مقصود الگوریتم پنگوئن چیست؟

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

مقصود الگوریتم پنگوئن چیست؟

۶ بازديد
هر کدام از الگوریتم های گوگل برای هدف خاصی ساخته شدند و وظیفه ی خاصی دارند. مثلا الگوریتم پاندا که قبل از الگوریتم پنگوئن آمد که به کیفیت محتوا توجه زیادی داشت.

الگوریتم پنگوئن در سال ۲۰۱۲ به وسیله گوگل ساخته شد و غرض اصلی آن مبارزه با لینک و پیوند‌های اسپم و بی کیفیت بود. همانگونه که میدانید پیوند سازی خارجی که یک کدام از تکنیک‌های آن بک لینک و پیوند می باشد یکی‌از مهم ترین تکنیک‌های بهینه سازی و کسب رتبه بالا بوده و هنوز هم میباشد. تا قبل از الگوریتم پنگوئن هر سایتی که تعداد زیادی بک لینک از سایت‌های دیگر داشت سوای توجه به کیفیت پیوند‌ها یا محتوای وب سایت مرتبه ی خیر در کاغذ نتیجه ها گوگل داشت. البته بعداز این الگوریتم تحولی تبارک در نحوه‌های بهینه سازی کلاه سیاه تشکیل داد شد.

اما این فقط وظیفه ی این الگوریتم نبود. یکی‌از طرز‌هایی که متخصصان بهینه سازی برای ارتقاء بازدید و رتبه اعمال می‌دادند این بود که واژه و کلمه کلیدی را در همگی جای محتوا قرار میدادند. موتور جستجوی گوگل هم که مبنی بر کلمه و واژه کلیدی طرح ریزی شده بود آموزش سئو در مشهد به‌این صفحه ها سکو‌های بالا می‌بخشید. الگوریتم پنگوئن با این تکنیک که به keyword stuffing معروف هست نزاع کرد.

الگوریتم پنگوئن چه سایت‌هایی را جریمه می‌کند؟
۱.بک لینک‌های مختلف از اسپمرها
ربات‌های گوگل از طریق لینک‌ها وبسایت‌ها را می خزند و زمانی ببینند سایت شما هیچ فعالیتی در صفحات مجازی ندارد ولی تعداد بک لینک‌هایش خیلی زیاد است به وبسایت شما مشکوک میشوند و در نهایت جریمه می‌کنند.

۲.exact anchor text (انکرتکست معادل فراوان)
این که url صفحاتتان از واژه و کلمه کلیدی باشد خوب می باشد و باعث سئو سایتتان نیز می‌گردد سئو کار خوب مشهد  اما استفاده بیشتراز حد از خود واژه کلیدی به عنوان انکر تکست منجر جریمه شدن بوسیله الگوریتم پنگوئن می‌شود چون سبب ساز اخلال در رنکینگ نتایج می گردد.

۳.استعمال بیش از حد از کلمه و واژه کلیدی (keyword stuffing)
استفاده ی بیش از حد از کلمه و واژه کلیدی در محتوا نه صرفا رتبه شما را خوب نمی‌کند بلکه ممکن میباشد توسط الگوریتم‌های گوگل جریمه هم بشوید. به خیال همین چگالی لغات کلیدی را مطرح کردند. چگالی لغات کلیدی باید در بین ۱ تا ۲ درصد باشد وگرنه احتمال زیاد شما جریمه میشوید. شما میتوانید خیلی شل تعداد کلمات کلیدی را حساب نمائید.

فرمول احتساب کلمه کلیدی =تعداد کلمات کلیدی * ۱۰۰/ تعداد آحاد لغات محتوا

در سایت‌هایی که سیستم رئیس محتوا وردپرس میباشد شما از افزونه ی Yoast هم می توانید به کار گیری نمائید.مدرس سئو مشهد  در شرایطی‌که شما از تعداد کلمه ها کلیدی در محتوا تخطی نمائید این افزونه به شما اخطار میدهد.

