اثر بک لینک و پیوند در بهینه سازی تارنما چیست؟

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

اثر بک لینک و پیوند در بهینه سازی تارنما چیست؟

۷ بازديد
برای اینکه بفهمیم بک لینک و پیوند چیست، می بایست اولیه با معنی کلمه پیوند آشنا شویم: پیوند ها به عبارتی کلماتی در سایت میباشند که با کلیک روی آن، به یک شیت دیگر در دنیای اینترنت منتقل می شوید. به عنوان مثال در صورتی شما روی عبارت seo محتوا درین متن کلیک نمائید، وارد شیت بهینه سازی محتوا فرین آکادمی می شوید. چرا؟ زیرا این عبارت یک پیوند است. اما دقت نمائید که پیوند ها می توانند به مکان متن روی تصاویر هم قرار گرفته و با کلیک روی عکس استفاده کننده را به یک برگه دیگر ببرند.

ولی راجع به بک لینک: واژه بهینه سازی محتوا در نصیب بالا، یک پیوند از این نوشته‌علمی در وبسایت فرین آکادمی به نوشته‌علمی seo محتوا در همین سایت میباشد. اما در صورتیکه با کلیک روی این لینک و پیوند وارد وبسایت دیگری مثل وبسایت x گردید، اساسا این یک بک لینک و پیوند به وب سایت x هست!

بدین ترتیب فهمیدیم بک پیوند به معنای لینکی است که از یک تارنما به وبسایت دیگر داده میگردد. درصورتی که بخواهم به صورت دقیق تر بگویم؛ این لینک و پیوند برای سایتی که به آن لینک و پیوند داده گردیده تحت عنوان یک inbound link یا این که لینک و پیوند ورودی محسوب میشود و برای سایت مبدا که دهنده لینک و پیوند میباشد، یک لینک خروجی یا این که External link هست.

پیشنهاد میکنم ویدیو تحت را در ارتباط با پرسش برخی از دانشجوها که می‌پرسند بک لینک و پیوند بگیریم یا این که سئو کنیم تماشا نمایید.

خب، تا اینجا متوجه شدیم که بک پیوند چیست البته الان بایستی به سراغ قسمت مهم خیس نوشته‌ی‌علمی برویم:

درپی می خواهیم ببینیم که اثر بک پیوند روی seo وب سایت چیست و به هیچ وجه چرا در سئو سایت عنایت دارد؟ سئو در مشهد خب ملاحظه کنید فلسفه گوگل برای اهمیت دادن به بک لینک ها این بود:

غرض هر موتور جستجویی در سطح اینترنت، اکران شایسته ترین منفعت به کاربر در صفحه اول نتایج هست. خواسته از شایسته ترین سود هم وب سایت هایی می‌باشند که محتوای حقیقتا موءثر و با کیفیتی دارا هستند. گوگل می گوید در‌حالتی که سایت شما حقیقتا دارنده محتوای باکیفیتی باشد، می بایست سایر یوزرها سطح اینترنت هم از آن حرف نمایند. یعنی چه؟

backlinkاین یعنی در شرایطی که فرین آکادمی سایتی میباشد که محتوای خیر در مورد یادگرفتن بهینه سازی منتشر میکند، مدیر تارنما x، مدیریت وب سایت y، رئیس تارنما n و… هم از این مسئله با خبر می گردند. درپی آن ها در وبسایت خودشان لینک و پیوند هایی به فرین آکادمی می دهند تا کاربرانشان به وبسایت خودشان با این سایتِ کیفیت خوب و دارای اعتبار آشنا شوند. ضمن این، یوزرها ساده هم در سطح وب لاگ های مجانی، شبکه های عمومی، انجمن ها و… به فرین آکادمی لینک خواهند بخشید که سبب ساز پذیرش دارای اعتبار بودن این سایت می گردد.

به صورت خلاصه فلسفه بک لینک ها این هست:

در شرایطی‌که وبسایت بهتر و لایقی برای برگه اول گوگل باشید، ضمن رعایت کلیه فاکتورهای سئو مثل سرعت، زیبایی و… در سایتتان، خویش یوزرها سطح اینترنت هم به شما لینک و پیوند میدهند.

بک لینک ها چطور سئو وب سایت شما‌را بهبود می دهند؟
خب با دقت به فلسفه بالا، هر چه یک وب سایت معتبرتر باشد، سایت های بیشتری به آن لینک و پیوند می‌دهند.رایا پارس  این یعنی در‌حالتی که سایت x و وبسایت y حریف یکدیگر باشند، گوگل برای پژوهش آنان علاوه بر تفحص دیگر فاکتورهای سئو، به تعداد بک لینک و پیوند های آنها هم دقت کرده و هرمورد لینک بیشتری داشته باشند، آن را تحت عنوان تارنما معتبرتر شناسایی کرده و مقام بهتری به آن می دهد.

