آرشیو بهمن ماه 1401

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

اسکیما چیست؟

۳ بازديد
Schema نوع خاصی از کدهای HTML میباشد که می‌توانید آن را به وبسایت وردپرس خویش اضافه فرمایید تا به موتورهای کاوش داده ها بیشتری در امر محتوای خویش بدهید. مثلا، میتوانید به موتورهای کاوش بگویید که یک کاغذ خاص یک پست وب لاگ،سئو در مشهد  یک امر خوراک، سؤالات متداول، نوشته‌علمی خبری یا این که برگه متاع در فروشگاه اینترنتی شما میباشد. این تعریفی که ارائه شد تعریف‌و‌تمجید اسکیما در وب سایت های وردپرسی میباشد. ممکن میباشد در جست و جو های خویش در وب به تعریف و تمجید دیگری برسید که‌این تعریف و تمجید، تعریف‌و‌تمجید اسکیما در دیتابیس میباشد.
اثر اسکیما بر بهینه سازی
آیتم اولیه بهبود seo: خویش گوگل اعلام نموده است که به به کارگیری از اسکیما در یک تارنما عنایت میدهد و ممکن میباشد در مقایسه با تارنما هایی که از اسکیما به کار گیری نمیکنند در نتیجه ها بالاتری اکران دهد. به همین خواسته یادگرفتن های ویژه ای را برای برنامه نویس ها در قسمت developers قرار داده میباشد.
خلال این وقتی که شما از اسکیما به کار گیری می نماید از دو جهت دارای اهمیت میباشد مخاطب به اسکیماها عکس العمل نماد می‌دهد و در مرحله نرخ کلیک را ارتقاء پیدا می نماید و در مرحله دوم منجر می‌گردد استفاده کننده بازه مجال بیشتری در یک برگه بماند.
گونه های اسکیما
اسکیما اشکال مختلفی دارااست و برای شغل های متفاوتی استعمال می‌گردد پیرو به پژوهش گونه های اسکیما میپردازیم.
اسکیمای سازمانی: این نوع اسکیما معمولا برای معرفی یک سازمان مانند شماره تلفن، محل سازمان و بقیه داده ها به شما داده میشود.
اسکیما معرفی اشخاص: این اسکیما همانگونه که از اسم آن معلوم میباشد برای معرفی اشخاص به عمل می رود. به طبع تا به هم اکنون اسم یک شخص دارای اسم و رسم را در مرورگر خویش جست و جو نموده اید اطلاعاتی مانند اسم، اسم خانوادگی زادگاه، جوایز، سوابق و مورد ها شبیه به شما نشان داده میشود.
اسکیمای بیزنس محلی: این اسکیما برای معرفی استحصال شغل های خرد در یک حوزه‌ که به طور محلی عمل می نمایند به کارگیری میگردد. مانند ساعت کاری و نشانی ظریف.
اسکیما تولیدها: وقتی که از این اسکیما به کار گیری می گردد گوگل بب برخی از داده ها مانند موجودی، ارزش و ایده ها را می‌تواند متوجه گردد.
اسکیما بردکرامب: برکرامب نوعی پیوند راهنما در وبسایت میباشد که دسترسی استفاده کننده را بسیار سهل و آسان می نماید به عنوان مثال آنچه در تصویر پایین می‌بینید یکی بردکرامب میباشد. گوگل این بردکرامب ها را متوجه می‌شود.
اسکیما برادکرامپ
اسکیما مقاله ها: زمانی که از این اسکیما به کارگیری می‌گردد گوگل شعور بهتری از مقاله‌ها شما پیدا می نماید.
اسکیما ویدئو: این اسکیما هم مانند اسکیما مقاله‌ها میباشد زمانی که برای ویدیوهای وبسایت از اسکیما ویدئو به کار گیری می‌کنید گوگل فهم بهتری از ویدیوها پیدا می نماید.
اسکیما اتفاق افتاد: برای رویدادهایی مانند اکران ها، کنسرت ها، پای کوبی ها و مورد ها شبیه برای آگهی به اشخاص گوناگون در وب سایت ها از اسکیما اتفاق افتاد استعمال می‌گردد.
اسکیمای Review/Rating: به کار گیری از این اسکیما به گوگل نشانه می‌دهد که یوزرها به فرآورده یا این که نوشته‌ی علمی یا این که هر ورقه ای که در آن می باشند چه امتیازی میدهند. مانند ۵ ستاره ای که در تارنما های متعددی چشم اید برای امتیاز دهی به یک شیت استعمال می گردد.
اسکیما F&Q: این اسکیما یکی شایع ترین اسکیماها برای سوال های متداول یا این که یک نکته خاص میباشد در ارتباط با یک مورد پرسیده میشود. هنگام جست و جو درباره یک زمینه تحت لینک و پیوند متبوع میتوانید ملاحظه کنید. به عنوان مثال ما جست و جو کرده ایم بورس چیست مبتنی بر با تصویر ذیل کادری که ذیل آن خط کشیده گردیده‌است F&Q میباشد.
اسکیما f&q

