کننده بگذارید
یک شیوه عالی برای آنکه از استفاده صحیح تگ ها مطمئن باشید، این هست که به کاربر خویش نگاه فرمائید. از خویش بپرسید که وجود این برچسب چه کمکی به مخاطبان سایت اینجانب خواهد کرد؟ آیا باعث می شود که آن‌ها بیشتر در تارنما اینجانب بمانند یا این که صرفا آنان را سرگردان می‌نماید؟ مطمئن باشید که پرسیدن این سوالهای، میتواند تصمیم‌گیری را برای شما بسیار شل و ول نماید.

تیتر تگ های خویش را طبق جستجوها انتخاب کنید
پیش از آنکه تیتر تگ خویش را مشخص و معلوم نمائید، بد وجود ندارد یک رسیدگی لغات کلیدی خرد راجع به آن اعمال دهید.رایا پارس  یعنی مشاهده کنید که مورد یا این که خصوصیت متبوع شما چه‌طور در گوگل کاوش میشود. بعد از آن عنوانی را انتخاب کنید که بیشترین کاوش را داشته باشد.

برای برچسب های خویش توضیح بنویسید
در صورتیکه امکان توضیح تایپ کردن برای صفحه تگ را دارید، قطعاً این عمل را جاری ساختن دهید. وجود توضیحات در شیت تگ، منجر می‌شود که‌این برگه هم برای مخاطب قابل درک‌خیس باشد، هم موتورهای کاوش مورد آن را عالی شناسایی نمایند. همینطور در شکل قابلیت و امکان، متا تایتل و دیسکریپشن نیز برای این شیت ایجاد فرمائید.

هنگام برچسب زدن، به موضوع شغل داشته باشید، خیر کلمه کلیدی
شاید تا الان این نکته را فهمیده باشید. البته گفتن دوباره آن مطلقاً ضرر ندارد: شما هنگام برچسب زدن بایستی به معنی و مضمون‌ شغل داشته باشید. خواسته اینجانب چیست؟ یعنی ما به مکان ساخت و ساز دو برچسب"روانشناسی و بازاریابی" و اثر روانشناسی در بازاریابی، تنها یک برچسب ساخت می کنیم و سعی می کنیم در هر دوی این کلمه ها کلیدی مرتبه استخراج کنیم. خیر اینکه برای هر کلمه کلیدی، یک برچسب بزنیم.

ای خدای بلندمرتبه، چه طور تگ های قبلی خودم را تروتمیز کنم؟
فعلا شما همگی‌چیز را درباره تگ‌ها می‌دانید. اما در شرایطی‌که تاکنون مسیر اشتباه را رفته باشید چه؟  سئو در مشهد در صورتیکه فعلا هزاران تگ بی‌ربط دارید که فقط برای یک نوشته ی علمی یا این که مال می‌باشند، احتمالاً فقیه بر سرتان خراب شده است. نقطه پایان چطور می بایست این تعداد تگ را آراسته کرد؟

طرز نظافت کردن برچسب ها
از در میان بردن تگ های اختصاصی یک محتوا
در سکو اول، شما می بایست همه تگ‌هایی که صرفا یک توشه استفاده شده‌اند را از در میان ببرید. ولی مایحتاج میباشد صفحات ساخت‌و‌ساز گردیده برای این تگ‌ها، به محتوای مهم شما منتقل (ریدایرکت) شوند. بدین ترتیب، اعتباری که آنان در موتورهای کاوش دارا‌هستند، به محتوای اساسی گشوده می‌شود. ولی ایفا این شغل به طور دستی، چندان وارفته وجود ندارد. پس می بایست چه فعالیت فرمایید؟ میتوانید از یک برنامه‌نویس بخواهید این شغل را برای شما انجام دهد یا این که در مخزن وردپرس پلاگین‌‌ای برای این شغل پیدا فرمایید.

از میان بردن تگ‌های تکراری و بی‌سود
تا همینجای فعالیت، وب سایت شما از نظر کاربرد و seo موقعیت بسیار بهتری پیدا نموده است.what is seo  ولی اگر حقیقتاً قصد نظافت کردن مطالب یا این که محصولات تارنما خویش را دارید، موقتا بایستی دست به عمل گردید و تگ‌های دیگر خویش را تفحص فرمایید. اکثر سیستم‌های مدیریت سایت دارنده بخشی می‌باشند که‌این تگ ها را به شما علامت می‌دهد. کارایی نمایید تا مکان ممکن این تگ ها را با هم مخلوط فرمائید. یعنی تگ‌هایی با مسئله یکسان را در یک ورقه گردآوری کنید. درین مرحله نیز موردنیاز هست که‌این ادغام همپا با ریدایرکت باشد. یعنی آحاد تگ‌های پیشین به ورقه تگ جدید منتقل شوند.

به تگ های پربازدید توجه ویژه‌ای داشته باشید
یک مساله اصلی که هنگام پاک کردن تگ های خویش باید به آن دقت داشته باشید، رتبه هر تگ در موتور جستجوی گوگل و تعداد ورودی آن می باشد. توصیه ما به شما این می باشد که از ابزار مطالعه گر آنالیتیکس استعمال کنید تا بتوانید تگ های پر بازدید خویش را شناسایی کنید. از بین بردن سوای درنگ این تگ ها، می تواند ضربه‌ای منفی به بهینه سازی شما بزند. پس عملکرد نمائید با تمرکز بیشتری درباره آن‌ها تصمیم بگیرید و حتی در‌صورتی‌که قصد نظافت کردن آنان را دارید، مطمئن گردید که به صفحه درستی منتقل میشوند.

