آرشیو آبان ماه 1401

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

بهینه‌سازی حجم تصاویر

۶ بازديد
تصاویر معمولا تعالی‌ترین المان‌هایی می‌باشند که در صفحه های وب سایت قرار گرفته و میتوانند سرعت بارگیری آنها‌را معدود نمایند. با اعتنا به اینکه سرعت تارنما یک کدام از فاکتورهای اساسی جایگاه‌بندی در الگوریتم پاندا میباشد، سئو در مشهد ازاین‌رو باصرفه‌سازی وسعت از مهمترین نصیب‌های seo تصویر میباشد. استعمال از تصاویر هنگفت منجر هنگفت شدن تارنما و دیر بارگذاری شدن آن می‌گردد. در صورتی‌که در قسمت مقاله‌ها خویش می خواهید از تصویر به کارگیری فرمایید تصاویری با اندازه 400*600 مطلوب میباشد.
برای معدود ‌کردن وسعت تصاویر می توانید از قابل انعطاف‌افزارهایی مثل فوتوشاپ یا این که tinypng به کارگیری نمائید. خلال این بعضی پلاگین‌های وردپرس مثل wp smush هم این فعالیت را برای شما جاری ساختن می دهند. رایا پارس ترجیحا عالی میباشد تصاویر را پیش از آپلود روی تارنما، نادر وسعت فرمائید. ولی در‌صورتی‌که از پلاگین‌های وردپرسی استعمال می کنید، مطمئن گردید که روند کاهش وسعت عکس را روی سرور خویش پلاگین در فارغ تارنما شما جاری ساختن میدهد تا سرعت بارگیری وبسایت تحت نیاید.
فشرده‌سازی تصاویر
یکی طرق کاهش وسعت تصویر فشرده‌سازی وسعت آن میباشد که اثر متعددی what is seo در ابتدا داخل شدن وبسایت شما دارااست. شما این فعالیت را میتوانید با قابل انعطاف‌افزارهای رایج نظیر فتوشاپ هم ایفا دهید.
به کارگیری از ویژگی alt برای تصاویر
خصوصیت آلت تحت عنوان خصوصیت متن جایگزین تصویر هم شناخته میشود. احتمالا تابه‌هم اکنون با این موقعیت مواجه گردیده‌اید که مرورگر نتواند تصاویر یک وب سایت را بارگیری نماید و به مکان آنان، متنی را اکران می دهد. این متن به عبارتی تگ آلت یا این که متن جایگزین تصویر میباشد که اتفاقا شناخته‌گردیده‌ترین نصیب seo تصاویر میباشد. مثل تیتر عکس، ویژگی آلت هم بایستی محتوای عکس را تعریف نماید.
ازآنجاکه این متن در مواقع بارگیری ‌نشدن تصویر به مخاطب وبسایت نشانه داده می شود، مطلقا از متنی برای آن استعمال نمائید که به خیر و خوبی محتوای تصویر را توضیح دهد. تایپ کردن متن مطلوب برای آلت تصاویر به شما یاری می‌نماید مرتبه وب سایت خویش را در حاصل کاوش به‌خصوص جستجوی تصاویر ارتقاء دهید. حتی خویش گوگل هم به شدت بر مداقه خصوصیت آلت در seo عکس تاکید دارااست. با به کار گیری از خصوصیت alt این قابلیت برای شما وجود داراست که آن تصویر را به روبات‌ها شناساند. در واقع خصوصیت alt یک روش بهتر برای با صرفه‌سازی موتورهای کاوش میباشد. گوگل میگوید از متن آلت تصویر برای تشخیص هم‌خوانی تصویر با عبارت جستجوی یوزرها هم استعمال می‌نماید.
با صرفه‌سازی اسم تصاویر
تا جایی که به بهینه سازی تصاویر مربوط میباشد، تعیین نامی که عکس را توضیح دهد و دربرگیرنده واژه و کلمه کلیدی موردنظر آن باشد، امری حیاتی میباشد. اسم تصاویر به خزنده‌های گوگل درمورد مورد عکس هم اطلاعاتی میدهد. در‌حالتی که که از اسم‌هایی مثل اعداد برای عکس‌های تارنما استعمال فرمائید، زمان بسیار خیر و خوبی که برای معرفی محتوای عکس و حتی شیت در اختیارتان قراردارد را از دست داده‌اید.
اسکن نبودن تصاویر
به عبارتی‌طور که در امر متن‌های وب سایت تاکید می‌گردد محتوای منحصربه‌فرد برای وب سایت خویش تهیه و تنظیم کرده و از نسخه برداری ‌کردن به شدت دوری کنید، درباره‌ی تصاویر هم می بایست این مورد را رعایت فرمائید. به کار گیری از تصاویر اسکن و تکراری دربین تارنما‌ها کاری معمول میباشد البته ما یحتاج میباشد بدانید این فعالیت تجربیات کاربری تارنما را زیر آورده و کمکی به ارتقا جایگاه وبسایت نمی‌نماید.
قطعا شما هم چشم‌اید چندین عکس در فضای اینترنت وجود دارااست که وبسایت‌ها برای مطالب متفاوت خویش از آن ها استعمال می‌نمایند. قطعا این تصاویر آن‌قدر در تارنما‌های گوناگون اکران داده گردیده‌اند که دیگر جذابیتی برای یوزرها ندارند. این شغل درواقع شمارا از مقصود مهم بهینه سازی تصاویر که امداد به ارتقاء تجربیات کاربری وبسایت بود، به دور می‌نماید. تصاویر نسخه برداری را هرچقدر هم که بهینه سازی فرمائید، گشوده هم نمی‌توانند مزیت‌هایی را که یک عکس غیرکپی برای وب سایت دارااست، آماده نمایند.