آیا اسکیما (Schema)، سئو سایت شما‌را بهبود می بخشد؟

۴ بازديد
اسکیما (Schema)، کدی است که به موتورهای کاوش یاری می نماید تا محتوای شما‌را فهم و شعور نمایند و آن را به نحوی بهتر در حاصل کاوش نشان دهند. موتورهای جستجوی بلندتر (از جمله گوگل، یاهو، بینگ و یاندکس) برای نخسین بار در سال 2011 آغاز به همیاری
همکاری
همیاری
برای ایجاد کرد Schema.org کردند.
هیچ مدرکی مبنی بر اینکه اسکیما (Schema) تأثیر مستقیمی بر بهینه سازی سئو در مشهد ارگانیک دارااست نیست ولی با اکنون، ریچ اسنیپت‌ها باعث میگردند صفحه ها اینترنت شما در SERP برجسته‌خیس ظواهر شوند و بازدیدهای شما بهبود یابند. در سود، نرخ کلیک شما نیز ارتقاء پیدا می نماید.
طبق استیناف‌ای که بوسیله acmqueue صورت گرفته می باشد، کمتر از یک سوم حاصل جستجوی گوگل مشمول یک ریچ اسنیپت با اسکیمای Schema.org میباشد. این داده های عددی نماد می دهد که وب سایت های دیگر، زمان بزرگی برای ارتقای وب سایت خویش دارند.
اشکال اسکیما (Schema) چیست؟
برخی از گونه های اسکیما (Schema) را به دنبال به شما معرفی کردیم:
سازمان (Organization)
نشانه‌گذاری اسکیما (Schema) سازمانی، معرفی کمپانی شما میباشد برای مثال آرم قانونی، داده ها تماس، حالت مکانی و پروفایل‌های اجتماعی را پر‌نور می‌نماید. این اسکیما (Schema) همینطور یافتن داده ها ما یحتاج اشخاص برای تماس فوری با شمارا شل خیس می سازد.
عموم (Person Market)
اسکیما (Schema) عموم، اطلاعاتی را درباره یک شخص، مانند اسم، به دنیاآمدن، نشانی، تحصیلات و اعضای خانواده نشان میدهد. گوگل این سیرتکامل فرض می نماید که اگر درپی فردی معروف می باشید، احتمالاً در پی برخی از داده ها اولیه در امر وی می‌باشید.
کلیپ (Video)
کلیه میدانیم که فهرست بندی کلیپ ها، برای موتورهای کاوش بسیار مشقت بار می باشد، اسکیما (Schema) ویدیویی، راه نه برای کمک به Google میباشد تا ویدیوهای وبسایت شما‌را کراول و فهرست بندی نماید.
این اسکیما همینطور یاری می‌نماید تا ویدیوی شما در جستجوی ویدیوی Google در کنار ویدیوهای YouTube ظواهر گردد.
اتفاق افتاد (Event)
اسکیمای وقوع افتاد، داده ها بیشتری را برای رویدادهای برنامه ریزی گردیده (مانند وبینارها، کنسرت ها، سخنرانی ها و غیره) مانند تاریخ، جای و ارزش ارائه میدهد. این اسکیما یاری می نماید تا اشخاص را به سمت رویدادهای خاصی که در پی آن میباشند بکشانند و داده ها نخستین ای را که برای خرید نیاز دارا هستند در چنگ آن ها قرار دهد.
بیزنس محلی (Local Business)
این اسکیما (Schema) برای موسسات محلی یا این که شعبه محلی یک سازمان بهتر میباشد و به مصرف کنندگان یاری می نماید تا جای کمپانی و بقیه داده ها مانند نشانی، ساعت‌ها کاری، داده ها تماس و غیره را پیدا نمایند.
تولیدات و پیشنهادات (Product & Offer)
این دو اسکیما (Schema) نیز برای فروش یک مورد خاص از یک خدمت یا این که جنس استفاده می شوند. هر دوی این اسکیما ها، داده ها محصول را مانند بها و حالت نشانه میدهند، ولی علامت‌گذاری توصیه به خصوصیت‌های قیمتی نیاز دارد، در حالی که نشانه‌گذاری جنس فقط به خصوصیت های مانند اسم و خصوصیات نیاز دارد.
اسکیما درجه بندی/مطالعه (Rating/Review)
این اسکیما (Schema) امداد می نماید تا بدون نیاز به جستجوی عمیق خیس، داده ها خریدار مفیدی را اخذ نمائید و متوجه گردید که خریداران دیگر درباره‌ی با جنس چه نظری داشتند.

نقش seo در کسب و کار اینترنتی و افزایش درآمد

۳ بازديد
برای موفقیت در هر نوع دستیابی و کاری شما نیاز به انجام تبلیغات و بازاریابی خواهید داشت تا به وسیله خریداران بالقوه دیده شوید، این مورد در اینترنت نیز مصداق دارد و باید عملیات بازاریابی اینترنتی ایفا دهید.
یکی از این طریق های بازاریابی اینترنتی همان seo می باشد، طبق آمارهای منتشر شده حدود 80 درصد کاربران به وسیله موتورهای جستجو به وب سایت ها هدایت می شوند و باز هم طبق همین آمار روزانه بیش از 3 میلیارد عبارت در گوگل جستجو می گردد، بنابراین بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجو امری ضروری محسوب می شود.
بیشتر کاربران قبل از خرید کردن فرآورده یا خدمات گزینه نیاز خود استارت در موتورهای جستجو استارت به گشتن میکنند سئو در مشهد و بیش از 50 درصد آنان همیشه مال یا خدمات خود را از همین نحوه تهیه و خریداری می کنند، کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو وارد وب سایت شما می شوند دقیقا همان خریدارن هدف و بالقوه می باشند.

در اهمیت تأثیر سئو بر کسب و کار همین کافی میباشد که بدانید بیش از 85% کاربران از طریق موتورهای جستجو به وب­سایت­ها هدایت شده و 50% از آنها همواره محصولات و خدمات مورد نیاز خود را به شیوه­ی اینترنتی خریداری و دریافت می­کنند!

بنابراین در صورتیکه در پی یافتن راهی برای موفقیت در حصول شغل خود هستید از نقش پراهمیت سئو و بهینه­ سازی سایت بر اساس الگوریتم­های موتورهای جستجو غافل نمانید. سئوی سایت با استفاده از ترفندهایی گاه ساده همچون رعایت نکات هدینگ و گاه پیچیده همچون بهینه­ سازی مطالب و تصاویر، ایجاد وب­سایتی موبایل فرندلی و یوزر فرندلی و برقراری اعتبار داخلی و خارجی به سایت، باعث به قرارگیری وب­سایت شما در ابتدا نتایج موتورهای جستجویی همچون گوگل می­شود. دیده شدن وب­سایت شما در نتایج نخستین جستجو، منجر به جلب پشت گرمی کاربران شده و افزایش بازدیدکنندگان را بهمراه خواهد داشت.

اهمیت سئو
برای بهبود بخشیدن به نصیب On-Site سئو، بهترین جا برای استارت بهینه سازی محتوای تان است. هم برای کاربر هم موتورهای جستجو! محتوا، به تعدادی دلیل بسیار اصلی است. یک، اگر شما محتوایی عالی نداشته باشید، خب چیزی هم برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، در بازاریابی ایمیل، حتی خودِ وب سایت تان، در تبلیغات و یا در سایت های وابسته برای پرورش قیف بازاریابی نخواهید داشت! همه ی اینها، اجزای اصلی بازاریابی دیجیتال و دلایل اولیه ی این گزینه هستند که “شما باید روی ایجاد محتوای عالی سرمایه گذاری کنید!” اینها نه فقط روی سئو، بلکه در سطح های گوناگون و زیادی برای کسب و کار شما مفید خواهند بود.

