راهنمای کامل برچسب گذاری

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

راهنمای کامل برچسب گذاری

۹ بازديد
راهنمای بی نقص برچسب گذاری
این یکی‌از مقاله‌ها تارنما نوین می باشد که خیلی قشنگ درباره ی برچسب توضیح داده می باشد. اینجانب که لذت بردم. ما یحتاج دونستم که در اینجا منتشرش کنم. امیدوارم که براتون اثر گذار باشه.


کسی که که یه خرده از دنیای وب راز در بیاورد و خرد‌ترین محتوایی را در آن ساخت کرده‌باشد، با مضمون‌ تگ یا این که به عبارتی برچسب آشناست. تمامی ما اهل ایران‌ها این پاراگراف را شنیده‌ایم:

زمانی یک نوشته‌ی‌علمی توی سایت خودت منتشر می کنی، تا می‌تونی براش تگ‌های مرتبط بزن!

و به کمک این موعظه بی آلایش، همگی‌گیر و غلط (!) بود که اکثری از سایت‌های اهل ایران اکنون هزاران کاغذ بیهوده و تکراری دارا هستند. البته خواسته اینجانب از این کلام چیست؟ آیا حقیقتاً تگ های زیاد، اثر بدی روی اینترنت‌وب سایت شما می‌گذارند؟ متاسفانه بایستی بیان‌کنم آری! و دوستانه امیدوارم که تاکنون، تگ‌های متعددی ساخت نکرده باشید. زیرا مرتب کردن آن‌ها فعالیت راحتی نخواهد بود.

تگ زدن بیشتراز حد خطا است
در‌این نوشته ی علمی، ما مجموع آنچه می بایست درباره تگ‌ها بدانید را به شما خوا‌هیم اعلام کرد و آحاد باورهای نادرست اهل ایران‌ها درباره این برچسب‌های نازنین و کاربردی را قلع و قمع می کنیم. با آحاد وجود تلاوت بی نقص این نوشته‌ی‌علمی را به کلیه اینترنت‌مسترهای عزیز پیشنهاد میکنم. خب، آماده‌اید؟ بیایید آغاز کنیم.

اصلاً تگ یا این که به عبارتی برچسب چیست و چه کاربردی دارااست؟
اولی گام ما برای داشتن شعور صحیح، پی بردن مضمون‌ و کاربرد تگ (Tag) میباشد. پس خواهشاً برای دقایقی، سئو و مرتبه گوگل را فراموش فرمایید و تنها بر روی نقش تگ در تارنما خویش تمرکز داشته باشید.

همگی ما برای دسترسی بهتر یوزرها به مقاله ها، تولید ها و بقیه محتواهای خویش، آنان‌را گروه‌بندی می کنیم. این دسته‌ها در واقع موضوعات اصلی سایت ما هستند. موضوعاتی که قرار وجود ندارد به‌این راحتی‌ها تغییر نمایند و آحاد مطالب یا این که محصول ها ما در یک یا این که یک سری تا از آن‌ها قرار میگیرند. مجموعه‌بندی‌های یک اینترنت‌سایت یا این که بلاگ معمولاً از روش منوی اساسی آن قابل دسترسی می باشند و کاربر به راحتی می‌اقتدار به برگه منحصر هر مجموعه مراجعه نماید.

البته بسیار پیش می‌آید که یک سری مقاله، کالا یا این که ... دارنده گزینه یا این که خصوصیت‌های یکسانی باشند. همانندی‌هایی که در مجموعه‌بندی کلی ما معین نشده‌اند. ولی مسلماً عالی خواهد بود در صورتی‌که بتوانیم این تشابه‌ها را به نحوی طبقه‌بندی کنیم که ساختار کلی وبسایت ما عالی شود و کاربرها شل و ول‌خیس از آن استعمال نمایند. اینجاست که مضمون‌ برچسب مطرح می‌گردد. در واقع کافی هست که ما یک برچسب برای گزینه یا این که خصوصیت مد حیث خویش تشکیل داد کنیم و این برچسب را بر روی تک تک محتواهای مرتبط بچسبانیم.