انکرتکست را در چه قسمت‌هایی از متن قرار بدهیم؟

۱۰ بازديد
وسعت فراوان داده ها در فضای مجازی به اندازه‌ای‌ میباشد سئو در مشهد که شکیبایی یوزرها را راز میبرد و اکثری از صفحه ها را سرسری می‌بندند. تجارب اثبات نموده است که جمله‌های ابتدایی صفحه های، رایاپارس سرتیترها، تیترهای داخلی و تصاویر اعتنا یوزرها را به خویش جلب می‌نمایند و خوب میباشد پیوند‌ها را در‌این نصیب‌ها قرار دهید.
در نقطه نهایی، بایستی به شما تذکر کنیم که هیچ فرمول تضمینی برای حصول به سود خوب نیست، ولی متخصصان seo معتقدند به کار گیری بیشتر از انکرتکست اسم مارک، در متن موثرتر میباشد و متن لینک و پیوند‌ها what is seo هرچه کمتر با لغات کلیدی انطباق بدون نقص داشته باشند، برای بهینه سازی وبسایت شما عالی خواهد بود. فعلا میدانیم که روش درست به کارگیری از متن پیوند به چه شکل میباشد و چه گونه بیشترین ترافیک را به سمت ورقه متبوع شما هدایت می‌نماید. بدین ترتیب تلاش فرمائید Anchor text ها را طبیعتا به فعالیت ببرید و برای ساخت و ساز محتوا، استراتژی مطلوب داشته باشید تا در شیت حاصل جستجوی گوگل، از جایگاه‌ی نیکی منتفع گردید
انکر در معنای لنگر یا این که قلاب میباشد و درواقع واژه مشخص و معلوم گردیده را به برگه‌ای دیگر قلاب می‌نماید. اکرتکست کاراکترهایی در یک متن میباشد که قابلیت و امکان کلیک کردن را دارااست و یوزرها را به برگه‌ای دیگر منتقل می‌نماید.
گزاره‌های ابتدایی صفحه های، سرتیترها، تیترهای داخلی و تصاویر دقت یوزرها را به خویش جلب می‌نمایند و عالی میباشد پیوند‌ها را درین نصیب‌ها قرار دهید.

آموزش رفع خطای Discovered currently not indexed در سرچ کنسول

۵ بازديد
در‌این قسمت به راه حل‌های مفاد آورده شده در بخش گذشته اشاره میکنیم سئو در مشهد و توضیح می دهیم که برای رفع خطای پیدا گردیده اما ایندکس نشده به چه شکل میباشد:
Overload شدن سرور وبسایت: در‌این‌حالت‌ با حفاظت هاست خویش تماس حاصل نمایید.
بار گذاری بیشتراز حد محتوا: برای حل این نقص‌ می توانید محتوای تارنما خویش را هرس نمائید (content pruning). هرس محتوا در معنای شناسایی صفحه ها غیرمفید و حذف آنها از اینترنت‌وب سایت برای بهبود تندرست کلی سئوی تارنما میباشد. رایاپارس میباشد. همینطور می توانید پیوند‌هایی که به‌این ورقه داده گردیده را حذف و پوشه robots.txt را به‌روزرسانی نمائید تا گوگل در URL هایی که نباید محتوای آن ها را discover نماید نخزد.
لینک و پیوند سازی داخلی ضعیف: با بهبود لینک و پیوند سازی داخلی صفحاتی که لینک و پیوند سازی خیر و خوبی ندارند این ایراد را برطرف فرمائید.
چگونگی زیر محتوا: چگونگی محتوای خویش را بهبود ببخشید. what is seo محتوایی ساخت‌و‌ساز نمائید که منحصر به فرد باشد و به بازدیدکنندگان شما بها اضافه کند. نیازی که مخاطب برای آن کاوش کرده را برآورده نمائید.
خلال این مورد ها، میتوانید به صورتی دستی در سرچ کنسول از گوگل بخواهید یک کاغذ که در گیر این غلط میباشد را ایندکس نماید. برای این عمل لینکی که میخواهید درخواست ایندکس به طور دستی بدهید را تعیین و مورد Inspect URL را تعیین فرمائید و در ورقه گشوده گردیده می بایست درج شده باشد که‌این URL در گوگل وجود ندارد و واپسین تاریخ خزیدن خالی باشد. بعد روی مورد Request Indexing کلیک نمائید تا درخواست شما سنجیده شود. بعداز 6 تا 7 روز درخواست شما رسیدگی و رفع ارور Discovered currently not indexed اعمال میگردد.
توده‌بندی
خطای discovered currently not indexed جزو ارورهای نصیب Coverage در سرچ کنسول گوگل میباشد که ممکن میباشد به دلایلی مانند وجود محتوای تکراری یا این که بی‌چگونگی صورت دهد. در‌این نوشته‌علمی به‌طور بدون نقص به رسیدگی کارداران و رفع ارور discovered currently not indexed پرداختیم. اما مفاد دیگری نیز میباشند که ممکن میباشد منجر ساخت و ساز این غلط شوند ولی در‌این وب لاگ کارایی کردیم شایع‌ترین و مهم‌ترین دلایل ساخت‌و‌ساز این غلط را تحقیق کنیم.