ترازو زمان موردنیاز برای بهبود سرعت وبسایت چقدر می باشد؟

۱ بازديد

یادگرفتن ویدیویی SI در نصیب پنجم ویدیوهای جی تی متریکس این شیت قابل مشاهده می‌باشد. نکته مهم این می‌باشد که SI زمان رسم بالاترین نصیب از برگه وبسایت را بازرسی می‌نماید. از طرف دیگر SI عموما متعلق به FCP و LCP میباشد. سئو در مشهد در واقع SI معیاری می باشد که به استیناف همت برگه میپردازد و سرعت آن را اندازه می‌گیرد.
از وقتی که FCP حادثه میفتد تا وقتیکه کاربر بتواند با برگه تعامل نماید (TTI) مجال بلاک گردیده در حیث گرفته می‌گردد. به لهجه معمولی، فرصت مسدود گردیده را اندازه می‌گیرد. اگر این فرصت بیشتراز 50 میلی ثانیه باشد به احتمال زیاد کاربر متوجه پیشامد نقص‌ میگردد. و در شرایطی‌که این فرآیند بیش تر از 50 میلی ثانیه به ارتفاع انجامد، مجال بلاکینگ به حساب آوردن می شود.
از آنجایی که گوگل برای سرعت وبسایت‌ها بها متعددی قائل میباشد ارتقاء سرعت وب سایت از مهم‌ترین گرفتاری های هر استخراج و کاری میباشد. یکی‌از مهم ترین فاکتورهایی که جی تی متریکس جدید استیناف می‌نماید، مجال رسم شدن مطرح ترین المان صفحه است. این المان‌ها می توانند، تصاویر، کلیپ، تصاویر دورنما ای که از روش CSS بارگیری میشوند، تیتر‌ها، جداول، لیست‌ها و یا این که هر عنصر دیگری باشند. در حالتی که 75 درصد از بازدیدکننده‌های وبسایت سرعت قابل قبولی را اخذ نمایند، گوگل نمره خیر به آن ورقه تخصیص می‌دهد.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هنگام باز کردن برگه ای، عناصری مانند محتوا، عکس، هیبت و … در مکان دیگری باشد و با لود کامل صفحه به مکان اولیه خویش بازگردند. هرچه معیار این واقعه بیشتر باشد سطح تعامل کاربر با اختلال روبرو می گردد. پارامتر LCP بیشتر به نصیب UX وبسایت اعتنا دارد و در seo وب سایت بسیار با مداقه میباشد به نحوی که قسمتی در سرچ کنسول برای نظارت این پارامتر اضافه گردیده است. این پارامتر عددی بین یک تا 10 را دارااست. هر چه عدد به یک مجاورت خیس باشد، بهتر است.

اینترنت وایتال (Web Vital)، راهنمایی برای ساخت یک تجربه کاربری خوب است که به نظر میرسد طراحی آن در وب سایت‌ها از سال 2021 ضروری میباشد. Core web vital زیرمجموعه ای از Web Vital است که تجارب تعامل یوزرها با ورقه وب سایت را منعکس می‌نماید. موقتا این ابزار بر ۳ بخش تجارب کاربری، طریق تعامل و ثبات بصری (Visual Stability) تاکید دارااست و پارامترهایی مانند LCP، FID، CLS را تحقیق می‌نماید (این قسمت‌ها بیشتر توضیح داده شدند). اما این پارامترها اثبات نمانده و انتظار می‌رود با سپری شد فرصت، معیارهای دیگری نیز از سمت گوگل اعلام خواهد شد.
ترازو عنایت و اثر گذاری Core Web Vital را با اضافه شدن این نصیب در سرچ کنسول بیشتر می‌توان فهم و شعور کرد. این report در دو قسمت موبایل و دسکتاپ مورد رسیدگی قرار می گیرد. در واقع در نظر گرفتن میشود core web vital خلال تجربه کاربری بر روی seo نیز اثر بگذارد. همانگونه که گفته شد، گوگل این نظر را دارد که‌این ابزار برای تمامی استحصال و شغل های متعلق به اینترنت کارامد میباشد. ولی نحوه گوگل برای گردآوری دیتا چیست؟

همانطور که میدانید گوگل کروم داده‌های تجربه کاربری یوزرها مانند Bounce rate یا این که Exit rate را به طور ناشناس، گردآوری می‌نماید، بعد از آن صاحبین وب سایت با به کار گیری از این داده‌ها میتوانند به راحتی به تجزیه و احتساب عملکرد وبسایت خویش پرداخته و در بهره آن را بهبود ببخشند.

ربات‌های گوگل دائما به وب سایت‌ها رمز می زنند و وبسایت را از حیث ساختار رسیدگی می‌نمایند. ۴ سیگنالی که در کنار پارامترهای مهم (LCP، CLS، FID) بوسیله گوگل تفحص می‌گردد، عبارت اند از:

در انتهای آحاد مطالبی که خواندید و درباره آپ تو دیت جدید جی تی متریکس داده ها کافی به دست آورده‌اید، می دانید که جی تی متریکس جدید شایسته ترین شیوه برای بازرسی و ارتقا سرعت تارنما شما است. به دلیل آن که شما با آزمایش جی تی متریکس می توانید با دیده‌های گوگل به مشاهده سایت خویش بپردازید و شاهد مشکلاتی باشید که برای یوزرها شما ساخت می گردد، بعد از آن همت نمایید تا تارنما خویش را برای همه مرورگرها و دستگاه‌های گوشی باصرفه نمایید. علاوه بر مواقعی که در این محتوا راجع به جی تی متریکس نو ذکر شد، موردنیاز میباشد بدانید که ما در تیم سئولب به فراگیری ویدیویی و تخصصی جی تی متریکس نو پرداخته ایم.