هر برچسب، یک ورقه در وبسایت و وبلاگ ما تشکیل داد می‌نماید که کل محتواهای مرتبط در آن قرار می‌گیرند. در واقع، کارکرد برچسب صحیح مثل تیم‌بندی میباشد، با این تفاوت که اهمیّت کمتری دارااست و قرار وجود ندارد برای مثالً در منوی بالای وبسایت ما قرار بگیرد. (در شبکه‌های‌مردمی نیز، همین مضمون‌ با کلمه هشتگ وجود دارد. ولی در‌این کانال ها دیگر خبری از گروه بندی وجود ندارد.)

مزایای تگ: چرا به طبعً بایستی برچسب بزنیم؟
هر چقدر که برچسب زدن به انسان‌ها عمل اشتباهی باشد، برچسب زدن به محتواهای اینترنت‌وب سایت شغل نه هست. البته چرا؟ مگر برچسب زدن چه مزایایی برای شما داراست؟ برای اینکه این مزایا را خوب فهم و شعور کنید، ما آن ها را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم: در درجه اول از لحاظ استفاده کننده مزایای برچسب را تفحص می کنیم و آن گاه می‌بینیم که اثر برچسب بر سئو و ورودی یک اینترنت‌سایت از گوگل چه خواهد بود.

برچسب‌های صحیح چه کمکی به تجارب کاربری می‌نمایند؟
همانطور که تا این لحظه متوجه گردیده‌اید، برچسب ها می توانند به طبقه‌بندی خوب مطالب و دسترسی بهتر یوزرها به آن ها کمک نمایند. اما فعلا، این نقص‌ برای آن‌ها نیست و خیلی شل و ول می‌توانند آنچه دوست دارند را بخوانند.

به علاوه، خویش ما به یاری تگ‌ها فرصتی استثنایی پیدا کرده‌ایم. توجه داشته باشید که تگ در واقع یک طبقه‌بندی ساخت می‌نماید که به راحتی می‌قدرت در مواقع لزوم از آن استفاده نمود. بد وجود ندارد برای فهم خوب قضیه یک نمونه بزنم.

در وب لاگ نوین، وقتی که شما به انتهای یک نوشته‌ی علمی میرسید، مقالاتی با آیتم‌های شبیه به شما سفارش می گردند. اما ما چه‌طور بایستی این مقالات را سفارش بدهیم؟ در بی آلایش‌ترین حالت، اینها مقالاتی میباشند که دارنده گروه‌بندی یکسانی می باشند. اما در شرایطی که بخواهیم مقالاتی ظریف‌خیس پیشنهاد بدهیم چه؟ ساده می‌باشد: کافی می باشد هر زمان برچسبی وجود داشت، تقدم را با مقالاتی با برچسب یکسان بگذاریم و اولیه آنان‌را پیشنهاد بدهیم. به این ترتیب، تگ‌ها به ما یاری کرده‌اند که وب لاگ خویش را گسترش بدهیم و تجربه کاربری بهتری را به یوزرها خویش ارائه دهیم.

همین موضوع قادر است در باب یک فروشگاه آنلاین هم راست گو باشد. فرض کنیم که شما میخواهید در صفحه یک موبایل موبایل، لوازم جانبی آن را سفارش دهید تا بنابراین، فروش خویش را افزایش دهید. اما در شرایطی‌که سیستم فروشگاهی شما اذن اینگونه کاری را ندهد چه؟ بی آلایش است: می توانید برچسبی برای فرآورده اصلی و مجموع محصول ها جانبی آن در نظر بگیرید. آنگاه در برگه تولید ها خویش، بخشی ساخت و ساز نمائید که محصولاتی با تگ شبیه را به یوزرها ارائه دهد.

برچسب‌های صحیح چه کمکی به سئو می‌نمایند؟
اینک می‌رسیم به موضوعی که احتمالاً همه با علاقه منتظر تلاوت در امر آن بودید. امیدوارم که چهت نیل به آن، مطالب قبلی را رد نکرده باشید. به این دلیل‌که فهمیدن آنها، کمک بزرگی به ادراک خوب اثر تگ ها بر seo می‌نماید.


هر تگ در اصل یک ورقه میباشد. یک شیت که تنی چند از مطالب یا این که محصول ها تارنما را به هم مرتبط می‌نماید و در یک جا آنها را اکران می دهد. به طور طبیعیً موتورهای کاوش نیز این برگه را پیدا می‌نمایند و در حاصل جستجوی خویش اکران می دهند. این یعنی ما به کمک تگ زمان داریم در جستجوهای مرتبط بیشتری اکران داشته باشیم و ورودی گوگل خویش را از این نحوه ارتقاء دهیم.