مقایسه تفاوت سئو کلاه‌سفید و کلاه خاکستری

۴ بازديد
بهینه سازی کلاه خاکستری را بایستی چیزی میان بهینه سازی کلاه‌سیاه و بهینه سازی کلاه‌سپید دانست. درواقع این طریق خیر سیاه میباشد و خیر سپید، بلکه ترکیبی از هر دو میباشد. سئو در مشهد بهینه سازی کلاه خاکستری تیم‌ای از تکنیک‌های بهینه سازی کلاه‌سیاه را یار و همدم با تکنیک‌های seo کلاه‌سپید به سرویس می گیرد. درین بخش به مقایسه بهینه سازی کلاه‌سپید و seo کلاه خاکستری میپردازیم:
احتمال جریمه شدن
بااینکه seo کلاه خاکستری صرفا از برخی تکنیک‌های کلاه‌سیاه به کار گیری می‌نماید، رایاپارس بااین‌هم اکنون همواره خطر جریمه شدن را برای تارنما شما به هم پا دارااست؛ البته seo کلاه‌سپید هیچ خطری نمی‌تواند ساخت و ساز نماید.
لینک و پیوند سازی
درحالی‌که بهینه سازی کلاه‌سپید فقط با ساخت‌و‌ساز محتوا پیرو استحصال رضایت مخاطبان و به چنگ آوردن پیوند از آن ها میباشد، در seo کلاه خاکستری از بعضا تکنیک‌ها برای تشکیل داد پیوند در وبسایت‌های مرتبط استعمال می‌گردد.
کدنویسی
در بهینه سازی کلاه‌سپید همواره از کدنویسی استاندارد به یاری html به کارگیری می شود، what is seo ولی در seo کلاه خاکستری از بعضا تکنیک‌های کدنویسی برای جلب رضایت الگوریتم‌های گوگل به کارگیری می گردد.
تکنیک‌های بهینه سازی کلاه‌سپید
تکنیک بهینه سازی کلاه‌سپید چیزی جز به عبارتی اصول و قواعد سفارش گردیده بوسیله گوگل وجود ندارد. امروزه، یوزرها متعددی برای جایگاه به دست آوردن وبسایت‌هایشان در گوگل از این تکنیک‌ها سود می برند. درین بخش مهم ترین تکنیک‌های پیشنهادی seo کلاه‌سپید را مرور میکنیم:
ایجاد محتوای با کیفیت
ساخت‌و‌ساز محتوا مهمترین کاری میباشد که در بهینه سازی کلاه‌سپید بایستی ایفا دهید. زمانی محتوای اثر گذار و کاربردی در وب سایت خویش داشته باشید، میتوانید رضایت یوزرها را به دست آورید. بنابراین، گوگل هم رضایت یوزرها را فهم و شعور کرده و سکو تارنما شما‌را ارتقاء می دهد.
نکات بسیار متعددی در زمینه ی یک محتوای استاندارد وجود دارااست. در قبل گفته می شد که مطالب هر ورقه می بایست کوتاه باشد تا خواننده از استیناف آن خسته نشود ولی در همین سال‌ها به حیث می رسد صفحاتی که دارنده متنی دربردارنده بیش تر از 1000 واژه می باشند، ریلکس در موتورهای کاوش منزلت به دست می آورند. ولی همگی نکاتی که ما در بهینه سازی کلاه سپید ذکر میکنیم با این پیش‌فرض میباشد که شما پیش از هر چیز به موثر بودن محتوا برای کاربرانتان اعتنا می کنید، چرا‌که چنانچه کلیه این نکات نقل شده را رعایت نمایید البته یوزرها، شما‌را نپسندند موتورهای کاوش نیز شمارا نخواهند پسندید.
پس از یک سری گزاره از یک تصویر قشنگ ، جالب و کیفیت عالی استعمال نمائید تا دیده یوزرها از مشاهده وسعت زیاد و یکنواخت متن ها خسته نشود و دوران بیشتری را به رسیدگی تارنما شما بپردازند. این قضیه یاری می‌نماید تا شاخصی با تیتر Time on site که به صورت بی واسطه در seo وبسایت شما موءثر میباشد، بهبود یابد. درضمن در همین راستا دقت داشته باشید که تعداد خطوط هر جمله را نیز بیش‌ازحد ارتقا ندهید و بعداز هر یکسری خط از مطلبتان، یک عنوان نو استعمال فرمایید. چگالی و تراکم واژه کلیدی در متن نیز اصلی میباشد که دراین باره نیز در‌حالتی که وب سایت وردپرسی داشته باشید میتوانید از افزونه یوست امداد بگیرید.
کارایی فرمائید در هر کاغذ‌ای که میتوانید، از کلیپ به کار گیری فرمائید به دلیل آنکه از دو جهت به seo شما یاری می‌نماید. جهت اولیه اینکه مشاهده کلیپ به وسیله یوزرها سبب می شود Time on site ارتقا پیدا نماید و جهت دوم اینکه گفته میگردد مستقل از اینکه ویدیو چشم میشود یا این که نه، همین که یک ویدیو در وبسایت خویش قرار داده اید، از نگاه موتورهای کاوش با ارزش میباشد و آرم میدهد که شما برای بی نیاز‌سازی مطالب وب سایت خویش عملکرد کرده‌اید. از آن جهت که ساخت ویدیو معمولا عمل بسیار پرهزینه‌ای میباشد، پیشنهادی برای صرفه‌جویی در‌این هزینه‌ها برای شما داریم. ارزان‌ترین شیوه برای داشتن چندین ویدیو در تارنما این میباشد که مبادرت به دانلود ویدئوهای مرتبط از تارنما یوتیوب فرمایید و بر روی آنان زیرنویس و نشانی وبسایت خویش را تصویب و منتشر نمائید. اعتنا نمائید که ویدئوها را به طور پخش آنلاین و غیر قابل دانلود در سایتتان قرار دهید، به این دلیل‌که چنانچه آن را فقط در پوسته فولدر قابل دانلود منتشر فرمایید، استفاده کننده بعداز دانلود آن از وبسایت شما بیرون می‌گردد و امداد آنچنانی به seo وبسایت شما نخواهد کرد.
از قرار دادن فولدر های قابل دانلود در مطالب هم غافل نشوید. دراین باره هم روشی به شما سفارش میکنیم که به طور همزمان مقداری از شما می گیرد و هم عملکرد نسبتا خیر داراست. سفارش می‌گردد به عبارتی مطلبی که در پوسته یک نوشته‌ی علمی نگاشته اید را در دو فولدر Word و PDF ذخیره فرمائید آن‌گاه آن ها را با اسم تیتر به عبارتی مقاله به علاوه عبارت Docx و PDF برای دانلود قرار دهید. در اکثری از سرچ‌ها، یوزرها به‌دنبال پوشه‌های ورد و پی دی اف میگردند و از آن جهت که ما این پوشه ها را برای دانلود قرار داده ایم، شانس خیر و خوبی برای بازدید از وبسایت ما درین سرچ‌ها وجود دارااست.