الگوریتم E-A-T گوگل چیست و چه تاثیری در درجه بندی وب سایت دارااست؟

۲ بازديد

ماهیت الگوریتم E-A-T گوگل افزایش کیفیت محتوا براساس تخصص می‌باشد. یعنی کاری کنیم  سئو در مشهد که زمانی مخاطب وارد ورقه ما میگردد، نوشته ی علمی را اسکرول نکند و سرسری از آن رد نشود. گوگل رفتار کاربران را در وب سایت‌های ما می فهمد و پژوهش می‌کند. پس وقتی کاربری به جای مطالعه متن ما، آن را اسکرول می‌کند، گوگل متوجه میشود که این متن احتمالاً کم‌کیفیت است و مخاطب را جذب نمی‌کند.
چه موقع قادر خواهیم بود بگوییم که الگوریتم E-A-T را رعایت کرده‌ایم؟
وقتی که استفاده کننده ما موقع قرائت هر نوشته‌علمی، مجال را از دست بدهد؛ به خودش بیایید و ببیند که نوشته‌علمی وقت گیر مارا خوانده و به جواب تمامی سؤال‌هایی که درباره آن مورد داشته، رسیده.
اما واقعاً تاثیر این الگوریتم در بهینه سازی و درجه‌بندی سایت چیست؟ آیا الگوریتم E-A-T فاکتور مرتبه‌بندی می‌باشد؟
از مجال معرفی این الگوریتم، مقالات زیادی درباره آن نوشته شد و اختلاف بر راز این که E-A-T چه تاثیری در درجه بندی تارنما دارد، بالاگرفت. بعضی از مقاله ها می‌گفتند که الگوریتم E-A-T مستقیماً در جایگاه به دست آوردن یک برگه در گوگل نقش دارد:
به روز الگوریتم E-A-T گوگل
این حیث بر طبق توئیتی بود که Danny Sullivan (دنی سالی‌وان) که در بخش ارتباط ها عمومی گوگل عمل می‌‌کرد، زده بود.
از طرفی مقالاتی هم بودند که ادعای Danny Sullivan را رد می‌کردند و می‌گفتند که الگوریتم E-A-T فاکتور درجه‌بندی وبسایت نیست:
به روز الگوریتم E-A-T گوگل
تصویر بالا عکسی است که از مقاله سایت Search Engine Journal گرفته‌ایم و به وضوح می‌گوید که این الگوریتم به خودی خود یک فاکتور رتبه بندی نیست. خب حال فی مابین مدیر ارتباط ها عمومی گوگل و ژورنال معتبری مثل Search Engine Journal می بایست صحبت کدام را باور کنیم؟ تجربه چه می‌گوید؟
برای این که یک بار برای همیشه نقش الگوریتم E-A-T گوگل را بفهمیم، در این مقاله به سؤالات زیر پاسخ میدهیم:
الگوریتم E-A-T گوگل چیست؟
E-A-T از حروف ابتدایی سه کلمه و واژه ساخته شده. این لغت ها در زبان انگلیسی معنای کاملی دارند، البته در فارسی مجبوریم تحت‌اللفظی ترجمه‌شان کنیم و بی نقص درباره هرمورد توضیح دهیم.

فریم اسنیپت

۰ بازديد
یک فریم اسنیپت سبب می‌گردد که زندگی کاربران گوگل، توسط فراهم کردن پاسخی مختصر به جستجوی آنها، راحت‌تر شود. یعنی کاربر فارغ از اینکه بخواهد وارد سایت‌های مختلفی که در صفحه نتایج گوگل هستند بشود، میتواند پاسخ خود را در همین برگه حاصل دریافت کند.
Featured Snippets برای شما به عنوان یک بازاریاب مهم هستند به دلیل آنکه سبب ساز جلب دقت کاربران شده و شانس شما برای اینکه آنها از وب سایت شما دیدن کنند را افزایش می دهند. اینها اولی چیزهایی هستند سئو در مشهد که کاربران گوگل پس از جستجو مشاهده می‌کنند.
به دنبال به برخی مزایایی که فیچر اسنیپت‌ها می‌توانند برای وبسایت شما به یار و همدم داشته باشند اشاره میکنیم:
افزایش نرخ کلیک4(CTR)
در حالیکه اسنیپت به کاربران پاسخی کوتاه را ارائه می‌کند، اما ممکن می باشد که کاربران به دنبال پاسخی با جزئیات بیشتر باشند. آن‌ها به راحتی می توانند با کلیک بر روی لینک و پیوند سایت شما در فیچر اسنیپت نوشته‌علمی کامل شما‌را مشاهده کنند.
افزایش اعتبار شما
فیچر اسنیپت‌ها کسب‌وکار شما را به عنوان یکی از استخراج‌وکارهای دارای اعتبار در موضوعی که کاربران جستجو کرده‌اند، علامت میدهد و سبب میگردد کاربران با احتمال بیشتری شما‌را به عنوان یک رهبر در این زمینه بپذیرند.
پر رنگ‌سازی شما در نصیب جستجوی صوتی
دستیاران مجازی مانند الکسا، سیری، گوگل اسیستنت و ماکروسافت کورتانا، معمولا از فیچر اسنیپت‌ها برای پاسخ به کاربرانی که با صوت اقدام به جستجو کرده‌اند به کارگیری می‌کنند. بیشتراز ۴۰ درصد از کاربران اینترنت به صورت روزانه در موبایل‌ها و کامپیوترهای خود از جستجوی صوتی استعمال می‌کنند.
تاییدی بر اثرگذار و موثر بودن محتوا
فیچر اسنیپت‌ها به شما امداد می‌کنند تا محتوای خود را بررسی کنید. اگر گوگل محتوای وب‌وب سایت شما‌را به عنوان بخشی از یک Featured Snippets تعیین می‌کند، این گزینه آرم نیکی می‌باشد برای اینکه متوجه شوید محتوای شما برای کاربران پر ارزش می‌باشد.
کاربرانی که قصد خرید ندارند وارد وب سایت شما نخواهند شد
عده ای هستند که با دیدن Featured Snippets پاسخ خود را دریافت می‌کنند و دیگر وارد سایت شما نمی شوند. به همین برهان در این‌شرایط‌ شانس بیشتری وجود دارااست که کاربرانی که وارد وبسایت شما می‌شوند از شما خرید کنند. چون دنبال چیزی بیشتر از اطلاعات صرف می باشند.
انواع متعدد فیچر اسنیپت‌