برای پژوهش تعداد ورودی هر تگ، کافی هست وارد آنالیتیکس خویش گردید، به بخش Behavior < Content مراجعه نمایید و کلمه و واژه tag (یا این که هر کلمه دیگری که برچسب‌های شما با به کارگیری از آن معلوم می‌شوند) را کاوش نمائید. آن‌گاه به راحتی می‌توانید تعداد ورودی هر تگ را آیتم پژوهش قرار دهید. (برای داده ها بیشتر میتوانید به تگ مطالب آموزشی گوگل آنالیتیکس ما رجوع کنید.)

برچسب ها، برچسب ها، برچسب های عزیز
تمامی چیز را به شما گفتم؟ چیزی را از اتومات نینداختم؟ فکرمی‌کنم اینطور باشد.

در غایت، بگذارید یک توشه دیگر تاکید کنم که برچسب یک ابزار بهتر برای طبقه‌بندی و تر و تمیز کردن محتوای یک سایت میباشد. به کمک برچسب می‌اقتدار کاری کرد که یوزرها از سایت شما وا رفته‌خیس استعمال نمایند و بیشتر در آن وقت بگذرانند. ولی این آموزه غلط اهل ایران که با می گوید "برچسب بیشتر، درجه خوب "، این فرصت را از ما میگیرد و وب سایت های ما‌را مجهز به تعداد متعددی برگه بیهوده و بی کاربرد می‌نماید که اثر منفی هم روی مخاطب اینجانب و هم روی سئو ما دارند.

در اینجور مواقع، اینجانب مدام به خاطر مثالی جذاب می‌افتم: یک چاقو را در حیث بگیرید. این خنجر فواید بسیاری برای ما دارااست. مثلاً با آن میوه پوست میکنیم. اما همین چاقو قادر است به کارگیری‌های بسیار نادرستی هم داشته باشد. به عنوان مثالً در بدترین شرایط میتواند جان یک انسان را هم در خطر بیندازد. اما انواع از چاقو وجود ندارد. گونه های از به کار گیری خطا از آن می‌باشد.

امیدوارم از این نوشته‌ی‌علمی لذت برده باشید و چیزی نو خاطر گرفته باشید. امیدوارم این نوشته‌علمی به خوب شدن این آشفته بازار مملو‌از برچسب وب یاری دهد و در حین بر‌زمان، سایت‌های اهل ایران دارنده ساختار خوب و مفیدتری باشند.

الگوریتم مرغ مگس خوار و انچه باید بدانید

۵ بازديد
برخلاف پنگوئن و پاندا، مرغ مگس خوار یک آپ تو دیت رسانی بر اساس جریمه نیست. در واقع هدف آن حذف صفحات با محتوای بی کیفیت از نتایج موتور جستجو نیست؛ بلکه ساخت تغییر در نحوه واکنش گوگل به گونه های متفاوت
گوناگون
متفاوت
مختلف
متعدد
درخواست‌ها هست. در‌این شیوه جدید معنای واقعی که پشت عبارت جستجو شده وجود دارد شعور می‌گردد، نه کلماتی که به صورت غیروابسته در کوئری وجود داراست.
به همین دلیل بهتر است از کلمات کلیدی مترادف و هم معنی مثل lsi ها و long tail ها هم در متن صفحه های به کار گیری فرمائید. در واقع هوش تصنعی گوگل آنقدر باذکاوت می باشد که در شرایطی که شما یک عبارت خاص را جستجو نمائید، با گزاره "آیا مراد شما این بود؟" پاسخ‌هایی ارائه می دهد که بیشترین ارتباط را با آن عبارت دارااست.
حتی در حالتی‌که شما عبارتی را به اشتباه – از جمله با اشتباه املایی یا اشتباه مفهومی – جستجو نمایید، معمولا گوگل نتایج مفیدی به شما نشان می‌دهد. چون مراد شما را کاملا متوجه میگردد.
الگوریتم مرغ مگس خوار این توانگری را دارااست که عبارت‌هایی را که جستجو می‌‌نمائید قضاوت کند و چیزی را که مدنظر شما است نمایش دهد. این همان چیزی هست که به آن "جستجوی معنایی" میگویند.
جستجوی معنایی و گراف دانش چیست؟
فناوری جستجوی معنایی در این الگوریتم برای انسانی‌تر کردن تعاملات طراحی گردیده است. سئو در مشهد از طرفی از آن برای تقویت گراف دانش هم استفاده می‌گردد. هدف فناوری جستجوی معنایی این هست که نتیجه ها مورد قبولی به کاربران نماد دهد. برای مثال تصور کنید عبارت "مربای پوسته پرتقال" را جستجو می‌کنید. احتمالا خواسته شما خواص پرتقال و مربای پوسته پرتقال نیست و می‌خواهید نحوه پخت این مربا را خیال بگیرید.الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل هم مرتبط‌ترین و کیفیت خوب‌ترین صفحاتی که نیازهای کاربران و جستجوگران را برآورده می‌کند، نمایش می دهد. به همین برهان اولیه از همه ویدئوهای آموزشی مربوط به این مربا را نمایش می‌دهد و آن گاه هم صفحاتی که این دستور را به خیر فراگیری داده‌اند.
در واقع شما در ادامه یک وبسایت یا صفحه خاص نیستید و پاسخ سوال یا راهکار و طریق ساخت مربا را میخواهید.رایا پارس کاری که گراف دانش انجام می‌دهد این می باشد که مسیر درست را به شما آرم می‌دهد و احتمال رفتن شما به بیراهه را کاهش می‌دهد.

گراف دانش از کی آغاز به عمل کرد؟
گراف دانش 1 سال قبل از الگوریتم مرغ مگس خوار رونمایی شد. این گراف وظیفه نمایش دقیق‌ترین و مرتبط‌ترین نتیجه ها (SERP) در امر عبارات یا عباراتی را که جستجو میکنید، بر عهده دارد. این گراف کلیه اطلاعاتی که از وبسایت‌های سراسر عالم وجود داراست را جمع می‌کند و بهترین را به شما آرم میدهد.