مزایای بهبود و کاهش رتبه الکسا برای کسب و کارها

۷ بازديد
با تمامی این تفاسیر، چه الکسا برای شما بیشتراز حد اساسی باشد سئو در مشهد چه به طور کاملً بی‌بها باشد، به هرحال الکسا یک متریک دوستداشتنی و زیر دفاع یکی‌از غول‌های فناوری میباشد. چنانچه مرتبه الکسای خویش را بهبود دهید نکات مثبت تحت را بدست خواهید آورد.
• جلب اعتنا مخاطبان: رایاپارس سکو شما فی مابین وب سایت‌های مرزوبوم و دربین رقبا قادر است منجر گردد تا مخاطبان بیشتری به سمت شما بیایند.
• ارتقاء درآمد از تبلیغات: درجه الکسا ارتباط مستقیمی با تعداد بازدیدکنندگان و صفحه ها اکران ‌داده گردیده‌ وبسایت شما داراست و در سود در‌حالتی که از روش تبلیغات، همیاری در فروش، مارکت پلیس یا این که حتی واسطه تکثیر محتوا عمل می کنید، به‌واسطه سکو ذیل‌خیس الکسا می توانید درآمد بیشتری حصول فرمایید.
• ارتقاء اعتبار: هرچه مرتبه الکسا شما کمتر باشد، شغل در وب سایت شما بیشتر what is seo گردیده و حتی قابلیت نشر پست‌های مهمان برای‌ شما ارتقاء پیدا می‌نماید. این فعالیت سبب می شود به گذر زمان به یک منبع موثق تبدیل گردید و اعتبارتان ارتقا یابد.
آیا سکو الکسا برای بهینه سازی باارزش میباشد؟
در بین seo و جایگاه الکسا ارتباط مستقیمی نیست. بخش اعظمی از متخصصین بهینه سازی نظریه دارا‌هستند که سکو الکسا را در طی جاری ساختن بهینه سازی برای وب سایت خویش در حیث نگیرید. وقتی که که هر سیرتکامل تاکتیک سئویی را بر روی تارنما خویش ایفا می کنید و میبینید که سکو الکسا شما به صورت مثبت تغییر‌و تحول می‌نماید، این بدان معناست که شما از شایسته ترین تاکتیک‌ها در سایت خویش استعمال می کنید. به دلیل آنکه معیارهای اندازه‌گیری الکسا بستگی به ترافیک تارنما یا این که وب لاگ دارااست و ما seo را در وب سایت یا این که وب لاگ برای اینکه سایت در معرض مخاطبان بیشتری قرار گیرد اعمال میدهیم. بدین ترتیب جایگاه الکسای ذیل‌خیس ممکن میباشد دلیلی برای ترافیک بالای تارنما باشد که آن هم میتواند مربوط به سئوی صحیح برای قرار تصاحب کردن پست‌ها در شیت اولیه گوگل باشد. وبسایت‌هایی که جایگاه الکسای آن ها پایین 10 کیلوبایت (10k) میباشد احتمالا از مقدار شایان توجه بازدیدکنندگان از ورقه حاصل موتور کاوش لذت میبرند.
به دست آوردن بک‌پیوند از وبسایت‌هایی با اعتبار بالا، اعتبار دامنه وب سایت شما‌را ارتقا خواهد اعطا کرد و به شما امداد می‌نماید مرتبه بالاتری برای واژگان جستجوی خویش بگیرید. این فرمان امداد خواهد کرد که ترافیک بیشتری را به دست بیاورید که به نوبه خویش درجه الکسای خویش را بهبود خواهید بخشید.
براین اساس جایگاه الکسا ابزار بسیار مهمی برای بازاریابان میباشد چون پتانسیل تبلیغاتی یک وب سایت را نماد می دهد. دامنه‌هایی با درجه الکسای زیر‌خیس به صورت کلی ارزشمندتر از دامنه‌هایی با مرتبه الکسای بالا می باشند. داشتن جایگاه الکسای تحت قادر است تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (CPC) را ارتقا دهد که می توانید از روش کانال تبلیغاتی خویش اخذ نمائید یا این که حتی امداد می‌نماید شما به تبلیغ کنندگان مستقر خیر بر روی وب سایت خویش برسید. در سود زیر بودن درجه الکسا تارنما شما می تواند برای حصول و کارتان سودمند باشد.