seo (سئو) یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به چه معناست؟

۱ بازديد

seo وب سایت برای موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) که به‌ صورت مخفف به آن seo می‌گوییم، دربرگیرنده تیم اقداماتی می باشد که به وبسایت ما کمک می‌کند در نتایج موتورهای جستجو و اصلی‌تر از همه گوگل، منزلت بهتری استحصال کرده و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند.
ولی بهینه سازی در سال 2022 تمجید جدیدتری زیر ‌عنوان Search Experience Optimization نیز پیدا کرده که به‌ معنای سئو تجربه کاربران در هنگام جستجو
کاوش
جستجو
در وب می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به برگه سئو چیست دی ام روم به طور کامل با مضمون‌ و اصطلاحات سئو و بهینه سازی تارنما آشنا شوید.
اما برای یادگیری بهینه سازی منابع مختلفی وجود دارد؛ از کتاب‌های یادگرفتن سئو گرفته تا ویدئوهای بدون‌پول، پادکست‌ها و حتی فرصت های مجانی بهینه سازی، کلیه می‌توانند در مسیر فراگیری سئو مقدماتی به شما کمک کنند.
ولی اصولی‌ترین و مطمئن‌ترین طریق، گذراندن یک بعدازظهر seo هست که بتواند صفر تا صد سئوی یک سایت بر اساس با جدیدترین مقررات گوگل و بازار هر بیزنس را به شما یادگرفتن دهد.
دلایل اهمیت یادگیری و یادگرفتن بهینه سازی با دی ام روم
در‌حالتی که میخواهید seo را برای رویش کسب و کار خودتان بیاموزید یا روی آن به ‌عنوان یک کار پردرآمد حساب نمائید، بایستی قبل از هر چیز دلایل مداقه یادگیری seo را بدانید. یادگیری seo و اجرای آن روی تارنما تجارت‌ها به تعدادی عامل اهمیت داراست:
✔ کسب درآمد عالی با آموزش seo
او‌لین و مهم ترین دلیل مداقه یادگیری بهینه سازی، کسب درآمد از این راه میباشد. با شرکت در طی‌های تخصصی آموزش seo رایگان دی ام روم میتوانید در زمان ‌فرصت کوتاهی دانش خود را درباره تکنیک‌های سئو بی نقص فرمائید و تکنیک هایی را بیاموزید که به پرورش موقعیت وب سایت کسب و کار شما یا مشتریان شما امداد می‌کند. به نقل از فراگیری سئو دی ام روم؛
\\\"ما در این محتوای آموزش صفر تا صد seo، به‌ صورت کاملاً رایگان تکنیک‌های تخصصی و یادگرفتن‌های حرفه‌ای را به شما ارائه میدهیم که نه تنها یادگیری seo را برایتان لذت بخش می‌کند، بلکه شمارا از پرداخت هزینه‌های مالی بی‌غرض، آزمون و خطای طرز‌های مختلف و همچنین صرف مجال زیاد بی نیاز می‌سازد. این آموزش بهینه سازی مجانی با مثال‌های کاربردی و ساختاری تماماً استاندارد و به‌روز طراحی شده که ادراک آن را حتی برای افراد تازه کار، بی آلایش و ریلکس می‌سازد.\\\"
✔ جذب انبوهی از مشتریان با کمترین هزینه
دو‌مین عامل عنایت یادگیری seo، جذب انبوهی از مشتریانی است که شاید در وضعیت ساده و بدون فضای وب حتی یک درصد هم شانس دسترسی به آنان را نداشته‌ باشید.
البته با یادگیری بهینه سازی و اجرای تکنیک‌های آن در سایت کسب و کار خود میتوانید سوای پرداخت هزینه‌های هنگفت تبلیغات در رسانه‌هایی مانند تلویزیون، رادیو یا حتی شبکه‌های اجتماعی، از اقصی ‌نقاط مرز و بوم و حتی فقید برای تولیدها و خدمات خود مشتری جذب نمائید.
✔ ارتقا اعتبار و مقام کسب و کار و برند شما
در حالتی که تا حدودی به عکس العمل خود نسبت به وبسایت هایی که در صفحه اول گوگل می‌باشند دقت کرده باشید، مخصوصاً تارنما هایی که در صدر لیست نتایج قرار دارا هستند، متوجه می شوید که اکثر وقت ها وقت ها روی همین تارنما‌ها کلیک میکنید و به نظرتان آن ها بیشتر قابل ‌پشت گرمی میباشند. استدلال این موضوع اعتباری میباشد که گوگل بدین سایت‌ها اعطا کرده ‌می باشد.
وب سایت‌هایی که در کاغذ اول گوگل و رتبه های رفیعتر قرار دارا‌هستند، محتوا، جنس و خدماتی را ارائه می‌کنند که برنده شده در طی بر روزگار رضایت کاربران و گوگل را جلب کند. در صورتی seo را به‌ نه خیال بگیرید، شما هم می‌توانید درین رده قرار بگیرید و اعتبار برند کسب و کار خود را ارتقاء ببخشید.
✔ سبقت تهیه کردن از رقبا و ارتقاء سهم بازار
یکی از از دیگر از دلایل التفات یادگیری seo با دی ام روم، پیشی‌ خریداری نمودن از رقبا در دنیای وب، کشف مجال‌های نو و ارتقا سهم بازار بیزنس شماست.
در حالتی که بهینه سازی را با یاری بعد از ظهر های جامعی مانند فرصت فراگیری سئو دی ام روم بیاموزید، می توانید موقعیت‌های جدید و دست‌ نیافتنی برای سایت خود تشکیل داد کنید که فاصله شما را از رقبا بیشتر می‌کند و شما‌را به گروه‌هایی از مشتریان متصل می‌کند که شاید دسترسی به آنها برای رقبای شما نسبتاً غیرممکن باشد.
8 مزیت سئو یادگیری و بهینه سازی وبسایت برای کاربران و موتورهای جستجو
seo تارنما برای موتورهای جستجو یک کدام از شیوه های مدرن دیجیتال مارکتینگ می‌باشد و والا‌ترین دستاورد آن برای حصول و کارها، دسترسی به دنیای نامحدودی از مشتریان در اقصی ‌نقاط دنیاست.
طبق آمار رسمی گوگل، حدود 91 درصد از کاربران وب برای پیدا کردن پاسخ سؤالات خود سئو در مشهد یا متاع و خدمات آیتم نیازشان از موتورهای جستجو و به ویژه گوگل به کارگیری می‌کنند و جذاب میباشد بدانید که 58 درصد از این افراد روی 3 منفعت اول کلیک می‌کنند!
قرار تهیه نمودن در درجه های اول گوگل و جذب مشتری در 24 ساعت شبانه ‌روز
تبلیغ بیزنس خود با کمترین هزینه و سوای نیاز به‌ طرز هایی مانند تبلیغات در گوگل
اقتصادی و به‌صرفه بودن بهینه سازی در مقایسه با تبلیغ در رسانه‌هایی مانند تلویزیون، رادیو یا حتی شبکه‌های اجتماعی
دسترسی شل مشتریان به اشکال خدمات و محصولات، قابلیت و امکان مقایسه ارزش‌ها، امکان پیشنهاد در 24 ساعت شبانه‌ روز و ثبت‌ سفارش سریع
برندسازی و پیشرفت نام کسب و کار شما در فضای وب و دنیای حقیقی وواقعی
دسترسی سهل وآسان به مشتریان شهر یا محله خودتان با سئوی محلی
تجربه فروش چندین برابری در اینترنت در مقایسه با فروش حضوری
سرمایه گذاری بلند فرصت و با بازدهی بالا
چه‌گونه سئو را درست و اصولی خیال بگیریم؟
در گزارش مجموعه اُکسام نام برده است که درصورتی که می خواهید بهینه سازی را به ‌صورت مقدماتی خیال بگیرید، در قدم اولیه باید با مفاهیم عمومی و اول بهینه سازی آشنا شوید.
برای این ‌کار کتاب‌ها و مقالات آموزشی seo منابع قابل‌ اعتمادی می‌باشند و همانطور که ذکر شد، نوشته‌ی‌علمی seo چیست دی ام روم نیز منبع مناسبی برای بیان سئو به زبان معمولی میباشد. در قدم بعدی نیز باید به سراغ نوشته‌ی‌علمی‌های تخصصی، آموزش‌های گوگل در‌این رابطه و ویدئوهای یادگرفتن مجانی seo بروید.
البته درصورتی که میخواهید بهینه سازی را به‌ صورت جامع و اصولی بیاموزید، خوب می‌باشد در عصر‌های تخصصی فراگیری seo و یا زمان جامع سئو دی ام روم شرکت نمایید. با شرکت در‌این مجال، علاوه بر اینکه به‌ صورت عملی و قدم به قدم تمامی مباحث حوزه بهینه سازی را خیال و خاطر می گیرد، از حمایت و همراهی دائمی تیم دی ام روم هم سود‌مند خواهید شد.

