الگوریتم E-A-T گوگل چیست و چه تاثیری در درجه بندی وب سایت دارااست؟

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

الگوریتم E-A-T گوگل چیست و چه تاثیری در درجه بندی وب سایت دارااست؟

۳ بازديد

ماهیت الگوریتم E-A-T گوگل افزایش کیفیت محتوا براساس تخصص می‌باشد. یعنی کاری کنیم  سئو در مشهد که زمانی مخاطب وارد ورقه ما میگردد، نوشته ی علمی را اسکرول نکند و سرسری از آن رد نشود. گوگل رفتار کاربران را در وب سایت‌های ما می فهمد و پژوهش می‌کند. پس وقتی کاربری به جای مطالعه متن ما، آن را اسکرول می‌کند، گوگل متوجه میشود که این متن احتمالاً کم‌کیفیت است و مخاطب را جذب نمی‌کند.
چه موقع قادر خواهیم بود بگوییم که الگوریتم E-A-T را رعایت کرده‌ایم؟
وقتی که استفاده کننده ما موقع قرائت هر نوشته‌علمی، مجال را از دست بدهد؛ به خودش بیایید و ببیند که نوشته‌علمی وقت گیر مارا خوانده و به جواب تمامی سؤال‌هایی که درباره آن مورد داشته، رسیده.
اما واقعاً تاثیر این الگوریتم در بهینه سازی و درجه‌بندی سایت چیست؟ آیا الگوریتم E-A-T فاکتور مرتبه‌بندی می‌باشد؟
از مجال معرفی این الگوریتم، مقالات زیادی درباره آن نوشته شد و اختلاف بر راز این که E-A-T چه تاثیری در درجه بندی تارنما دارد، بالاگرفت. بعضی از مقاله ها می‌گفتند که الگوریتم E-A-T مستقیماً در جایگاه به دست آوردن یک برگه در گوگل نقش دارد:
به روز الگوریتم E-A-T گوگل
این حیث بر طبق توئیتی بود که Danny Sullivan (دنی سالی‌وان) که در بخش ارتباط ها عمومی گوگل عمل می‌‌کرد، زده بود.
از طرفی مقالاتی هم بودند که ادعای Danny Sullivan را رد می‌کردند و می‌گفتند که الگوریتم E-A-T فاکتور درجه‌بندی وبسایت نیست:
به روز الگوریتم E-A-T گوگل
تصویر بالا عکسی است که از مقاله سایت Search Engine Journal گرفته‌ایم و به وضوح می‌گوید که این الگوریتم به خودی خود یک فاکتور رتبه بندی نیست. خب حال فی مابین مدیر ارتباط ها عمومی گوگل و ژورنال معتبری مثل Search Engine Journal می بایست صحبت کدام را باور کنیم؟ تجربه چه می‌گوید؟
برای این که یک بار برای همیشه نقش الگوریتم E-A-T گوگل را بفهمیم، در این مقاله به سؤالات زیر پاسخ میدهیم:
الگوریتم E-A-T گوگل چیست؟
E-A-T از حروف ابتدایی سه کلمه و واژه ساخته شده. این لغت ها در زبان انگلیسی معنای کاملی دارند، البته در فارسی مجبوریم تحت‌اللفظی ترجمه‌شان کنیم و بی نقص درباره هرمورد توضیح دهیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.