آموزش جامع وبمستر تولز جدید (سرچ کنسول گوگل)

۸ بازديد
معمولا عده ای به سراغ به کارگیری از وبمستر تولز میروند که میخواهند سایتشان را با صرفه‌سازی نمایند و از داده های عددی بازدید تارنما رضایت چندانی ندارند. ولی وبمستران و صاحبان وبسایت، می توانند با صرف مقداری مجال در گوگل، سئو در مشهد به توفیق دست پیدا نمایند؛ البته خلل این میباشد که‌این شیوه‌ها وقت گیر و پرهزینه میباشد و به محض آنکه از پرداخت هزینه‌ها دست بکشید، اثرشان را از دست می دهند. در ازای، در شرایطی‌که نمی توانید روی مبالغ سنگین سرمایه‌گذاری نمایید، خوب میباشد کارایی و تمرکزتان روی بالا بردن ارگانیک ترافیک وب سایت از روش بهینه سازی باشد و از راهنمای وبمستر تولز امداد بگیرید تا متوجه گردید پرورش شما از چه طریقی نتیجه ها میشود. رایاپارس خوشبختانه گوگل برای آن‌که نماد بدهد وبسایت را به چه شکل چک می‌نماید، ابزاری معمولی در دست شما گذارده میباشد.
وبمستر تولز یا این که سرچ کنسول گوگل چیست؟
GSC یا این که (Google Search Console) که در قبلی با اسم گوگل وبمستر تولز شناخته میشد، what is seo پلتفرم بدون پول گوگل برای صاحبان تارنما‌ها میباشد. اشخاصی که از این پلتفرم استعمال می‌نمایند، کار کشته به پژوهش بر روی کوشش اینترنت‌تارنما خویش می‌باشند تا آن را بهبود بخشند. این پلتفرم ممکن میباشد یه خرده سردرگم کننده باشد، ولی در‌این مقاله از فراگیری گوگل سرچ کنسول با طریق فعالیت آن آشنا خواهید شد. در گوگل سرچ کنسول میتوانید دامنه‌هایی که به شما ارجاع یافته‌اند (Backlinks) را ببینید، عملکردهای ورژن موبایلی و شرایط ریسپانسیو تارنما خویش را پژوهش فرمایید، حاصل جستجوهای مربوط به تارنما را ببیند و ترافیکی که هر برگه و هرکدام از کلمات در تارنما به خویش تخصیص داده‌اند، احتساب نمائید. در سرچ کنسول گوگل میتوانید خطاهایی که هر برگه از سایت شما ممکن میباشد ساخت‌و‌ساز نماید را ملاحظه کنید. این اشتباهات مرتبط با ایندکس (Index) شدن صفحه های در دیتابیس‌های گوگل میباشند و برای seo مضر خواهند بود. میتوانید یک نقشه تارنما یا این که (Sitemap) ساخت کرده و به ربات‌های گوگل در ایندکس کردن خوب و سریع‌خیس وبسایت خویش امداد نمایید. همینطور میتوانید یک فولدر دسترسی ربات یا این که (robotsx.txt) تولید فرمائید یا این که فولدر از پیش ساخته خویش را اعتبارسنجی فرمایید.