نحوه کوشش و وظیفه الگوریتم پنگوئن
فورا پس از به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن تک تک وب سایت‌هایی که از اینترنت‌سایت‌های بی‌چگونگی و مزارع پیوند مبادرت به فراهم نمودن یا این که خرید بک لینک و پیوند کرده بودند در گیر افت سکو و کاهش ترافیک شدند.
ولی تأثیر پنگوئن در برخی وب سایت‌ها بر روی آحاد سایت نبوده و فقط روی برخی کلیدواژه‌ها اجرا گردیده است. این کلمه ها کلیدی معمولاً کلیدواژه‌هایی بودند که متعددی از حد بهینه‌سازی برای آنان انجام یافته بود؛ مانند تولیدها مهم یا این که در بعضی مورد ها نام مارک.
تاثیر پنگوئن هم‌اینگونه قادر است دربین دامنه‌های متفاوت جابجایی پیدا نماید. بنابراین تغییر و تحول دامنه یا این که ریدایرکت کردن دامنه قدیمی به دامنه تازه خیر تنها نقص‌ را حل نخواهد کرد بلکه در زمان بر فرصت خطاها بیشتری برایتان به یار و همدم خواهد داشت.

الگوریتم گوگل پنگوئن روی چه مواقعی حساس هست؟
الگوریتم پنگوئن صرفا با پیوند‌های فرنگی که به یک وبسایت وارد می‌شوند کار دارااست و اهمیتی به پیوند‌های خروجی از یک وب سایت نمی‌دهد.

تاریخچه به روزرسانی های الگوریتم پنگوئن گوگلآپدیت‌های الگوریتم پنگوئن
الگوریتم پنگوئن تا امروز چندین به‌روزرسانی داشته هست و در این بین شاید بعضا از به‌روزرسانی‌ها حتی‌د‌ر تاریخ گم گردیده باشند.
پنگوئن 1.1 (26 مارس 2012)
این به روز به خودی خویش تغییری در الگوریتم تولید نکرد البته اولین به‌روزرسانی داده ها پنگوئن محسوب می شد.
درین زمان، اینترنت‌وبسایت‌هایی که تحت تأثیر الگوریتم پنگوئن قرار گرفته بودند گزینه پژوهش دوباره قرار گرفته و اگر که پروفایل لینکشان تطهیر گردیده بود از جریمه بیرون شدند.
پنگوئن 1.2 (5 اکتبر 2012)
این هم یک به‌روزرسانی داده ها دیگر بود که بر کلمه ها سرچ گردیده –به گویش انگلیسی- تاثیر گذاشت.
پنگوئن 2.0 (22 می 2013)
این ورژن از نظر فنی یه خرده توسعه یافته‌خیس از ورژن اولیه الگوریتم پنگوئن بود و بر نحوه اکران نتایج کاوش تاثیر گذاشت.
این اولی به‌روزرسانی پنگوئن بود که با دیدی عمیق‌خیس به تارنما‌ها حیث انداخت و خلال شیت اساسی و صفحات رده‌های بالای تیم‌بندی‌ها، صفحه ها دیگر وبسایت را نیز از نظر چگونگی بک پیوند‌هایی که گرفته بودند آیتم تحقیق قرار اعطا کرد.
پنگوئن 2.1 (4 اکتبر 2013)
این به‌روزرسانی صرفا بر یک درصد از کلمه ها کاوش تاثیر گذاشت و با اینکه هیچ داده ها قانونی از سوی گوگل ارائه نشد، سئوکاران و محققان در این مورد اعلام کردند که نیمی از داده‌ها به‌روزرسانی گردیده‌اند. هم‌اینگونه از این تاریخ به آن گاه استیناف تارنما‌ها و خزش و تجزیه و محاسبه صفحات دربردارنده لینک‌های اسپم با تمرکز بیشتری اجرا شد.
پنگوئن 3.0 (17 اکتبر 2014)
این به‌روزرسانی به حدی تبارک بود که می‌توانست یک الگوریتم غیر وابسته محسوب شود.
در این آپدیت الگوریتم پنگوئن نیز مانند به‌روزرسانی‌های پیشین لینک‌های اسپم با تمرکز بیشتر شناسایی و آیتم مقصود قرار گرفتند. بنابراین افرادی که هنوز به افتتاح از مزارع لینک و پیوند‌های اسپم ادامه می‌دادند شناسایی و جریمه شدند.
پنگوئن 4.0 (23 سپتامبر 2016)
نسبتاًً دو سال بعد از به‌روزرسانی پنگوئن 3.0 واپسین به‌روزرسانی این الگوریتم گوگل به افتتاح رسید.
درین آپ تو دیت، پنگوئن بخشی از الگوریتم core شد. ولی این به معنای تغییر و تحول کارایی آن یا این که یک تغییر تحول شدید در آن وجود ندارد بلکه با این تغییر‌و تحول، دو الگوریتم core و گوگل به طور همزمان با هم کار می‌نمایند. پنگوئن لینک‌ها و وب سایت‌ها را استیناف می‌نماید ولی با این موقتی آن‌قدر در رتبه‌بندی وبسایت‌ها به بک لینک و پیوند‌ها بها نمی‌دهند که بقیه فاکتورها مانند چگونگی محتوا و ... نادیده گرفته شوند.

