الگوریتم مرغ مگس خوار و انچه باید بدانید

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

الگوریتم مرغ مگس خوار و انچه باید بدانید

۶ بازديد
برخلاف پنگوئن و پاندا، مرغ مگس خوار یک آپ تو دیت رسانی بر اساس جریمه نیست. در واقع هدف آن حذف صفحات با محتوای بی کیفیت از نتایج موتور جستجو نیست؛ بلکه ساخت تغییر در نحوه واکنش گوگل به گونه های متفاوت
گوناگون
متفاوت
مختلف
متعدد
درخواست‌ها هست. در‌این شیوه جدید معنای واقعی که پشت عبارت جستجو شده وجود دارد شعور می‌گردد، نه کلماتی که به صورت غیروابسته در کوئری وجود داراست.
به همین دلیل بهتر است از کلمات کلیدی مترادف و هم معنی مثل lsi ها و long tail ها هم در متن صفحه های به کار گیری فرمائید. در واقع هوش تصنعی گوگل آنقدر باذکاوت می باشد که در شرایطی که شما یک عبارت خاص را جستجو نمائید، با گزاره \"آیا مراد شما این بود؟\" پاسخ‌هایی ارائه می دهد که بیشترین ارتباط را با آن عبارت دارااست.
حتی در حالتی‌که شما عبارتی را به اشتباه – از جمله با اشتباه املایی یا اشتباه مفهومی – جستجو نمایید، معمولا گوگل نتایج مفیدی به شما نشان می‌دهد. چون مراد شما را کاملا متوجه میگردد.
الگوریتم مرغ مگس خوار این توانگری را دارااست که عبارت‌هایی را که جستجو می‌‌نمائید قضاوت کند و چیزی را که مدنظر شما است نمایش دهد. این همان چیزی هست که به آن \"جستجوی معنایی\" میگویند.
جستجوی معنایی و گراف دانش چیست؟
فناوری جستجوی معنایی در این الگوریتم برای انسانی‌تر کردن تعاملات طراحی گردیده است. سئو در مشهد از طرفی از آن برای تقویت گراف دانش هم استفاده می‌گردد. هدف فناوری جستجوی معنایی این هست که نتیجه ها مورد قبولی به کاربران نماد دهد. برای مثال تصور کنید عبارت \"مربای پوسته پرتقال\" را جستجو می‌کنید. احتمالا خواسته شما خواص پرتقال و مربای پوسته پرتقال نیست و می‌خواهید نحوه پخت این مربا را خیال بگیرید.الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل هم مرتبط‌ترین و کیفیت خوب‌ترین صفحاتی که نیازهای کاربران و جستجوگران را برآورده می‌کند، نمایش می دهد. به همین برهان اولیه از همه ویدئوهای آموزشی مربوط به این مربا را نمایش می‌دهد و آن گاه هم صفحاتی که این دستور را به خیر فراگیری داده‌اند.
در واقع شما در ادامه یک وبسایت یا صفحه خاص نیستید و پاسخ سوال یا راهکار و طریق ساخت مربا را میخواهید.رایا پارس کاری که گراف دانش انجام می‌دهد این می باشد که مسیر درست را به شما آرم می‌دهد و احتمال رفتن شما به بیراهه را کاهش می‌دهد.

گراف دانش از کی آغاز به عمل کرد؟
گراف دانش 1 سال قبل از الگوریتم مرغ مگس خوار رونمایی شد. این گراف وظیفه نمایش دقیق‌ترین و مرتبط‌ترین نتیجه ها (SERP) در امر عبارات یا عباراتی را که جستجو میکنید، بر عهده دارد. این گراف کلیه اطلاعاتی که از وبسایت‌های سراسر عالم وجود داراست را جمع می‌کند و بهترین را به شما آرم میدهد.

از جمله در صورتی‌که شما \"استاد فرشچیان\" را در گوگل بزنید، می‌توانید اطلاعات و تصاویری در امر تابلوهای این هنرمند، نقاشان مرتبط و سبک نقاشی او ببینید.