دارای تخصص بهینه سازی که می باشد؟

۲ بازديد

کارشناس seo یا این که دارای تخصص eo به فردی گفته می‌گردد که وب سایت‌ها را به دلیل بهبود جایگاه و اخذ سئو در مشهد ترافیک ارگانیک در نتایج موتورهای کاوش، با صرفه می‌نماید. به عبارت دیگر یک کارشناس seo به شخصی گفته می گردد که می‌داند چگونه از موتورهای کاوش ترافیک بیشتری برای وبسایت خویش اخذ نماید.
چگونه به یک کارشناس سئو ماهر تبدیل شویم؟
سئو گروه‌ای از فرآیندهای داخلی و فرنگی برای سئو اینترنت‌سایت می‌باشد که برای یادگیری آن می بایست بصورت دائمی مطالب و تکنیک‌های تازه را تفحص و تست کنیم.
ولی پرسش اینجاست که چه‌گونه دارای تخصص بهینه سازی شویم ؟ متداول‌‌‌ترین شیوه‌‌‌‌هایی که می‌‌توانند به شما در دستیابی مهارت‌‌های سئو امداد نمایند عبارتند از:
گذراندن یک عصر جامع seo
پیاده‌‌‌سازی تکنیک‌‌‌‌‌های seo بر روی یک وبسایت فردی
کارآموزی در یک ماشین کرایه ای بازاریابی
اخذ گواهینامه سئو از سایت‌‌های دارای اعتبار
پیاده‌‌‌سازی تکنیک‌‌‌‌‌های seo بر روی یک وبسایت فردی
خب، سفارش می‌‌‌‌کنیم برای آغاز عمل یک وبسایت رویه‌‌‌اندازی کرده و از آن برای آزمایشات خویش به کارگیری فرمایید. این عمل می‌‌تواند ضمن ارتقا سرعت، در یادگیری مفاهیم نو از استرس شما برای اخذ نتیجه ها معکوس J نیز، کاهش دهد!
از مزایای دیگر آن می‌توان به :
دسترسی کامل به تمامی نصیب‌‌های وب سایت برای تشکیل داد تغییرات دلخواه، شناخت با کدهای HTML و بازاریابی محتوا اشاره نمود.
به عبارت دیگر داشتن یک وبسایت فردی، به انگیزه ایجاد کرد چالش‌‌های گوناگون می‌‌‌تواند به شما دراین مورد بسیار یاری دهد.
کارآموزی در یک ماشین کرایه ای بازاریابی
شغل در تاکسی‌‌های دیجیتال مارکتینگ، می تواند سرعت رشد شمارا بالا برده و به شما یاری دهد تا به یک دارای تخصص سئو تبدیل گردید. انگیزه این دستور حضور کسانی می باشد که seo را به نه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شناسند و می توانند در نادر‌ترین زمان به سوالات شما جواب دهند.
تست و یادگیری
گوگل دائما در حال به روزرسانی و تغییر الگوریتم‌‌های خویش میباشد. طبق گفته‌های کارشناسان گوگل، به صورت معدل، هر ساله در حدود ۳۰۰۰ تغییر در الگوریتم‌های گوگل ایفا می‌‌‌شود. بدین ترتیب شما بایستی به صورت مداوم فاکتورهای متعدد را تحقیق و تست نمایید.
قرار دادن لغت ها کلیدی در تگ‌‌‌های تیتر (بهینه‌‌‌سازی کلیدواژه ها)
تغییر در روش تایپ کردن عنوان ها (سئو نرخ کلیک یا این که CTR)
تغییر تحول پوسته‌‌های محتوا (تست خوی یوزرها)
ارتفاع محتوا ( با اخذ بک لینک و پیوند در بهینه سازی )
لینک‌‌سازی داخلی ( نرخ پریدن و نرخ خروج یوزرها)
پیوند‌‌سازی فرنگی (اثر در رتبه‌بندی)
برای استخراج داده ها در حوزه ی نرخ پریدن چیست به شما پیشنهاد میشود نوشته‌ی‌علمی منحصربه‌فرد مارا مطالعه فرمائید.

