تارنما خویش را چطور بهینه سازی کنم؟

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

تارنما خویش را چطور بهینه سازی کنم؟

۴ بازديد


از منظر اخلاقی و رسمی بودن طریق‌های seo که بگذریم به تقسیم‌بندی بهینه سازی در جای اجرای تکنیک‌های آن می‌رسیم. پس در‌پی به توضیح سئوی داخلی و فرنگی میپردازم و در علاوه بر آن با تکنیک‌های متعدد seo یا این که با صرفه‌سازی وبسایت برای موتورهای کاوش آشنا می شوید.

برای فهم عالی مداقه سئوی داخلی (On-Page سئو) و فرنگی (Off-Page بهینه سازی) عالی میباشد با یک نمونه استارت کنم :

فرض فرمائید منزل‌ای دارید که دارنده یک ایوان میباشد و اشخاص برای اینکه وارد منزل شما شوند می بایست از مسیری که از میانه ایوان می‌گذرد عبور نمایند. چنانچه درون منزل خویش را به‌شدت پاک کرده باشید و از شایسته ترین متریال‌ها و کالاها برای چینش داخلی آن به کارگیری فرمائید اما ایوان شما مشابه یک بیشه آشفته باشد زمانی ضیافت را به منزل خویش دعوت نمایید تمامی از ورود به منزل شما واهمه خواهند داشت. حتی در صورتیکه شایسته ترین تدارکات را برای پذیرایی از آن‌ها چشم باشید کسی وارد منزل‌تان نمیشود!

در سئوی داخلی هم دقیقاً به همین صورت میباشد. شما درصورتی که شایسته ترین محتوای ممکن را در سایتتان تدارک چشم باشید و شایسته ترین تجارب کاربری را پیاده سازی نموده باشید ممکن میباشد حتی هیچ‌کس متوجه تارنما شما نشود که حتی بخواهد از محتوا و تجربیات کاربری شما به کارگیری نماید!

اکنون صحیح برعکس این موضوع را در حیث بگیرید. یک ایوان بسیار قشنگ داشته باشید اما منزل‌ای درهم و آشفته. ممکن میباشد اشخاص متعددی ترغیب شوند که به شما راز بزنند و وارد منزل شما شوند اما در صورتی‌که باطن منزل شما مثل یک حوزه‌ جنگی باشد زودتر از آنچه که فکرش را بکنید آن ها از منزل شما گریزو فرار خواهند کرد. عین همین مورد در دنیای اینترنت وجود داراست زمانی شخصی وارد وبسایت شما خواهد شد و با یک تارنما آشفته و بی‌محتوا روبه‌رو خواهد شد زودتر از آنچه فکرش را بکنید از آن بیرون می گردد و دیگر به آن گشوده نمیگردد.

گوگل داده های عددی عده ای را که به‌این صورت منزل (بخوانید وب سایت) شمارا سوراخ می‌نمایند تحت عنوان نرخ پریدن یا این که نرخ گریز (bounce rate) در حیث می گیرد. هر چه داده های عددی این اشخاص بیشتر گردد وبسایت شما درجه بدتری در موتورهای کاوش استخراج می‌نماید.

به همین خیال و خاطر شما هم به رعایت تکنیک‌های سئوی باطن وبسایت (On-Page سئو) و هم به تکنیک‌های سئوی بیرون وب سایت (Off-Page بهینه سازی) نیاز دارید. به عبارتی‌طور که گفتم این تکنیک‌ها به طور تقریبً مشتمل بر 200 ترازو گوناگون می گردند که موتورهای کاوش برای درجه‌بندی وب سایت‌ها از آنان به کارگیری می‌نمایند البته پیرو به معرفی مهم ترین آنها میپردازم.

سئوی داخل وب سایت (On-Page بهینه سازی)
مجموع اصولی میباشد که شما در باطن تارنما خویش رعایت می کنید و قادر است سبب ساز به بهبود جایگاه شما در موتورهای کاوش خواهد شد. به عنوان مثال لینک و پیوند‌سازی و رابطه دادن صحیح مطالب در درون وب سایت، رعایت صحیح تگ‌های HTML، سرعت وب سایت، جذابیت و خوانایی مطالب و… . در نمونه بخش پیشین سئوی داخلی صحیح مثل کارهایی میباشد که شما در منزل خویش ایفا می‌دهید. پس پیرو به معرفی مهم ترین این امور می پردازم:

تفحص کلمه و واژه کلیدی
در صورتیکه میخواهید درباره موضوعی محتوا ساخت‌و‌ساز نمائید می بایست ملاحظه کنید اشخاص متفاوت به چه شکل به جستجوی آن زمینه در موتورهای کاوش میپردازند؟ با دستیابی لغات و عبارت کلیدی مرتبط و به شغل بردن آن در نوشته‌علمی خویش به گوگل می‌فهمانید که در صورتی‌که کاربری این لغت ها را کاوش کرد نوشته‌ی علمی شما مربوط به جستجوی یوزرها میباشد و جواب سؤالات آنها‌را دربر دارااست.

مثلا چنانچه میخواهید با عبارت “تور ترکیه” درجه‌ای در گوگل استحصال نمائید بایستی موضوعاتی مثل: مقدمات مهاجرت به ترکیه، بها تور ترکیه، جاهای جذاب ترکیه و… را در مقاله خویش پوشش بدهید. برای پژوهش کلمه ها کلیدی ابزارهای مختلفی مثل Google Keyword Planner وجود دارااست البته بی آلایش‌ترین رویه امداد تصاحب کردن از نصیب جستجوهای مرتبط گوگل میباشد. همینطور میتوانید از سوال های متداول مشتریان خویش به کار گیری نمائید.

 

نکته اینکه ما یحتاج وجود ندارد عبارات کلیدی را بارها و بارها در متن خویش به صورت غیر متعارفی تکرار فرمائید سئو در مشهد زیرا این نحوه منسوخ گردیده‌است و از طرف گوگل با جریمه مواجه می‌گردد. به صورت تماماً طبیعی بنویسید و تلاش نمایید از لغات کلیدی و کلمه ها مترادف و هم معنی آنها در متن خویش استعمال نمایید.

نکته دیگر اینکه مقصود و نیت استفاده کننده را از جستجوهایشان شعور نمائید و مقاله‌ها خویش را با اعتنا به نیت آن ها بنویسید. به عنوان مثالً در‌صورتی‌که شخصی در گوگل “شایسته ترین موبایل گوشی” را کاوش می‌نماید هدفش خرید وجود ندارد بلکه هدفش مقایسه و درایت از تلفن همراه‌های روز بازار میباشد.

پس برای این مراد می بایست نوشته‌ی‌علمی‌ای بنویسید که موبایل‌های روز بازار را پژوهش و آنها‌را با هم مقایسه نموده باشد. برخی از وبسایت‌ها به نادرست کاغذ کالا خویش را روی این کلمات با صرفه‌سازی می‌نمایند و حتی در صورتیکه در کوتاه بازه با تکنیک‌های متفاوت seo سکو خیر و خوبی بگیرند البته به انگیزه نرخ پریدن بالای اشخاص آن جایگاه عالی را از دست میدهند!

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.