از جمله در صورتی‌که شما "استاد فرشچیان" را در گوگل بزنید، می‌توانید اطلاعات و تصاویری در امر تابلوهای این هنرمند، نقاشان مرتبط و سبک نقاشی او ببینید.

جستجوی معنایی چیست؟
جستجوی معنایی فناوری می‌باشد که سبب میشود زمانی به عنوان مثال عبارت "چطور دستبند دوستی ببافیم؟" را جستجو می‌کنیم، صفحاتی شامل یادگرفتن بافت این نوع دستبند نمایش داده شود. در حالتی که چنین فناوری وجود نداشت، ممکن بود اطلاعات ضد و نقیضی در خصوص دستبندهای نقره‌ای و طلایی و بها دوست و دوستی مشاهده کنیم که ما‌را به هیچ عنوان به هدفمان نمی‌رساند.

اما گوگل به آحاد کلمه ها توجه نمی‌کند. بلکه به مضمون‌ کلی عبارت و گزاره توجه می‌کند.what is seo  حتی گوگل این توان را دارد که تاریخچه جستجوهای شما را بررسی کند و با تمرکز به حالت جغرافیایی و سایر اطلاعاتی که از شما به دست می‌آورد، بهترین بهره را به شما دهد.
در جستجوی معنایی، گوگل تاریخچه جستجوهای شما، محل زندگی و سایر اطلاعات مربوطه را عده می‌کند و با توجه به آن‌ها، بهترین نتیجه ها را به شما علامت میدهد. مثلا در صورتیکه شما یک عبارت خاص را در مرورگر متفاوتی جستجو کنید، پیشنهادات بسیار متفاوتی نسبت به جستجوی همان عبارت در مرورگر همیشگی خودتان مشاهده میکنید. در واقع پیشنهادات در مرورگر خودتان مبتنی بر جستجوهای پیشین و علایقی که داشته‌اید، ارائه می‌شود.

حتی وقتی شما و دوستتان یک عبارت یکسان را جستجو می‌کنید، ممکن هست حاصل متفاوتی بگیرید. چون تاریخچه جستجو یا حالت جغرافیایی متفاوتی دارید.
خب حالا برگردیم سراغ دوست عزیزمان و ببینیم که جناب مگس خوار چه ارتباطی با خلق و خوی کاربران داراست.
جستجوی موبایل و جستجوی صوتی در الگوریتم های گوگل برای سئو التفات زیادی دارا هستند!
همه ما تجربه جستجو با موبایل را داشته‌ایم. چون موبایل خیلی راحت‌تر از لپ تاپ و کامپیوتر در اختیار ما جای‌دارد. به همین استدلال گوگل هم همت می‌کند صفحه های و وب سایت‌های گوشی‌پسندتر را ارتقاء دهد تا تجربه کاربری هم دراین باره بهبود پیدا کند. زمانی شما با گوشی جستجو می کنید، صفحه ها با صرفه شده برای تلفن همراه در نتایج اول نمایش داده می شوند.

بهینه سازی صفحات وب سایت برای گوشی، به یکی از فاکتورهای اساسی برای رتبه‌بندی تبدیل شد‌ه‌است.
در کنار این ویژگی می بایست به جستجوی صوتی کاربران هم اعتنا کنید.

در این نوع جستجو کاربران به جای جستجوی یک عبارت کوتاه، جمله‌ها بی نقص و سوالات غامض را بیان می‌کنند. بخش اعظمی از کاربران به خصوص کودکان که اتفاقا خیلی از گوشی‌های هوشمند استعمال می‌کنند، از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند.

الگوریتم مرغ مگس خوار از این جهت اهمیت دارد که سعی می‌کند دقیقا همان نتایجی را که مدنظر کاربران هست نمایش دهد. به همین استدلال خیلی به عنوان مثال ها محاوره‌ای و نادرست را هم تشخیص می دهد و نتایج قابل قبولی برای آن نمایش می دهد.

فعلا به نظر می‌رسد که مرغ مگس خوار اثرات ذیل را بر نتیجه ها ارگانیک محلی دارااست:

محلی سازی بیشتر نتایج ارگانیک برای جستجوهایی با مقصود محلی
وجود مداوم و قابل توجه حاصل از نوع دایرکتوری در نتیجه ها محلی و ارگانیک

مقصود الگوریتم پنگوئن چیست؟

۵ بازديد
هر کدام از الگوریتم های گوگل برای هدف خاصی ساخته شدند و وظیفه ی خاصی دارند. مثلا الگوریتم پاندا که قبل از الگوریتم پنگوئن آمد که به کیفیت محتوا توجه زیادی داشت.

الگوریتم پنگوئن در سال ۲۰۱۲ به وسیله گوگل ساخته شد و غرض اصلی آن مبارزه با لینک و پیوند‌های اسپم و بی کیفیت بود. همانگونه که میدانید پیوند سازی خارجی که یک کدام از تکنیک‌های آن بک لینک و پیوند می باشد یکی‌از مهم ترین تکنیک‌های بهینه سازی و کسب رتبه بالا بوده و هنوز هم میباشد. تا قبل از الگوریتم پنگوئن هر سایتی که تعداد زیادی بک لینک از سایت‌های دیگر داشت سوای توجه به کیفیت پیوند‌ها یا محتوای وب سایت مرتبه ی خیر در کاغذ نتیجه ها گوگل داشت. البته بعداز این الگوریتم تحولی تبارک در نحوه‌های بهینه سازی کلاه سیاه تشکیل داد شد.

اما این فقط وظیفه ی این الگوریتم نبود. یکی‌از طرز‌هایی که متخصصان بهینه سازی برای ارتقاء بازدید و رتبه اعمال می‌دادند این بود که واژه و کلمه کلیدی را در همگی جای محتوا قرار میدادند. موتور جستجوی گوگل هم که مبنی بر کلمه و واژه کلیدی طرح ریزی شده بود آموزش سئو در مشهد به‌این صفحه ها سکو‌های بالا می‌بخشید. الگوریتم پنگوئن با این تکنیک که به keyword stuffing معروف هست نزاع کرد.