علامت‌های پنالتی شدن سایت توسط الگوریتم پنگوئن
در حالتی که شک دارید که توسط الگوریتم پنگوئن جریمه گردیده‌اید به گوگل آنالتیکس بروید و به نمودار ترافیک سایتتان طی مجال نگاه فرمائید. در‌حالتی که یک افت ناگهانی در جایگاه یا این که ترافیک در تاریخ‌های مرتبط با آپ دیت‌های پنگوئن مشاهده کردید به این معناست که ذیل تأثیر غربال پنگوئن قرار گرفته‌اید. به‌این منظور از راهکارهای پایین استفاده فرمایید تا از پنالتی گوگل بیرون گردید.

چه‌طور سایت خویش را از پنالتی الگوریتم پنگوئن بیرون کنیم؟
ابتدایی‌ترین روشی که برای بیرون شدن از پنالتی پنگوئن به ذهن میرسد به کارگیری از ابزارهای جستن بک لینک و پیوند‌های سایت میباشد. به‌این وسیله می‌توانید با مدیران وبسایت‌هایی که بک پیوند‌های بی‌کیفیتتان در آن قرار دارا هستند تماس گرفته و از وی بخواهید تا پیوند‌های سایت شمارا حذف نمایند.
اما همانگونه که به نظر می‌رسد این الگوفرایند بسیار وقت‌گیر بوده و حتی ممکن است در مواردی فایده نداده و مدیریت سایت جواب درخواست شمارا ندهد. بدین خواسته گوگل ابزار disavow را معرفی کرد.
گردآوری بندی
با کلیه این‌ها، به دست آوردن بک لینک برای حصول سکو‌های بهتر برای وبسایت از التفات بالایی برخوردار است و با دقت به این که در جوامع اهل ایران معمولاً وبمستران کمتر پیش می‌آید که به وب سایت‌های دیگر خصوصاً رقیبان خویش لینک بدهند، می بایست با طریق‌هایی مبادرت به خریداری کردن بک پیوند کنیم که خیر صرفا زیر پنالتی پنگوئن قرار نگیریم بلکه به بهبود جایگاه سایتمان امداد کنیم. بدین مراد ما طرز‌های سئو کلاه سپید و خاکستری را به شما پیشنهاد میکنیم. در این راه‌ها همگی چیز به طور طبیعی اعمال می گیرد و در سود گوگل به شما مشکوک نخواهد شد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.