اثر برچسب ها در بهینه سازی
استفاده از برچسب به ما اذن داده در جستجوهای مربوط به طرق بازاریابی حضور داشته باشیم.

از جمله، تگ فراگیری تبلیغات گوگل ادوردز ما را در لحاظ بگیرید. در کاغذ این تگ، شما به تمام مطالب مرتبط به تبلیغ گوگل ما دسترسی دارید. درحال حاضر فرض کنیم کسی در گوگل عبارت \\\\\\\\\\\\\\\"فراگیری تبلیغ در گوگل\\\\\\\\\\\\\\\" را کاوش کرد. در این‌حالت‌، گوگل می خواهد مرتبط‌ترین صفحات را به مخاطب سفارش دهد و یکی آن‌ها، بدون شک ورقه تگ ماست. ورقه‌ای که مقاله ها بسیار متنوعی درباره گوگل در آن قرار گرفته و می‌تواند برای کاربر سود بخش اعظمی داشته باشد.

در واقع، تگ فرصتی برای ما ساخت کرده که عبارات کلیدی بیشتری را با تمرکز بالاتری مقصود در اختیار بگذاریم.

چرا استعمال بی‌رویه و بی‌دقت از برچسب ها، وبسایت شما‌را نابود می‌نماید؟
موقتا که مضمون‌ برچسب اشکار‌خیس شد‌ه‌است، بگذارید باری دیگر به سراغ فرهنگ به کارگیری از تگ در ایران برگردیم. فرهنگی که به خیال آپدیت نبودن، به مکان آنکه برای ما مفید باشد، در واقعیت به ما ضرر و زیان میزند.


ما در ایران خیال و خاطر گرفته‌ایم که هر چقدر از تگ ها بیشتر استعمال کنیم، سایت ما seo بهتری دارااست. این مورد شاید تعدادی سال پیش که موتورهای کاوش اینقدر توسعه یافته نبودند، صحیح بود. ولی فعلا چیزی جز خسارت برای تارنما شما ندارد. ولی، خیال و خاطر نکنید که‌این در معنای تغییر‌و تحول کارکرد تگ میباشد.


آنچه که ما در زمینه‌ی کاربرد و بهره تگ گفتیم، در واقع دلیلی میباشد که به هیچ وجهً تگ به وجود آمده می باشد. برای همین سماجت داشتیم که در ابتدا، بدون پیش بینی اثر تگ در seo، به استیناف آن بپردازیم. مساله اینجاست که به گذر زمان زمان، موتورهای کاوش توسعه کرده‌اند و در شناسایی خوب به کار گیری صحیح و نادرست از تگ، باهوش‌خیس گردیده‌اند. به همین ادله دیگر نمی‌قدرت با به کارگیری از ده‌ها تگ متنوع و گاهاً بی‌ربط، ورودی بیشتری از گوگل گرفت.

استعمال از برچسب های زیاد
استعمال از برچسب های زیاد و شبیه، خیر تنها برای سئو شما سودی ندارد، بلکه مخاطب را هم گیج خواهد کرد. ما هم هنگامی این اشتباه را کرده‌ایم و بابت آن هزینه داده‌ایم.

تگ های زیاد و بی‌ربط، هیچ سودی برای استفاده کننده ندارند.

به کار گیری صحیح و به جا از تگ ها، می تواند در دسترسی عالی یوزرها به داده ها و محصولات مرتبط، کمک بسیار متعددی بکند. اما دقیقاً عکس همین مسئله در باب تگ های زیاد صادق می‌باشد. یعنی تگ‌های زیاد، سبب می شوند که شیت شما بسیار نامرتب و نامنظم شود و مخاطب در انبوهی از کلمه ها کلیدی بی‌ربط قرار گیرد. تگ هایی که هیچ منطقی برای وی ندارند و هیچ کمکی به ماندن وی در سایت شما نمیکنند. ولی، هیچ بعید وجود ندارد که او‌را فراری دهند.