الگوریتم پنگوئن چه سایت‌هایی را جریمه می‌کند؟
۱.بک لینک‌های مختلف از اسپمرها
ربات‌های گوگل از طریق لینک‌ها وبسایت‌ها را می خزند و زمانی ببینند سایت شما هیچ فعالیتی در صفحات مجازی ندارد ولی تعداد بک لینک‌هایش خیلی زیاد است به وبسایت شما مشکوک میشوند و در نهایت جریمه می‌کنند.

۲.exact anchor text (انکرتکست معادل فراوان)
این که url صفحاتتان از واژه و کلمه کلیدی باشد خوب می باشد و باعث سئو سایتتان نیز می‌گردد سئو کار خوب مشهد  اما استفاده بیشتراز حد از خود واژه کلیدی به عنوان انکر تکست منجر جریمه شدن بوسیله الگوریتم پنگوئن می‌شود چون سبب ساز اخلال در رنکینگ نتایج می گردد.

۳.استعمال بیش از حد از کلمه و واژه کلیدی (keyword stuffing)
استفاده ی بیش از حد از کلمه و واژه کلیدی در محتوا نه صرفا رتبه شما را خوب نمی‌کند بلکه ممکن میباشد توسط الگوریتم‌های گوگل جریمه هم بشوید. به خیال همین چگالی لغات کلیدی را مطرح کردند. چگالی لغات کلیدی باید در بین ۱ تا ۲ درصد باشد وگرنه احتمال زیاد شما جریمه میشوید. شما میتوانید خیلی شل تعداد کلمات کلیدی را حساب نمائید.

فرمول احتساب کلمه کلیدی =تعداد کلمات کلیدی * ۱۰۰/ تعداد آحاد لغات محتوا

در سایت‌هایی که سیستم رئیس محتوا وردپرس میباشد شما از افزونه ی Yoast هم می توانید به کار گیری نمائید.مدرس سئو مشهد  در شرایطی‌که شما از تعداد کلمه ها کلیدی در محتوا تخطی نمائید این افزونه به شما اخطار میدهد.

نحوه کوشش و وظیفه الگوریتم پنگوئن
فورا پس از به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن تک تک وب سایت‌هایی که از اینترنت‌سایت‌های بی‌چگونگی و مزارع پیوند مبادرت به فراهم نمودن یا این که خرید بک لینک و پیوند کرده بودند در گیر افت سکو و کاهش ترافیک شدند.
ولی تأثیر پنگوئن در برخی وب سایت‌ها بر روی آحاد سایت نبوده و فقط روی برخی کلیدواژه‌ها اجرا گردیده است. این کلمه ها کلیدی معمولاً کلیدواژه‌هایی بودند که متعددی از حد بهینه‌سازی برای آنان انجام یافته بود؛ مانند تولیدها مهم یا این که در بعضی مورد ها نام مارک.
تاثیر پنگوئن هم‌اینگونه قادر است دربین دامنه‌های متفاوت جابجایی پیدا نماید. بنابراین تغییر و تحول دامنه یا این که ریدایرکت کردن دامنه قدیمی به دامنه تازه خیر تنها نقص‌ را حل نخواهد کرد بلکه در زمان بر فرصت خطاها بیشتری برایتان به یار و همدم خواهد داشت.

الگوریتم گوگل پنگوئن روی چه مواقعی حساس هست؟
الگوریتم پنگوئن صرفا با پیوند‌های فرنگی که به یک وبسایت وارد می‌شوند کار دارااست و اهمیتی به پیوند‌های خروجی از یک وب سایت نمی‌دهد.

تاریخچه به روزرسانی های الگوریتم پنگوئن گوگلآپدیت‌های الگوریتم پنگوئن
الگوریتم پنگوئن تا امروز چندین به‌روزرسانی داشته هست و در این بین شاید بعضا از به‌روزرسانی‌ها حتی‌د‌ر تاریخ گم گردیده باشند.
پنگوئن 1.1 (26 مارس 2012)
این به روز به خودی خویش تغییری در الگوریتم تولید نکرد البته اولین به‌روزرسانی داده ها پنگوئن محسوب می شد.
درین زمان، اینترنت‌وبسایت‌هایی که تحت تأثیر الگوریتم پنگوئن قرار گرفته بودند گزینه پژوهش دوباره قرار گرفته و اگر که پروفایل لینکشان تطهیر گردیده بود از جریمه بیرون شدند.
پنگوئن 1.2 (5 اکتبر 2012)
این هم یک به‌روزرسانی داده ها دیگر بود که بر کلمه ها سرچ گردیده –به گویش انگلیسی- تاثیر گذاشت.
پنگوئن 2.0 (22 می 2013)
این ورژن از نظر فنی یه خرده توسعه یافته‌خیس از ورژن اولیه الگوریتم پنگوئن بود و بر نحوه اکران نتایج کاوش تاثیر گذاشت.
این اولی به‌روزرسانی پنگوئن بود که با دیدی عمیق‌خیس به تارنما‌ها حیث انداخت و خلال شیت اساسی و صفحات رده‌های بالای تیم‌بندی‌ها، صفحه ها دیگر وبسایت را نیز از نظر چگونگی بک پیوند‌هایی که گرفته بودند آیتم تحقیق قرار اعطا کرد.
پنگوئن 2.1 (4 اکتبر 2013)
این به‌روزرسانی صرفا بر یک درصد از کلمه ها کاوش تاثیر گذاشت و با اینکه هیچ داده ها قانونی از سوی گوگل ارائه نشد، سئوکاران و محققان در این مورد اعلام کردند که نیمی از داده‌ها به‌روزرسانی گردیده‌اند. هم‌اینگونه از این تاریخ به آن گاه استیناف تارنما‌ها و خزش و تجزیه و محاسبه صفحات دربردارنده لینک‌های اسپم با تمرکز بیشتری اجرا شد.
پنگوئن 3.0 (17 اکتبر 2014)
این به‌روزرسانی به حدی تبارک بود که می‌توانست یک الگوریتم غیر وابسته محسوب شود.
در این آپدیت الگوریتم پنگوئن نیز مانند به‌روزرسانی‌های پیشین لینک‌های اسپم با تمرکز بیشتر شناسایی و آیتم مقصود قرار گرفتند. بنابراین افرادی که هنوز به افتتاح از مزارع لینک و پیوند‌های اسپم ادامه می‌دادند شناسایی و جریمه شدند.
پنگوئن 4.0 (23 سپتامبر 2016)
نسبتاًً دو سال بعد از به‌روزرسانی پنگوئن 3.0 واپسین به‌روزرسانی این الگوریتم گوگل به افتتاح رسید.
درین آپ تو دیت، پنگوئن بخشی از الگوریتم core شد. ولی این به معنای تغییر و تحول کارایی آن یا این که یک تغییر تحول شدید در آن وجود ندارد بلکه با این تغییر‌و تحول، دو الگوریتم core و گوگل به طور همزمان با هم کار می‌نمایند. پنگوئن لینک‌ها و وب سایت‌ها را استیناف می‌نماید ولی با این موقتی آن‌قدر در رتبه‌بندی وبسایت‌ها به بک لینک و پیوند‌ها بها نمی‌دهند که بقیه فاکتورها مانند چگونگی محتوا و ... نادیده گرفته شوند.