تاثیر سئو خارجی (Off-page SEO) بر سایت‌ها

۸ بازديد
سئو آف پیج تاثیری غیرقابل انکار بر ارتقاء درجه تارنما‌ها داراست، حقیقت این میباشد که هرچقدر هم روی seo داخلی و بالا بردن چگونگی محتوای تارنما خویش تمرکز نمائید، فارغ از سئوی آف پیج سود چندانی نمی‌گیرید. سئو در مشهد چراکه اصولا برای جایگاه ‌به دست آوردن تارنما می بایست اعتبار آن به موتورهای کاوش اثبات گردد و این رخداد نمی‌افتد مگر با اقداماتی مثل پیوند‌سازی و ارتقاء دوراندیشی از مارک.
تکنیک‌های سئو آف پیج در سال 2022
سئو آف پیج حوزه کار‌های زیاد و وسیعی را دربرگیرنده می‌گردد. از لینک و پیوند‌سازی گرفته تا توسعه و گسترش دور اندیشی از مارک و حتی بخشی از عمل ساخت محتوا به سئوی خارجی تارنما مربوط میشود. رایاپارس در‌این نصیب می خواهیم مهم ترین تکنیک‌هایی را که می توانید برای offpage seo وبسایت به عمل ببرید، معرفی کنیم:
تکثیر ویدئوهای جالب: ویدیو مارکتینگ در مقام مهم ترین ترندهای حوزه seo در سال 2022 به‌شمار می‌رود. what is seo هر روز التفات کلیپ در فضای وب بیشتر و بیشتر می شود. در واقع با تکثیر ویدئوهای دیدنی و کاربردی شانس شما برای به چنگ آوردن پیوند از سایر وبسایت‌ها هم بیشتر میگردد. ضمن این کلیپ منجر تعامل بیشتر یوزرها با وب سایت شما میشود. این به عبارتی چیزی میباشد که میتواند درجه شمارا موتورهای کاوش ارتقاء دهد. زمانی گوگل ببیند استفاده کننده واردشده به وب سایت شما برهه زمانی متعددی در آن حضور دارااست، محتوای آن را کاربردی، اثرگذار و مرتبط تشخیص داده و درجه آن را ارتقاء میدهد.
حضور در کانال‌های اجتماعی: امروزه کانال‌های اجتماعی وقت متعددی از یوزرها وب را به خویش تخصیص داده و التفات متعددی در معاش‌های مدرن پیدا کرده‌اند. حضور در‌این کانال‌ها تحت عنوان یک دستیابی‌وکار به شما یاری می‌نماید دور اندیشی از مارک خویش را ارتقاء داده و بتوانید مشتریان احتمالی متعددی حصول فرمایید. ارتقا دوراندیشی از مارک چیزی میباشد که در حوزه seo هم به شما یاری متعددی می‌نماید. هنگامی گوگل ببیند مارک شما در فضای اینترنت حضور کبیر‌ای داراست، اعتبار بیشتری برای آن درنظر میگیرد.
حضور در لیست‌های مجموعه‌بندی: قطعا شما هم با وبسایت‌هایی در وب مواجه گردیده‌اید که لیستی از وب سایت‌ها و دستیابی‌وکارها را در حیطههای متفاوت ارائه می‌نمایند. هرچند خیلی‌ها در باب اثر حضور درین لیست‌ها بر سئوی وب سایت شک دارا هستند ولی درصورتی که وبسایت خویش را در لیست‌های معروف و مربوط به دستیابی‌وکار خویش وارد نمائید، سود آن را خواهید رویت کرد.
حضور در وبسایت‌های social bookmarking: حضور این وبسایت‌ها هم یک کدام از شایسته ترین روش‌ها برای شناساندن وبسایت و مارک شما میباشد. تلاش فرمایید مطالب تازه وب سایت خویش را در صفحه های وبسایت‌هایی مثل StumbleUpon و Digg و Delicious و Reddit به اشتراک بگذارید. از‌آنجا که محتوای این صفحه ها زودبه‌زود بروزرسانی میشود، بیشتر گزینه اعتنا موتورهای کاوش قرار دارا هستند.
طعمه پیوند: طعمه لینک و پیوند به لهجه بی آلایش یعنی محتوایی برای وبسایت خویش ایجاد فرمائید که دیگرافراد را ترغیب به اشتراگ‌گذاری آن نماید. نشر اینفوگرافیک‌های دیدنی یا این که تصاویر خوشگل که از آن‌ها به صفحه های تارنما خویش لینک و پیوند داده‌اید، سبب میشود کسانی که آن را می بینند برای اشتراک‌گذاری یا این که معرفی آن در تارنما‌شان ترغیب شوند. بنابراین به راحتی می توانید برای تارنما خویش لینک و پیوند بسازید.
تکثیر و اشتراک تصاویر و ویدئوها: کلیه متخصصین seo بر این قضیه تاکید دارا هستند که تکثیر تصاویر و ویدئوهای جالب در تارنما و اشتراک‌گذری آنان در تارنما‌های اشتراک‌گذاری عکس مثل فلیکر، پیکاسا، آپارات و یوتیوب اثر متعددی بر seo تارنما شما خواهد داشت. این فعالیت ضمن جذب ترافیک برای وب سایت شما، درجه آن را هم در نتیجه ها کاوش ارتقاء می دهد.
حضور در فروم‌ها و تارنما‌های عیب گیری و رسیدگی: یک کدام از کارهایی که به ارتقاء مارک شما امداد متعددی می‌نماید، ارتقا انتقاد و ایده ها یوزرها درباره‌ی استخراج‌وکار شما میباشد. عالی میباشد از مشتریان خویش بخواهید نظرشان را درمورد سرویس ها شما در فضاهای نظردهی مثل گوگل مپ بنویسند. خلال این خودتان هم می توانید با عمل در فروم‌های مربوط به حوزه کاری‌تان به سؤالات یوزرها جواب دهید و ضمن برندسازی، برای وبسایت‌تان هم لینک و پیوند بسازید.