بالا بردن امنیت وب سایت با پلاگین کپچا گوگل

۳ بازديد

هر بیزنس در دنیای حقیقی وواقعی و مجازی بایستی دارنده امنیت باشد و در بیزنس های اینترنتی هم مدیران وظیفه دارا‌هستند تا امنیت وب سایت رو حفاظت نمایند
، در‌این مقاله قصد دارم تا اضافه کردن کد کپچا Captcha به هیبت های وردپرس رو براتون یادگرفتن بدم
که با این شغل شما می توانید یک کد امنیتی برای هر هیبت تشکیل داد فرمایید سئو در مشهد  و از نفوذ اسپمرها و ربات ها خلاص گردید و این پلاگین کابران رو از ربات و اسپمر به نیکی تشخیص میدهد. با مجله اینترنتی ایلیار یار باشید
سیستم مدیر محتوای وردپرس در بخشهای مختلفی دارنده هیبت هایی مانند هیبت ورود ، هیبت نام نویسی ، ارسال نظرها و … هست .
یک کدام از نقاط ضعف امنیتی در هر سیستم رئیس محتوایی ، هیبت ها هستند
که فارغ از داشتن تصویر امنیتی کپچا ، بدون‌شک سبب ایجاد کرد ایرادات امنیتی برای وب سایت شما گردد.
ری کپچا گوگل یا این که recaptcha چیست ؟
recaptcha یک اینترنت خدمت برای ایجاد و اعتبار سنجی کدهای امنیتی (Captcha) می باشد و ساخت کمپانی گوگل میباشد .
برای تشخیص آدم از روبات در فضای وب به کار گیری می شود و معمولا در هیبت های نام نویسی یا این که تارنما های اساسی به عمل می آید ،
به خیال و خاطر افزایش تعداد اسپمرها در سال های اخیر، به کار گیری از گوگل ریکپچا استفاده میگردد .
دانلود پلاگین CAPTCHA با تیتر Google Captcha (reCAPTCHA) by BestWebSoft
پلاگین reCaptcha by BestWebSoft یک کدام از شایسته ترین پلاگین کد امنیتی برای وردپرس با بیشتراز ۲۰۰ هزار دانلود از مخزن وردپرس با بروزرسانی منظم.
خصوصیت های پلاگین گوگل کپچا BestWebSoft:
اضافه کردن گوگل کپچا به: هیبت نام نویسی، هیبت ورود، هیبت بازیابی راز عبور، هیبت اظهار نظر، هیبت تماس و هیبت دلخواه
نهفته کردن کپچا برای یوزرها پذیرش گردیده
مطالعه صحت کلیدها در پیشخوان وردپرس
اکران در تم های متعدد برای نسخه ۱ و ۲ گوگل کپچا
سازگار با پلاگین Limit Attempts
امان از ورژن ۱ و ۲ گوگل کپچا
حذف اکران کپچا برای یک نقش کاربری خاص
قابلیت و امکان افزودن کد دلخواه به پلاگین از نصیب پیکربندی
سازگار با ورژن پایانی وردپرس
پیکربندی سریع و معمولی برای فعال‌ساز‌ی سریع و فارغ از نیاز به بازنویسی کدها
مستندات کامل
یک سری زبانه و هواخواهی از زبان های راستچین
پلاگین Google Captcha یکی از بی آلایش ترین روش های تشکیل داد کد امنیتی گوگل در وردپرس هست
. با معمولی ترین پیکربندی قادر ترین نحوه هجران از اسپم را قادر خواهیم بود در تارنما خویش راه اندازی کنیم.
تهیه پلاگین بدین شکل است که شروع کلیدهای API گوگل را از روش این لینک و طبق اموزش پایین https://www.google.com/recaptcha در پلاگین تنظیم می‌کنیم.
بعد قسمت های متبوع برای اکران کد امنیتی را فعال می کنیم. به دنبال به توضیح بی نقص پیکربندی پلاگین گوگل کپچا می‌پردازیم.
پیکربندی پلاگین گوگل کپچا نصیب General
در نصیب Enable reCAPTCHA for قادر خواهیم بود انتخاب کنیم که گوگل کپچا در چه هیبت هایی فعال باشد. گوگل کپچا در هیبت ورود وردپرس، هیبت نام نویسی وردپرس، هیبت بازیابی رمز و هیبت اظهار نظر قابل فعال و غیرفعال کردن میباشد.
هیبت نام نویسی
هیبت ورود
هیبت بازیابی راز عبور
هیبت نظریات
هیبت تماس
و…
پلاگین کپچا گوگل
پلاگین کپچا گوگل
در قسمت Hide reCAPTCHA for نیز می توانیم کپچای گوگل را برای نقش های کاربری خاصی فعال یا این که غیرفعال کنیم.
از بخش reCAPTCHA Version هم ورژن متبوع گوگل کپچا و تم آن را تهیه و تنظیم میکنیم.

چه گونه می توان Pogo Sticking را کاهش بخشید

۲ بازديد

همان طور که تا قبل از اینً اشاره شد، Pogo Sticking تجربه بدی می باشد که یوزرها با بازدید از سایت قبلی به دست می‌آورند. وقتی که یک تجربه کاربری یک دست هم پا با محتوایی که مخاطب به‌دنبال آن می شود را در چنگ بازدیدکنندگان وبسایت خویش قرار می دهید،سئو در مشهد pogo-stiking را به میزان قابل توجهی کاهش خواهید بخشید. به‌دنبال نکاتی که موجب به دست‌کم رساندن Pogo Sticking می شوند، توضیح داده گردیده‌است.