علامت‌های پنالتی شدن سایت توسط الگوریتم پنگوئن
در حالتی که شک دارید که توسط الگوریتم پنگوئن جریمه گردیده‌اید به گوگل آنالتیکس بروید و به نمودار ترافیک سایتتان طی مجال نگاه فرمائید. در‌حالتی که یک افت ناگهانی در جایگاه یا این که ترافیک در تاریخ‌های مرتبط با آپ دیت‌های پنگوئن مشاهده کردید به این معناست که ذیل تأثیر غربال پنگوئن قرار گرفته‌اید. به‌این منظور از راهکارهای پایین استفاده فرمایید تا از پنالتی گوگل بیرون گردید.

چه‌طور سایت خویش را از پنالتی الگوریتم پنگوئن بیرون کنیم؟
ابتدایی‌ترین روشی که برای بیرون شدن از پنالتی پنگوئن به ذهن میرسد به کارگیری از ابزارهای جستن بک لینک و پیوند‌های سایت میباشد. به‌این وسیله می‌توانید با مدیران وبسایت‌هایی که بک پیوند‌های بی‌کیفیتتان در آن قرار دارا هستند تماس گرفته و از وی بخواهید تا پیوند‌های سایت شمارا حذف نمایند.
اما همانگونه که به نظر می‌رسد این الگوفرایند بسیار وقت‌گیر بوده و حتی ممکن است در مواردی فایده نداده و مدیریت سایت جواب درخواست شمارا ندهد. بدین خواسته گوگل ابزار disavow را معرفی کرد.
گردآوری بندی
با کلیه این‌ها، به دست آوردن بک لینک برای حصول سکو‌های بهتر برای وبسایت از التفات بالایی برخوردار است و با دقت به این که در جوامع اهل ایران معمولاً وبمستران کمتر پیش می‌آید که به وب سایت‌های دیگر خصوصاً رقیبان خویش لینک بدهند، می بایست با طریق‌هایی مبادرت به خریداری کردن بک پیوند کنیم که خیر صرفا زیر پنالتی پنگوئن قرار نگیریم بلکه به بهبود جایگاه سایتمان امداد کنیم. بدین مراد ما طرز‌های سئو کلاه سپید و خاکستری را به شما پیشنهاد میکنیم. در این راه‌ها همگی چیز به طور طبیعی اعمال می گیرد و در سود گوگل به شما مشکوک نخواهد شد.

اثر بک لینک و پیوند در بهینه سازی تارنما چیست؟

۷ بازديد
برای اینکه بفهمیم بک لینک و پیوند چیست، می بایست اولیه با معنی کلمه پیوند آشنا شویم: پیوند ها به عبارتی کلماتی در سایت میباشند که با کلیک روی آن، به یک شیت دیگر در دنیای اینترنت منتقل می شوید. به عنوان مثال در صورتی شما روی عبارت seo محتوا درین متن کلیک نمائید، وارد شیت بهینه سازی محتوا فرین آکادمی می شوید. چرا؟ زیرا این عبارت یک پیوند است. اما دقت نمائید که پیوند ها می توانند به مکان متن روی تصاویر هم قرار گرفته و با کلیک روی عکس استفاده کننده را به یک برگه دیگر ببرند.

ولی راجع به بک لینک: واژه بهینه سازی محتوا در نصیب بالا، یک پیوند از این نوشته‌علمی در وبسایت فرین آکادمی به نوشته‌علمی seo محتوا در همین سایت میباشد. اما در صورتیکه با کلیک روی این لینک و پیوند وارد وبسایت دیگری مثل وبسایت x گردید، اساسا این یک بک لینک و پیوند به وب سایت x هست!

بدین ترتیب فهمیدیم بک پیوند به معنای لینکی است که از یک تارنما به وبسایت دیگر داده میگردد. درصورتی که بخواهم به صورت دقیق تر بگویم؛ این لینک و پیوند برای سایتی که به آن لینک و پیوند داده گردیده تحت عنوان یک inbound link یا این که لینک و پیوند ورودی محسوب میشود و برای سایت مبدا که دهنده لینک و پیوند میباشد، یک لینک خروجی یا این که External link هست.

پیشنهاد میکنم ویدیو تحت را در ارتباط با پرسش برخی از دانشجوها که می‌پرسند بک لینک و پیوند بگیریم یا این که سئو کنیم تماشا نمایید.