پیج رنک گوگل چیست؟

۱۱ بازديد
پیج رنک گوگل وقتی شاخصی برای ترازو اعتبار صفحه ها تارنما در گوگل بود و گوگل به مدیران وبسایت قابلیت و امکان می‌اعطا کرد که پیج رنک خویش را مشاهده و برای بهبود آن مبادرت نمایند. با بهبود پیج رنک مرتبه وب سایت در گوگل بهبود پیدا می کرد. از دلایل حذف پیج رنک به‌تیتر شاخص گزینش اعتبار صفحه های مطالب اکثری مندرج میباشد. سئو در مشهد در وب سایت moz در چنیدن نوشته‌علمی برهان این حذف را دوری از سوءاستفاده یوزرها از این الگوریتم برای مرتبه‌بندی وبسایت‌ها اعلام نموده است.
نگاهی ظریف و موشکافانه به پیج رنک نماد میدهد که بخش اعظمی از قواعدی که ما از الگوریتم پیج رنک میدانیم در الگوریتم‌های دیگر گوگل اکنون در حالا استعمال می‌باشند. از جمله پیگیری اعتبار لینک و پیوند‌های ورودی به تارنما بوسیله الگوریتم پنگوئن گوگل اجرا می‌پذیرد.  رایاپارس از طرف دیگر طبق گفته مت کاتس Matt cutts از کارشناسان دیرین گوگل، الگوریتم پیج رنک در خویش موتور کاوش همچنان به‌شغل می‌رود و صرفا از دسترس یوزرها بیرون شد‌ه‌است.
با اعتنا بدین داده ها می‌اقتدار اعلام کرد که خروج پیج رنک از دسترس یوزرها نمی‌تواند به جهت سوءاستفاده اشخاص از اعداد ارائه گردیده در آن باشد. بلکه می بایست استدلال دیگری را برای این عمل گوگل کاوش کرد. what is seo با رعایت آن‌که گوگل اعلام کرده بود که نوعی شناوری در شیت نتیجه ها کاوش ساخت می‌نماید که در آن وبسایت‌ها به‌شکل درصدی در یک مرتبه قرار دارا هستند. از جمله سایتی 90 درصد مواقع در مرتبه دوم گوگل میباشد و بقیه مواقع سکو متفاوتی دارااست. بایستی به نکته اعتنا کرد که واحد سنجش شناوری درگوگل چیست؟
مجموع نوشته‌ی‌علمی‌های جان دار در موضوع بهینه سازی ذکر می‌نمایند که‌این درصد شناوری حتما یک واحد سنجش تصادفی وجود ندارد. با دقت به اطلاعاتی که از الگوریتم‌هایی مانند گوگل رنک برنین Rank Brain داریم، گوگل به رابطه در بین واژه و کلمه کاوش گردیده و محتوای وب سایت عنایت متعددی میدهد. در شرایطی که بپذیریم که الگوریتم Rank Brain برای صحیح کارکردن نیاز به چند متغییر تصادفی دارااست تا بتواند خوی یوزرها را در وضعیت‌های غیر قابل پیشبینی تحقیق کند، بدین فیض میرسیم که امری که قریب به رخداد سئوکاران عالم غیرممکن می دانند احتمالا صرفا برهان حذف پیج رنک از دسترس مخاطبان میباشد. یعنی آن‌که گوگل حاصل کاوش را به ترازو بسیار اندکی براساس توابع تصادفی جابه‌جا می‌نماید تا مطمئن گردد که گزینش یوزرها مبنی بر مرتبه وبسایت‌ها در حاصل کاوش وجود ندارد.
پیج رنک از کهن‌ترین الگوریتم‌های گوگل میباشد. در اصلً می‌قدرت گوگل را جنس این الگوریتم دانست. الگوریتمی که در اولِ فعالیت به روشی بسیار بی آلایش صفحه ها اینترنت را جایگاه‌بندی می کرد و به گوگل یاری کرد خویش را به‌تیتر برگزیدگان موتور کاوش ثبت نماید. امروزه ولی دیگر پیج رنک خیر مثل سال‌های به دور فعالیت می‌نماید، خیر منزلت آن روز ها را دارااست. هرچند هنوز هم عنایت بالایی در اعتبار سنجی صفحه ها اینترنت دارااست البته اخلاق آن بغرنج‌خیس از پیشین گردیده‌است. در‌این نوشته‌ی‌علمی از اینترنت 24 به معرفی الگوریتم پیج رنک گوگل پرداخته‌ایم. تا نقطه پایان با ما همپا باشید.
پیج رنک گوگل چیست؟
اشخاصی که از قبل‌های بدور با بهینه سازی سروکار داشته‌اند، مسلماً با الگوریتم page rank شناخت دارا‌هستند. آنان احتمالاً سریع به حافظه نوار ابزار پیج رنک میفتند. نوار ابزار بدنامی که روزگاری seo را اشراف کرده بود. البته امروزه دیگر پیج رنک گوگل تنها به‌این نوار ابزار خلاصه نمیشود. گوگل تغییرات متعددی به خویش چشم و منزلت الگوریتم پیج رنک هم عوض شده میباشد. پیج رنک یک الگوریتم برای مرتبه‌بندی صفحه های بود که بوسیله دو نهاد‌گذار گوگل، لری پیج و سرگئی برین در کالج استنفورد نوشته شد. نکته حائض اهمیت درباره‌ی پیج رنک این میباشد که صرفا به لینک و پیوند‌های یک کاغذ دقت داشت.
طبق الگوریتم پیج رنک هرچقدر یک کاغذ لینک و پیوند‌های بیشتری داشت، معتبرتر به شمار میرفت. درواقع می‌اقتدار این الگوریتم را این‌سیرتکامل خلاصه کرد که راهی برای تشخیص اعتبار صفحه ها از روش تعداد و چگونگی لینک و پیوند‌های آن ها بود. این الگوریتم برای هر ورقه امتیازی در لحاظ می گیرد. شیوه ظریف احتساب این امتیاز هیچ‌گاه مشخص و معلوم نشد ولی آنالیز‌گران بهینه سازی به شیوه‌هایی برای احتساب آن دست یافتند.
امتیاز پیج رنک در یک مقیاس لگاریتمی احتساب‌گردیده و رقمی میان صفر تا 10 دارااست. امتیاز صفر آرم‌دهنده سایتی با کمترین تعداد پیوند و درنتیجه کمترین اعتبار ممکن میباشد. البته امتیاز 10 نماد‌دهنده بالاترین اعتبار ممکن برای یک ورقه میباشد.