جستجوی معنایی چیست؟
جستجوی معنایی فناوری می‌باشد که سبب میشود زمانی به عنوان مثال عبارت \"چطور دستبند دوستی ببافیم؟\" را جستجو می‌کنیم، صفحاتی شامل یادگرفتن بافت این نوع دستبند نمایش داده شود. در حالتی که چنین فناوری وجود نداشت، ممکن بود اطلاعات ضد و نقیضی در خصوص دستبندهای نقره‌ای و طلایی و بها دوست و دوستی مشاهده کنیم که ما‌را به هیچ عنوان به هدفمان نمی‌رساند.

اما گوگل به آحاد کلمه ها توجه نمی‌کند. بلکه به مضمون‌ کلی عبارت و گزاره توجه می‌کند.what is seo  حتی گوگل این توان را دارد که تاریخچه جستجوهای شما را بررسی کند و با تمرکز به حالت جغرافیایی و سایر اطلاعاتی که از شما به دست می‌آورد، بهترین بهره را به شما دهد.
در جستجوی معنایی، گوگل تاریخچه جستجوهای شما، محل زندگی و سایر اطلاعات مربوطه را عده می‌کند و با توجه به آن‌ها، بهترین نتیجه ها را به شما علامت میدهد. مثلا در صورتیکه شما یک عبارت خاص را در مرورگر متفاوتی جستجو کنید، پیشنهادات بسیار متفاوتی نسبت به جستجوی همان عبارت در مرورگر همیشگی خودتان مشاهده میکنید. در واقع پیشنهادات در مرورگر خودتان مبتنی بر جستجوهای پیشین و علایقی که داشته‌اید، ارائه می‌شود.

حتی وقتی شما و دوستتان یک عبارت یکسان را جستجو می‌کنید، ممکن هست حاصل متفاوتی بگیرید. چون تاریخچه جستجو یا حالت جغرافیایی متفاوتی دارید.
خب حالا برگردیم سراغ دوست عزیزمان و ببینیم که جناب مگس خوار چه ارتباطی با خلق و خوی کاربران داراست.
جستجوی موبایل و جستجوی صوتی در الگوریتم های گوگل برای سئو التفات زیادی دارا هستند!
همه ما تجربه جستجو با موبایل را داشته‌ایم. چون موبایل خیلی راحت‌تر از لپ تاپ و کامپیوتر در اختیار ما جای‌دارد. به همین استدلال گوگل هم همت می‌کند صفحه های و وب سایت‌های گوشی‌پسندتر را ارتقاء دهد تا تجربه کاربری هم دراین باره بهبود پیدا کند. زمانی شما با گوشی جستجو می کنید، صفحه ها با صرفه شده برای تلفن همراه در نتایج اول نمایش داده می شوند.

بهینه سازی صفحات وب سایت برای گوشی، به یکی از فاکتورهای اساسی برای رتبه‌بندی تبدیل شد‌ه‌است.
در کنار این ویژگی می بایست به جستجوی صوتی کاربران هم اعتنا کنید.

در این نوع جستجو کاربران به جای جستجوی یک عبارت کوتاه، جمله‌ها بی نقص و سوالات غامض را بیان می‌کنند. بخش اعظمی از کاربران به خصوص کودکان که اتفاقا خیلی از گوشی‌های هوشمند استعمال می‌کنند، از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند.

الگوریتم مرغ مگس خوار از این جهت اهمیت دارد که سعی می‌کند دقیقا همان نتایجی را که مدنظر کاربران هست نمایش دهد. به همین استدلال خیلی به عنوان مثال ها محاوره‌ای و نادرست را هم تشخیص می دهد و نتایج قابل قبولی برای آن نمایش می دهد.

فعلا به نظر می‌رسد که مرغ مگس خوار اثرات ذیل را بر نتیجه ها ارگانیک محلی دارااست:

محلی سازی بیشتر نتایج ارگانیک برای جستجوهایی با مقصود محلی
وجود مداوم و قابل توجه حاصل از نوع دایرکتوری در نتیجه ها محلی و ارگانیک
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.