تگ‌های زیاد، باعث ساخت صفحه های تکراری می‌شوند.
احتمالاً میدانید که ایجاد کرد صفحات تکراری، بر روی سئو سایت شما تاثیری منفی خواهد داشت. این صفحات بیهوده می‌باشند و هیچ کابردی برای استفاده کننده ندارند. بدین ترتیب، طبیعی میباشد که گوگل و بقیه موتورهای کاوش نیز چندان اواسط خیر با آنان نداشته باشند.

خب، هنگامی شما از تگ های متنوع و زیاد استعمال میکنید، به احتمال زیاد قرار هست تعداد متعددی از این صفحات تکراری و بیهوده به وجود بیایند. ولی چه‌طور؟ همانطور که گفتیم، ایجاد کرد تگ در معنای ساخت یک صفحه هست. صفحه‌ای که کل مطالب یا این که محصولاتی که آن تگ را دارند، به اکران می‌گذارد. البته وقتی شما برای هر نوشته‌ی علمی یا این که کالا خویش از ده ها تگ متنوع به کار گیری می‌کنید، چقدر احتمال دارد که از همین تگ ها در مکان دیگری هم استفاده نمایید؟ مسلماً تنی چند از این تگ ها خواهند بود که فقط برای به عبارتی کالا استفاده شده‌اند. این یعنی چند کاغذ به وجود می‌آیند که روی هم رفته آن ها، صرفا همین یک محتوا وجود دارااست و فقط تفاوت آن‌ها، عنوانشان است.

تگ‌های زیاد، سبب پایین آمدن اعتبار محتواهای اصلی شما میشوند
موتورهای کاوش یک چاره بهتر برای معین کردن اعتبار و ارزش صفحات وب پیدا کرده‌اند. درصورتی که درباره seo زیاد خوانده باشید، به طبعً می‌دانید خواسته ما چیست: پیوند ها! هر چقدر که یک شیت شما بیشتر معرفی گردیده باشد و پیوند گرفته باشد، اعتبار آن در موتورهای کاوش بیشتر خواهد بود. موقتی ممکن است این معرفی توسط خویش شما انجام یافته باشد (لینک داخلی) یا این که سایت دیگری شما‌را معرفی کرده باشد (بک پیوند). شما می‌توانید در نوشته‌علمی گونه های لینک ها، بیشتر در خصوص آن ها بخوانید.

هنگامی اینجانب از یک برگه سایت خودم به شیت دیگری لینک و پیوند می ‌دهم، در واقع یه خرده از اعتبار شیت اولیه را به کاغذ دوم منتقل می‌کنم. تگ کردن هم دقیقاً اینکار را جاری ساختن میدهد. یعنی هنگامی اینجانب برچسب هایی برای یک نوشته ی علمی از سایت خودم تعریف‌و‌تمجید می‌کنم، در واقعیت صفحاتی تشکیل داد می‌کنم که کل آنها در ورقه مقاله اینجانب لینک گردیده‌اند.

انتقال اعتبار از محتوا به برچسب
بخشی از اعتبار صفحه محتوای شما، از روش لینک و پیوند‌ها به صفحات برچسب شما منتقل خواهد شد.

متوجه شدید؟ اگر قرار باشد اینجانب ده‌ها تگ مختلف برای نوشته‌ی‌علمی خویش تمجید کنم، در واقعیت اعتبار این برگه را تا حد متعددی پخش کرده‌ام. در واقع، صفحه ها زیادی دارم که همه آنها معتبر مقداری هستند. اگر که می‌توانستم به مکان اینکار، اعتبار را در صفحات مهم خودم با موضوعات معلوم متمرکز کنم و براین اساس، شانس رتبه میسر کردن خودم در کلمه ها مرتبط را بیشتر کنم.



چگونه از تگ ها به صحت استفاده کنیم؟
ما تا به اینجا، کل آنچه می بایست در ارتباط تگ ها می‌دانستید را به شما گفتیم. موقتا بیاید روش به کارگیری صحیح از برچسب ها را خیال بگیریم و ببینیم چه نکات مهمی را باید در برچسب زدن رعایت کرد.