خب، تا اینجا متوجه شدیم که بک پیوند چیست البته الان بایستی به سراغ قسمت مهم خیس نوشته‌ی‌علمی برویم:

درپی می خواهیم ببینیم که اثر بک پیوند روی seo وب سایت چیست و به هیچ وجه چرا در سئو سایت عنایت دارد؟ سئو در مشهد خب ملاحظه کنید فلسفه گوگل برای اهمیت دادن به بک لینک ها این بود:

غرض هر موتور جستجویی در سطح اینترنت، اکران شایسته ترین منفعت به کاربر در صفحه اول نتایج هست. خواسته از شایسته ترین سود هم وب سایت هایی می‌باشند که محتوای حقیقتا موءثر و با کیفیتی دارا هستند. گوگل می گوید در‌حالتی که سایت شما حقیقتا دارنده محتوای باکیفیتی باشد، می بایست سایر یوزرها سطح اینترنت هم از آن حرف نمایند. یعنی چه؟

backlinkاین یعنی در شرایطی که فرین آکادمی سایتی میباشد که محتوای خیر در مورد یادگرفتن بهینه سازی منتشر میکند، مدیر تارنما x، مدیریت وب سایت y، رئیس تارنما n و… هم از این مسئله با خبر می گردند. درپی آن ها در وبسایت خودشان لینک و پیوند هایی به فرین آکادمی می دهند تا کاربرانشان به وبسایت خودشان با این سایتِ کیفیت خوب و دارای اعتبار آشنا شوند. ضمن این، یوزرها ساده هم در سطح وب لاگ های مجانی، شبکه های عمومی، انجمن ها و… به فرین آکادمی لینک خواهند بخشید که سبب ساز پذیرش دارای اعتبار بودن این سایت می گردد.

به صورت خلاصه فلسفه بک لینک ها این هست:

در شرایطی‌که وبسایت بهتر و لایقی برای برگه اول گوگل باشید، ضمن رعایت کلیه فاکتورهای سئو مثل سرعت، زیبایی و… در سایتتان، خویش یوزرها سطح اینترنت هم به شما لینک و پیوند میدهند.

بک لینک ها چطور سئو وب سایت شما‌را بهبود می دهند؟
خب با دقت به فلسفه بالا، هر چه یک وب سایت معتبرتر باشد، سایت های بیشتری به آن لینک و پیوند می‌دهند.رایا پارس  این یعنی در‌حالتی که سایت x و وبسایت y حریف یکدیگر باشند، گوگل برای پژوهش آنان علاوه بر تفحص دیگر فاکتورهای سئو، به تعداد بک لینک و پیوند های آنها هم دقت کرده و هرمورد لینک بیشتری داشته باشند، آن را تحت عنوان تارنما معتبرتر شناسایی کرده و مقام بهتری به آن می دهد.

البته طاقت فرمائید! این نمونه مرتبط با یکسری سال پیش بود و طی این یک سری سال اتفاقات جدیدی در سطح اینترنت و الگوریتم های گوگل افتاده که مسلما باید با آن‌ها آشنا گردید:

زمانی همه چیز درباره backlink ها تغییر‌و تحول کرد!
زمانی همه چیز درباره backlink ها تغییر کرد!
آن اوایلی که گوگل بک لینک و پیوند ها را تحت عنوان یک کدام از مهمترین فاکتورهای جایگاه بندی در حاصل معرفی کرده بود، یک شاخصه هم برای سنجش اعتبار سایت ها در دست وبمستران گذاشت: پیج رنک! پیج رنک کاغذ ای از گوگل بود که شما میتوانستید در آن نشانی سایت خودتان را وارد کرده و ببینید که از نظر گوگل چه امتیاز و قدرتی دارید. پیج رنک عملا نسبت به تعداد پیوند هایی که به وبسایت شما داده می‌شد، بالا میرفت.

ولی خب اختلال همینجا بود. همینجا بود که گوگل فهمید تمامی چیز آنطور که تامل می‌کرد جلو نمیرود. what is seo  چرا؟ زیرا خیلی از سئوکارها و مدیران وب سایت، جای اینکه به ایجاد کرد محتوای با کیفیت و… دقت کرده تا سایر به آنها لینک و پیوند بدهند، راه حل سریع تری را پیدا کردند. آن ها آغاز کردند به خرید بک لینک از وب سایت های فروشنده و ده ها طرز دیگری که باعث ارتقاء تعداد بک پیوند ها، ارتقاء پیج رنک و در سود ارتقا اقتدار سئو آن‌ها می شد.

این یک نقص‌ بزرگ برای گوگل بود زیرا خیلی از وبمستران به یاری این تکنیک ها که اصطلاحا به آن‌ها seo کلاه سیاه میگویند، تارنما های بی چگونگی و حتی صفحه های تبلیغاتی را به حاصل اول گوگل آورده و یوزرها را اذیت میکردند. از همینجا بود که همگی چیز تغییر کرد. گوگل پس از این مسئله، شیت پیج رنک خودش را از دسترس وبمستران بیرون کرده و قانون ها جدیدی به مکان تعداد لینک و پیوند برای اعتباربخشی بک پیوند ها در seo ساخت. اینجا جایی میباشد که قسمت اساسی نوشته‌علمی ما آغاز میشود:

گوگل چطور اعتبار بک لینک را گزینش میکند؟
بک لینک و نباید ها
طی این یکسری سال، گوگل بارها در الگوریتم های خودش تغییراتی به وجود آورده و سعی کرده با آپ تو دیت های متعدد، در مقابل سئوکاران کلاه سیاهی که بک پیوند ها را بازیچه دست خودشان کرده اند، بِایستد. درپی می‌خواهم فاکتورهای مهم یک بک پیوند دارای اعتبار که باعث ارتقاء توان سئو وب سایت می گردد را به شما معرفی کنم. سپس هم درباره ی بایدها و نبایدهای ایجاد کرد پیوند و بعد از آن راه و روش لینک و پیوند بیلدینگ (به عبارتی اخذ بک پیوند) کلام می‌کنیم:

1. اعتبار تارنما

امروز یکی مهمترین فاکتورهای اخذ بک لینک و پیوند که روی رتبه تارنما شما اثر بی واسطه دارااست، اعتبار سایتی می‌باشد که به شما لینک می‌دهد. در قبلی خیلی تفاوت متعددی نداشت که تارنما مبدا پیوند چه اعتباری داشته باشد، بلکه بیشتر تعداد بک پیوند ها مهم بود. ولی امروز در‌حالتی که تارنما مبدا اعتبار پایینی داشته باشد، ممکن است لینک و پیوند دادنش به شما حتی باعث کاهش قدرت سئو سایتتان خواهد شد!

نکته: هر صفحه از وب سایت شما یک اعتبار غیر وابسته دارااست و معدل اعتبار همه این صفحه های موازی میباشد با اعتبار تمام وب سایت شما. دقت فرمایید که گوگل برای تعیین قیمت بک لینک، هم به اعتبار کل سایت نگاه میکند و هم اعتبار صفحه مبدا پیوند. برای بازرسی اعتبار حدودی هر وب سایت و برگه، میتوانید از ابزار link-explorer تارنما moz به کار گیری کنید.

2. رابطه تارنما

رابطه وب سایت
یکی از تکنیک های کلاه سیاه seo، اخذ بک لینک و پیوند از وب سایت هایی بود که به هیچ عنوان هیچ ارتباطی به وب سایت ما نداشتند. به عنوان مثال میتوانستیم از یک وبلاگ که درباره‌ی بازی های رایانه ای نوشته ی علمی مینویسد، تعداد متعددی پیوند بخریم و به صفحه ها اولیه گوگل برسیم. اما امروز نبود رابطه دربین وب سایت مبدا و تارنما مقصد، کمی باعث ناراحتی گوگل میگردد. اما در صورتیکه خویش شیت رابطه با مورد سایت شما داشته باشد، گوگل اثر مثبت بک پیوند را اکانت میکند.

به عنوان مثال در‌حالتی که اینجانب از یک صفحه در باب فراگیری seo در به عبارتی بلاگ بازی های رایانه ای برای وبسایت خودم لینک بگیرم، این موضوع اثر نسبتا مثبتی روی نتایج داراست.

3. انکر تکست

انکر تکست به معنای متن لینک یا این که بک لینک شماست. برای مثال در این پیوند: ((عصر فراگیری سئو)) انکر تکست، به عبارتی واژه و کلمه “عصر یادگرفتن بهینه سازی” میباشد. در پی باید بدانید؛ متن لینک هم از دید گوگل یکی از موضوعات انتخاب کننده اعتبار و قدرت بک لینک و پیوند هاست. پیش از این سئوکارها به یاری هر انکر تکست معمولی میتوانستند برای وب سایت خودشان پیوند بگیرند. برای مثال خیلی ها انکر تکست های بی ربطی مثل “اینجا”، “.”، “کلیک نمایید” و… را انتخاب میکردند. البته خب امروز انکر تکست تعیین کننده قدرت بک پیوند شماست.

این یعنی در صورتی‌که اینجانب با انکر تکست “فراگیری بهینه سازی” برای ورقه ای در سایتم بک لینک بگیرم، به گوگل میگویم که‌این برگه می بایست با همین واژه در حاصل seo خواهد شد.

4. محل بک لینک و پیوند

یک وب سایت از نگاه گوگل از قسمت های مختلفی تشکیل شده؛ این بخشها عبارتند از:

هدر (header) یا این که به عبارتی قسمت بالایی سایت که منو در آن قرار گرفته،
فوتر (footer) یا این که قسمت پایینی تارنما که اکثر زمان ها داده ها تماس و… در آن قرار می گیرد،
سایدبار (sidebar) یا این که بخش کناری سایت که اکثر زمان ها در سمت چپ یا این که راست صفحه آن را میبینید،
بدنه (body) که محتوای اصلی وبسایت در آن قرار می‌گیرد. به عنوان مثال این نوشته ی علمی فعلا در قسمت بادی وب سایت قراردارد.
از نگاه گوگل، اعتبار بک لینکی که فی مابین یک محتوا یا این که به عبارتی بدنه وبسایت باشد، بیشتر از سایر قسمت هاست میباشد.

5. پیوند های خروجی کاغذ مبدا بک لینک و پیوند

تا قبل از این با دقت به اصلی بودن تعداد لینک و پیوند ها و خیر اعتبارشان، صفحه های یا این که اصطلاحا مزارع لینکی در برخی وبسایت ها وجود داشت که تنها کارشان تبادل پیوند با سایر وبسایت ها بود. گاها در برخی از این صفحه ها بیشتر از 200 لینک و پیوند چشم می شد! البته امروز موقعیت فرق کرده و گوگل نسبت به تعداد لینک و پیوند خروجی یک برگه آلرژی نماد می دهد. چنانچه شیت مبدا که شما از آن بک لینک و پیوند گرفته اید 5 پیوند دیگر هم به وبسایت های دیگر داده باشد، اساسا اعتبار آحاد برگه در بین تمامی لینک ها تقسیم گردیده و اعتبار مقداری به هر وبسایت میرسد.

مضمون‌  الگوریتم پیج رنک گوگل (PageRank) چیست؟

۸ بازديد
گوگل برای جایگاه‌بندی صفحه ها و اکران حاصل جستجوها، فاکتورهای متعددی را در لحاظ میگیرد. یکی‌از موارد اساسی در مشخص و معلوم کردن صفحه های اصلی، پیج رنک میباشد. در‌این نوشته‌ی‌علمی بیشتر درباره این معیار و روش
  • نحوه
  • طریق
  • شیوه
  • روش
  • طرز
 ارتقا آن سخن خوا هیم کرد.