1. محتوای وبسایت را مطلوب با مقصود مخاطب بنویسید
غرض کاربر در یک وبسایت به فرایندی گفته می‌گردد که طی آن انتظارات خواننده گان از روش ارائه جواب‌های مطلوب به سؤالات آن ها، برآورده گردد. از جمله، وقتی که  "خرید هدفون " را در گوگل کاوش می‌کنید، وب سایت هایی که در بالا اکران داده میشوند پست های وبلاگ مرتبط با خرید هدفون نمی باشند بلکه وبسایت هایی میباشند که به طور تجاری کار می نمایند. ادله اکران وبسایت های فروشگاهی در جایگاه های اول این می باشدرایا پارس که گوگل با دقت به غرض شما از جستجوی این عبارت، اینترنت سایتی مطلوب جهت خرید هدفون را اکران میدهد.

از سوی دیگر، در‌حالتی که عبارت "شایسته ترین هدفون برای خرید " را کاوش فرمایید،what is seo احتمالا به مشورت ای در ارتباط خرید هدفون نیاز دارید. به این ترتیب گوگل پست های وب لاگ مرتبط با خرید هدفون را همپا با لیستی از مفاد پیشنهادی، به شما اکران می‌دهد. در پی این پرسش مطرح می‌شود که چه‌گونه می‌توانید محتوای خویش را بر اساس با مقصود و جستجوی استفاده کننده ارائه دهید و از Pogo Sticking شدن اشخاص غربت نمائید؟

برای استارت، کلمه و واژه کلیدی مدنظر خویش را شناسایی کرده و داده ها مایحتاج را در امر جستجوی مخاطب به دست آورید. داشتن داده ها بیشتر، به شما این قابلیت و امکان را می دهد تا محتوایی ساخت فرمائید که بتواند در کاغذ اول جستجوی گوگل اکران داده گردد.

برای مثال، فرض نمایید مخاطب عبارت  "هدفون بلوتوث " را کاوش کند و احتمالا هدفش خرید متاع باشد. در اینگونه قوانینی اگر یک پست بلاگ همپا با کلمه کلیدی بهینه گردیده نداشته باشید، بازدید کننده را از دست می دهید. در منفعت، پس از شناسایی نیاز مخاطب، محتوا ایجاد کرده و مبتنی بر واژه و کلمه کلیدی مطلوب، آن را بهینه کنید.

2. ساخت محتوای Skyscraper یا این که عرش خراش   
در صورتی‌که محتوای شما به اندازه کافی بی نیاز نبوده و امکان پاسخگویی به سوالهای احتمالی یوزرها را ندارد، با نقص‌ مواجه خواهید شد. در این صورت، یوزرها تارنما شما را رخنه‌ و به سایت دیگری مراجعه می نمایند. با ارائه مطالب Skyscraper یا این که آسمان خراش ، می‌توانید از این نقص‌ خودداری کنید.

محتوای روشن و کاملی را تشکیل داد نموده و با دقت به نوع کاوش، برای هر پرسش جواب قابل قبولی ارائه دهید. در گوگل به کاوش بپردازید و به کادرهای  "People also Ask  دقت کنید. سوالاتی را بیابید که رابطه قربت با واژه و کلمه کلیدی موردنظرتان دارا هستند و آن ها را در مطالب خویش بگنجانید. همینطور می توانید بخش سوال‌های متداول را در محتوای خویش بگنجانید و جواب‌های کوتاه و دقیقی به آنها بدهید.

3. سرعت لود سایت خویش را بهبود دهید
مجال آدم کش تارنما است و هر ثانیه ای که بار گذاری سایت بیشتر ارتفاع بکشد، ممکن می‌باشد بازدید کننده ای را از دست بدهید. در سود، اعتقاد و باور نتایج نمایید که تارنما شما سریعا بارگذاری می‌شود که اوضاع ایده آل آن، دو ثانیه می باشد. ابزارهایی مانند پلاگین LSCache، می توانند به شما در ارتقاء سرعت بارگذاری وب سایت یاری کنند.

4. تلاوت مطالب را آسان خیس نمایید
در صورتی‌که استفاده کننده در تلاوت و فهم محتوای وب سایت شما نقص‌ داشته باشد، ترجیح می دهد به کاغذ نتیجه ها کاوش بازگشته و سراغ وب سایت دیگری برود. اکنون این سوال ساخت و ساز میشود که چگونه می توان خوانایی محتوای وب سایت را بهبود داد؟

کارایی فرمایید اندازه فونت متن ها را بزرگتر انتخاب فرمایید. چنانچه مخاطب مجبور خواهد شد به جهت خرد بودن اندازه فونت تغییری در اندازه متن ایجاد کرد نماید احتمال اینکه در وب سایت باقی بماند، نادر میباشد. همینطور تلاش نمایید تا ادراک محتوا سهل و آسان باشد. از اصطلاحات تخصصی و پیچیده که مضمون‌ دشواری دارا هستند اجتناب نمائید. در غایت، جمله ها و جمله های خویش را کوتاه بنویسید تا موجب خستگی در هنگام قرائت نشوند.

5- پیاده سازی قشنگ و جذابی برای وب سایت خویش انتخاب فرمائید
ظواهر وب سایت نقش بسیار مهمی در جذب یوزرها دارد. مطالعات انجام یافته نماد می دهد که به صورت میانگین 0.05 ثانیه ارتفاع می‌کشند تا اشخاص تصمیم بگیرند که آیا سایت شمارا رخنه‌ نمایند یا این که در آن باقی بمانند. این امر، اثر طراحی وب را در تلاش آن بسیار دارای اهمیت می نماید. اینترنت سایتی که کاوش و استعمال از آن دشوار باشد سبب ساز می شود تا مخاطب آن را رخنه‌ کرده و مجددا به کاغذ نتیجه ها کاوش بازگردد. براین اساس، اطمینان نتایج فرمائید که طراحی وب شما برای استفاده و مرور، به خوبی صورت گرفته میباشد.

بهره

پوگو استیکینگ یک خلق از سمت کاربر میباشد که میتواند بر جایگاه بندی سایت شما اثر گذار باشد. اجرا اقدامات مایحتاج جهت غربت از خروج کاربر، سبب ساز می‌شود تا از Pogo Sticking بازدیدکنندگان وب سایت، پیشگیری فرمایید و اشخاص را به سمت سایت خویش جذب نمائید.