هرگز برای صفحات خویش، برچسب منحصربفرد ساخت نکنید
تنها وقتی از یک تگ به کار گیری فرمائید که به یک قضیه یا این که خصوصیت مشترک فی مابین مطالب یا این که تولیدها شما اشاره دارد و دست کم 2 صفحه می‌توانند دارنده آن برچسب باشند. ولی اشکالی ندارد در‌حالتی که الان صرفا یک نوشته‌علمی با این مورد یا این که خصوصیت دارید، البته قرار میباشد در آجل مطالب دیگری با این برچسب نوشته شوند. در واقع، هر چه زودتر یک برچسب بهتر را بسازید، بهتر می‌باشد. به دلیل آنکه اعتبار یافت کردن ورقه‌ها در موتورهای کاوش نیاز به فرصت دارد.

مدام حق تقدم را با استفاده کننده بگذارید
یک شیوه عالی برای آنکه از استفاده صحیح تگ ها مطمئن باشید، این هست که به کاربر خویش نگاه فرمائید. از خویش بپرسید که وجود این برچسب چه کمکی به مخاطبان سایت اینجانب خواهد کرد؟ آیا باعث می شود که آن‌ها بیشتر در تارنما اینجانب بمانند یا این که صرفا آنان را سرگردان می‌نماید؟ مطمئن باشید که پرسیدن این سوالهای، میتواند تصمیم‌گیری را برای شما بسیار شل و ول نماید.

تیتر تگ های خویش را طبق جستجوها انتخاب کنید
پیش از آنکه تیتر تگ خویش را مشخص و معلوم نمائید، بد وجود ندارد یک رسیدگی لغات کلیدی خرد راجع به آن اعمال دهید.رایا پارس  یعنی مشاهده کنید که مورد یا این که خصوصیت متبوع شما چه‌طور در گوگل کاوش میشود. بعد از آن عنوانی را انتخاب کنید که بیشترین کاوش را داشته باشد.

برای برچسب های خویش توضیح بنویسید
در صورتیکه امکان توضیح تایپ کردن برای صفحه تگ را دارید، قطعاً این عمل را جاری ساختن دهید. وجود توضیحات در شیت تگ، منجر می‌شود که‌این برگه هم برای مخاطب قابل درک‌خیس باشد، هم موتورهای کاوش مورد آن را عالی شناسایی نمایند. همینطور در شکل قابلیت و امکان، متا تایتل و دیسکریپشن نیز برای این شیت ایجاد فرمائید.

هنگام برچسب زدن، به موضوع شغل داشته باشید، خیر کلمه کلیدی
شاید تا الان این نکته را فهمیده باشید. البته گفتن دوباره آن مطلقاً ضرر ندارد: شما هنگام برچسب زدن بایستی به معنی و مضمون‌ شغل داشته باشید. خواسته اینجانب چیست؟ یعنی ما به مکان ساخت و ساز دو برچسب"روانشناسی و بازاریابی" و اثر روانشناسی در بازاریابی، تنها یک برچسب ساخت می کنیم و سعی می کنیم در هر دوی این کلمه ها کلیدی مرتبه استخراج کنیم. خیر اینکه برای هر کلمه کلیدی، یک برچسب بزنیم.

ای خدای بلندمرتبه، چه طور تگ های قبلی خودم را تروتمیز کنم؟
فعلا شما همگی‌چیز را درباره تگ‌ها می‌دانید. اما در شرایطی‌که تاکنون مسیر اشتباه را رفته باشید چه؟  سئو در مشهد در صورتیکه فعلا هزاران تگ بی‌ربط دارید که فقط برای یک نوشته ی علمی یا این که مال می‌باشند، احتمالاً فقیه بر سرتان خراب شده است. نقطه پایان چطور می بایست این تعداد تگ را آراسته کرد؟

طرز نظافت کردن برچسب ها
از در میان بردن تگ های اختصاصی یک محتوا
در سکو اول، شما می بایست همه تگ‌هایی که صرفا یک توشه استفاده شده‌اند را از در میان ببرید. ولی مایحتاج میباشد صفحات ساخت‌و‌ساز گردیده برای این تگ‌ها، به محتوای مهم شما منتقل (ریدایرکت) شوند. بدین ترتیب، اعتباری که آنان در موتورهای کاوش دارا‌هستند، به محتوای اساسی گشوده می‌شود. ولی ایفا این شغل به طور دستی، چندان وارفته وجود ندارد. پس می بایست چه فعالیت فرمایید؟ میتوانید از یک برنامه‌نویس بخواهید این شغل را برای شما انجام دهد یا این که در مخزن وردپرس پلاگین‌‌ای برای این شغل پیدا فرمایید.