 پیج رنک که در واقع از اسم لری پیج و سرگئی برین یعنی نهاد گذاران آن دریافت شد‌ه‌میباشد. پیج رنک معیاری برای تشخیص معیار عنایت و اعتبار صفحه های اینترنت‌وبسایت میباشد که به طور عددی در بین 0 تا 10 نشان داده می شود. ولی سال‌هاست این امتیاز دیگر در صفحه های اینترنت اکران داده نمیشود، اما به تازگی یکی‌از مدیران گوگل اعلام نموده است که هر وقت بخواهند  سئو در مشهد به این امتیاز دسترسی دارا‌هستند. در واقع این الگوریتم اهمیت ویژه‌ای برای لینک های فرنگی قائل میباشد و اعتقاد دارد در شرایطی که برگه‌ای در اینترنت‌سایتی التفات متعددی داشته باشد به احتمال زیاد تعداد لینک و پیوند‌های زیاد و با کیفیتی از خارج اخذ می‌نماید.

چه‌طور پیج رنک به حساب آوردن می‌شود؟
الگوریتم پیج رنک بین کل لینک‌های ورودی به یکی صفحه های سایت اشتراک گرفته و در غایت امتیاز موردنظر را بین 0 تا 10 احتساب می‌نماید. البته نکته جالب اینجاست که در‌حالتی که شما باطن وب سایت خویش لینک و پیوند‌سازی داخلی اعمال داده باشید، اعتبار آن‌ها نیز به ورقه مقصد انتقال میابد.

در احتساب پیج رنک امتیازات و اعتبارات شیت مبدا نیز در لحاظ گرفته گردیده و به شیت مقصد انتقال می یابد.رایا پارس  به طور طبیعی یک صفحه هرچه پیوند‌های ورودی بیشتر و کیفیت خوب تری گرفته باشد، قادر است پیج رنک بالاتری بگیرد. 

التفات پیج رنک چقدر می‌باشد؟
با اینکه به طور رسمی یک‌سری سالی از اکران ندادن پیج رنک روی صفحه های اینترنت‌وبسایت‌ها می‌گذرد، اما در واقع همچنان این واحد سنجش به حساب آوردن گردیده و در نظر گرفته می گردد. این امتیاز روی سکو‌بندی نتیجه ها گوگل مفید می باشد و سال‌ها پیشین به جهت عنایت زیاد این ترازو، خیلی‌ها در پی شیوه‌های تقلبی بودند تا پیج رنک خویش را ارتقاء دهند. بعضی تصور می‌نمایند در سال‌های اخیر التفات این گزینه کمتر گردیده است، ولی به حیث میرسد همچنان گوگل آن را احتساب می نماید و در حیث میگیرد.

به چه شکل پیج رنک سایت خویش را  ارتقاء دهیم؟


به عبارتی‌طور که اشاره کردیم درین الگوریتم، بک‌لینک‌هایی که به سمت صفحه های وبسایت ما آمده اساسی هستند.what is seo  به همین ادله خیلی‌ها سراغ نحوه‌هایی زیرا فعال سازی PBN (کانال محرمانه وبلاگ)، خرید بک ‌لینک و پیوند و دیگر روش‌های سئوی کلاه سیاه می‌روند.
اما شایسته ترین راهکارها برای افزایش پیج رنک در پایین آمده است:

محتوای نفیس و مخصوص ساخت‌و‌ساز فرمایید تا بتوانید از سراسر اینترنت بک‌لینک و پیوند‌های ارزشمند بگیرید.
تبادل لینک و پیوند یکسری طرفه طرز دیگری میباشد که یاری می‌نماید بتوانید از تارنما‌های با اعتبار فراتر بک پیوند بگیرید.
رپورتاژ اطلاع رسانی نیز در وبسایت‌های پرمخاطب باعث میگردد بتوانید بک لینک و پیوند‌های گران بها اخذ کنید.
در کانال‌های اجتماعی فعال باشید و کاری نمایید یوزرها محتوای شما‌را به اشتراک بگذارند تا از روش لینک قرار گرفته در بایو یا این که استوری بتوانید ورودی بگیرید.
طبیعتا بین مطالب وبسایت خویش لینک‌سازی داخلی جاری ساختن دهید.
اثر پیج رنک در بهینه سازی وب سایت
به عبارتی‌طور که اشاره کردیم پیج رنک یکی فاکتورهای اصلی در سکو‌بندی نتایج گوگل می‌باشد. پس در شرایطی‌که تارنما شما امتیاز بهتری داشته باشد، شانس بیشتری برای اکران در موضع‌های فراتر دارد. البته از آنجایی که لینک‌های نوفالو در احتساب نمیشوند، براین اساس تنها بک‌پیوند‌های فالو که ربات‌های گوگل آنها‌را دنبال می‌نمایند منجر گزینش امتیاز شما خواهند شد.

جمع‌بندی

پیج ‌رنک یکی‌از معیارهای اصلی در مرتبه‌بندی حاصل گوگل میباشد. تا چندین سال قبلی گوگل واحد سنجش عنایت صفحات اینترنت را به طور امتیاز 0 تا 10 روی نوار ابزار Page Rank مشخص میکرد. البته از آنجایی که‌این فاکتور به سئو آف پیج مانند بک‌پیوند‌ها می پردازد، خیلی‌ها سراغ نحوه‌های غیرقانونی رفتند و به همین استدلال چندسالی میباشد گوگل دیگر این امتیاز را اکران نمی‌دهد. اما همچنان از این فاکتور برای جایگاه‌بندی صفحه های اینترنت فایده می‌برد. شایسته ترین کار برای ارتقا این امتیاز، ساخت محتوای باارزش می‌باشد تا بتوانید از تارنما‌های دیگر لینک اخذ نمائید.