مزایای استفاده از SSL در سئو

۱۱ بازديد
SSl با اینکه یک سند امنیتی میباشد که بیشتر با مسائل فنی وب سروکار دارااست، البته تأثیر دورازشوخی بر سئوی وبسایت میگذارد. تأثیر SSL در بهینه سازی بیشتر مرتبط با تجربیات‌ای میباشد که برای یوزرها تارنما تولید می‌نماید؛ موردی که در سال‌های اخیر بیشترین التفات را نزد گوگل داشته میباشد. در واقع، گوگل جایگاه‌بندی وبسایت‌ها را بر پایه ی ترازو رضایت یوزرها از آنان ایفا میدهد، سئو در مشهد در فیض هرچقدر تارنما شما بتواند تجارب کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان خویش بسازد، درجه بالاتری هم از گوگل اخذ خواهد کرد.
مرحله اولیه تأثیر مدرک SSL در seo به امنیت تارنما مربوط می‌گردد. رایاپارس هنگامی یوزرها به تارنما‌های سوای سند SSL وارد میشوند، در کناره سمت چپ نوار نشانی مرورگر یک آیکن «i» اکران داده می گردد؛ در حالی که تارنما‌های دارنده مدرک SSL آیکن یک قفل را اکران می دهند. چنانچه روی آیکن i کلیک نمایند، با یک هشدار راجع‌به امن نبودن اینترنت‌وب سایت موردنظر مواجه میشوند؛ این موردی میباشد که قادر است یوزرها متعددی را نگران نماید.
بخش اعظمی از یوزرها در مواجهه با اینگونه تارنما‌هایی ترجیح میدهند آن را با‌گاز سوراخ نمایند،  what is seo چون هیچ تضمینی برای تامین از داده ها آن ها نیست. البته در حالتی که اینترنت‌وبسایت موردنظر مدرک SSL داشته و از پروتکل https استعمال نماید، آیکن یک قفل را در نوار نشانی آن مشاهده خواهید کرد که با کلیک روی آن، اعلانی درمورد امن بودن وب سایت اکران داده می گردد. با مشاهده این آیکن خاطر یوزرها از امنیت وبسایت ریلکس خواهد بود و در فیض برای ماندن در تارنما یا این که حتی خرید تولیدات ترغیب خواهند شد. از این‌رو به کارگیری از SSL در وبسایت‌ها موردتوجه گوگل هم قرار گرفته میباشد.
ازآنجاکه گوگل نمیخواهد تجارب کاربری نامطلوبی برای یوزرها خویش ساخت‌و‌ساز نماید، دشوار‌گیری متعددی درخصوص رضایت یوزرها از وب سایت‌های حاضر در نتیجه ها کاوش داراست. به همین ادله زمانی از SSL در وب سایت خویش به کار گیری میکنید، خیر‌صرفا رضایت یوزرها وب سایت خویش را ارتقاء می‌دهید، بلکه این رضایت منجر بالارفتن جایگاه شما در نتیجه ها جستجوی گوگل هم میگردد.
مداقه و اثر ssl در seo
با وجود اهمیتی که گوگل برای مدرک ssl تارنما‌ها قائل میباشد البته می بایست اعتنا داشته باشید تأثیر ssl بر seo آن قدرها زیاد وجود ندارد که یک شبه سکو وب سایت شما‌را بالا بیاورد، چون ssl فقط یکی فاکتورها برای سکو‌بندی وب سایت‌ها به وسیله گوگل بوده و کارداران متفاوت دیگری هم در آن نقش دارا‌هستند. در فیض اندازه‌گیری ترازو تأثیر ssl در بهینه سازی عمل بی آلایش‌ای وجود ندارد البته به هر هم اکنون می‌اقتدار مطمئن بود که استعمال از ssl در وب سایت، سکو آن را تا حد متعددی افزایش میدهد. در‌این بخش به رسیدگی تأثیرات اساسی ssl در seo تارنما می پردازیم:

پنالتی گوگل را چگونه تشخیص دهیم؟

۹ بازديد
در‌صورتی‌که وب سایت ما ناگهان از کاغذ نتیجه ها جستجوی گوگل حذف شد چه طور مطمئن شویم که ایراد از پنالتی شدن تارنما میباشد؟ یکی شایسته ترین راه و روش ها تصویب وب سایت در گوگل اینترنت مستر میباشد. سئو در مشهد با تصویب وب سایت در اینترنت مستر داده ها مفیدی از وب سایت اخذ می‌کنید، که به رئیس وب سایت یاری خواهد کرد. در شرایطی که تارنما با گوگل پنالتی مواجه گردیده باشد رایاپارس براحتی می توانید در گوگل اینترنت مستر این موضوع را متوجه و رفع فرمائید. مت کاتس در یوتیوب ویدئویی برای شیوه تشخیص پنالتی شدن در گوگل ارائه داده میباشد. قابلیت ارائه کلیه آن درین نوشته‌ی علمی ممکن وجود ندارد این کلیپ به وسیله تارنما https://support.google.com تحت عنوان رفرنس در موضوع اینترنت مستر Manual ارائه شده است و به طبع منبع قابل استنادی میباشد. what is seo بطور خلاصه خواهیم توانست بگوییم برای اینکه متوجه پنالتی شدن وبسایت خویش در گوگل بشوید روند ذیل را طی نمائید. این فرایند هنگامیکه یک دامنه تازه خریده اید نیز بایستی صورت پذیرد:
تصویب وب سایت در گوگل اینترنت مستر
از پنل سمت چپ کلیک روی آیتم search traffic و بعد از آن گزینش manual action
در شرایطی که در‌این بخش پیامی مبتنی بر اسپم بودن تارنما اخذ نموده اید، تارنما شما اسپم تشخیص داده شد‌ه‌است.
موتورهای کاوش چه‌گونه تارنما شمارا می‌بینند؟
در لحاظ داشته باشید که طرز قرائت محتوای وب سایت شما بوسیله روبات خزنده موتور کاوش و یوزرها با هم مختلف میباشد. مقررات مرورگرها بر دو شالوده صورت میگیرد :
از نظر فنی : که مرتبط به مباحث فنی و طبق اصول برای شناسایی موتورهای کاوش گر است.
از نگاه یوزرها مرورگر : این بینش برای موتورهای کاوش بسیار اساسی میباشند چون در‌صورتی‌که وب سایت شما از نظر فنی خوب باشد ولی به گونه ای نباشد که مخاطب را به خویش جذب نماید و استفاده کننده به محض ورود به تارنما از آن بیرون گردد، موتورهای کاوش درجه بالایی برای آن وب سایت درنظر نخواهد گرفت.
در واقعیت برای بدست آوردن درجه بالا در گوگل نیازمندیم که دو اصل فوق را به صدق و کیفیت عالی دنبال کنیم. از نگاه فنی بایستی مجال، توجه، تجربیات و علم بالایی را در بهینه سازی و seo وب سایت به دست آوریم. البته یک کدام از موضوعات اساسی در مسئله seo که منجر بالا بردن جایگاه تارنما می گردد، چگونگی و جذابیت مطالب و محتوایی میباشد که در تارنما قرار می‌گیرد.