از میان بردن تگ‌های تکراری و بی‌سود
تا همینجای فعالیت، وب سایت شما از نظر کاربرد و seo موقعیت بسیار بهتری پیدا نموده است.what is seo  ولی اگر حقیقتاً قصد نظافت کردن مطالب یا این که محصولات تارنما خویش را دارید، موقتا بایستی دست به عمل گردید و تگ‌های دیگر خویش را تفحص فرمایید. اکثر سیستم‌های مدیریت سایت دارنده بخشی می‌باشند که‌این تگ ها را به شما علامت می‌دهد. کارایی نمایید تا مکان ممکن این تگ ها را با هم مخلوط فرمائید. یعنی تگ‌هایی با مسئله یکسان را در یک ورقه گردآوری کنید. درین مرحله نیز موردنیاز هست که‌این ادغام همپا با ریدایرکت باشد. یعنی آحاد تگ‌های پیشین به ورقه تگ جدید منتقل شوند.

به تگ های پربازدید توجه ویژه‌ای داشته باشید
یک مساله اصلی که هنگام پاک کردن تگ های خویش باید به آن دقت داشته باشید، رتبه هر تگ در موتور جستجوی گوگل و تعداد ورودی آن می باشد. توصیه ما به شما این می باشد که از ابزار مطالعه گر آنالیتیکس استعمال کنید تا بتوانید تگ های پر بازدید خویش را شناسایی کنید. از بین بردن سوای درنگ این تگ ها، می تواند ضربه‌ای منفی به بهینه سازی شما بزند. پس عملکرد نمائید با تمرکز بیشتری درباره آن‌ها تصمیم بگیرید و حتی در‌صورتی‌که قصد نظافت کردن آنان را دارید، مطمئن گردید که به صفحه درستی منتقل میشوند.

برای پژوهش تعداد ورودی هر تگ، کافی هست وارد آنالیتیکس خویش گردید، به بخش Behavior < Content مراجعه نمایید و کلمه و واژه tag (یا این که هر کلمه دیگری که برچسب‌های شما با به کارگیری از آن معلوم می‌شوند) را کاوش نمائید. آن‌گاه به راحتی می‌توانید تعداد ورودی هر تگ را آیتم پژوهش قرار دهید. (برای داده ها بیشتر میتوانید به تگ مطالب آموزشی گوگل آنالیتیکس ما رجوع کنید.)

برچسب ها، برچسب ها، برچسب های عزیز
تمامی چیز را به شما گفتم؟ چیزی را از اتومات نینداختم؟ فکرمی‌کنم اینطور باشد.

در غایت، بگذارید یک توشه دیگر تاکید کنم که برچسب یک ابزار بهتر برای طبقه‌بندی و تر و تمیز کردن محتوای یک سایت میباشد. به کمک برچسب می‌اقتدار کاری کرد که یوزرها از سایت شما وا رفته‌خیس استعمال نمایند و بیشتر در آن وقت بگذرانند. ولی این آموزه غلط اهل ایران که با می گوید "برچسب بیشتر، درجه خوب "، این فرصت را از ما میگیرد و وب سایت های ما‌را مجهز به تعداد متعددی برگه بیهوده و بی کاربرد می‌نماید که اثر منفی هم روی مخاطب اینجانب و هم روی سئو ما دارند.

در اینجور مواقع، اینجانب مدام به خاطر مثالی جذاب می‌افتم: یک چاقو را در حیث بگیرید. این خنجر فواید بسیاری برای ما دارااست. مثلاً با آن میوه پوست میکنیم. اما همین چاقو قادر است به کارگیری‌های بسیار نادرستی هم داشته باشد. به عنوان مثالً در بدترین شرایط میتواند جان یک انسان را هم در خطر بیندازد. اما انواع از چاقو وجود ندارد. گونه های از به کار گیری خطا از آن می‌باشد.

امیدوارم از این نوشته‌ی‌علمی لذت برده باشید و چیزی نو خاطر گرفته باشید. امیدوارم این نوشته‌علمی به خوب شدن این آشفته بازار مملو‌از برچسب وب یاری دهد و در حین بر‌زمان، سایت‌های اهل ایران دارنده ساختار خوب و مفیدتری باشند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.