البته طاقت فرمائید! این نمونه مرتبط با یکسری سال پیش بود و طی این یک سری سال اتفاقات جدیدی در سطح اینترنت و الگوریتم های گوگل افتاده که مسلما باید با آن‌ها آشنا گردید:

زمانی همه چیز درباره backlink ها تغییر‌و تحول کرد!
زمانی همه چیز درباره backlink ها تغییر کرد!
آن اوایلی که گوگل بک لینک و پیوند ها را تحت عنوان یک کدام از مهمترین فاکتورهای جایگاه بندی در حاصل معرفی کرده بود، یک شاخصه هم برای سنجش اعتبار سایت ها در دست وبمستران گذاشت: پیج رنک! پیج رنک کاغذ ای از گوگل بود که شما میتوانستید در آن نشانی سایت خودتان را وارد کرده و ببینید که از نظر گوگل چه امتیاز و قدرتی دارید. پیج رنک عملا نسبت به تعداد پیوند هایی که به وبسایت شما داده می‌شد، بالا میرفت.

ولی خب اختلال همینجا بود. همینجا بود که گوگل فهمید تمامی چیز آنطور که تامل می‌کرد جلو نمیرود. what is seo  چرا؟ زیرا خیلی از سئوکارها و مدیران وب سایت، جای اینکه به ایجاد کرد محتوای با کیفیت و… دقت کرده تا سایر به آنها لینک و پیوند بدهند، راه حل سریع تری را پیدا کردند. آن ها آغاز کردند به خرید بک لینک از وب سایت های فروشنده و ده ها طرز دیگری که باعث ارتقاء تعداد بک پیوند ها، ارتقاء پیج رنک و در سود ارتقا اقتدار سئو آن‌ها می شد.

این یک نقص‌ بزرگ برای گوگل بود زیرا خیلی از وبمستران به یاری این تکنیک ها که اصطلاحا به آن‌ها seo کلاه سیاه میگویند، تارنما های بی چگونگی و حتی صفحه های تبلیغاتی را به حاصل اول گوگل آورده و یوزرها را اذیت میکردند. از همینجا بود که همگی چیز تغییر کرد. گوگل پس از این مسئله، شیت پیج رنک خودش را از دسترس وبمستران بیرون کرده و قانون ها جدیدی به مکان تعداد لینک و پیوند برای اعتباربخشی بک پیوند ها در seo ساخت. اینجا جایی میباشد که قسمت اساسی نوشته‌علمی ما آغاز میشود:

گوگل چطور اعتبار بک لینک را گزینش میکند؟
بک لینک و نباید ها
طی این یکسری سال، گوگل بارها در الگوریتم های خودش تغییراتی به وجود آورده و سعی کرده با آپ تو دیت های متعدد، در مقابل سئوکاران کلاه سیاهی که بک پیوند ها را بازیچه دست خودشان کرده اند، بِایستد. درپی می‌خواهم فاکتورهای مهم یک بک پیوند دارای اعتبار که باعث ارتقاء توان سئو وب سایت می گردد را به شما معرفی کنم. سپس هم درباره ی بایدها و نبایدهای ایجاد کرد پیوند و بعد از آن راه و روش لینک و پیوند بیلدینگ (به عبارتی اخذ بک پیوند) کلام می‌کنیم:

1. اعتبار تارنما

امروز یکی مهمترین فاکتورهای اخذ بک لینک و پیوند که روی رتبه تارنما شما اثر بی واسطه دارااست، اعتبار سایتی می‌باشد که به شما لینک می‌دهد. در قبلی خیلی تفاوت متعددی نداشت که تارنما مبدا پیوند چه اعتباری داشته باشد، بلکه بیشتر تعداد بک پیوند ها مهم بود. ولی امروز در‌حالتی که تارنما مبدا اعتبار پایینی داشته باشد، ممکن است لینک و پیوند دادنش به شما حتی باعث کاهش قدرت سئو سایتتان خواهد شد!

نکته: هر صفحه از وب سایت شما یک اعتبار غیر وابسته دارااست و معدل اعتبار همه این صفحه های موازی میباشد با اعتبار تمام وب سایت شما. دقت فرمایید که گوگل برای تعیین قیمت بک لینک، هم به اعتبار کل سایت نگاه میکند و هم اعتبار صفحه مبدا پیوند. برای بازرسی اعتبار حدودی هر وب سایت و برگه، میتوانید از ابزار link-explorer تارنما moz به کار گیری کنید.

2. رابطه تارنما

رابطه وب سایت
یکی از تکنیک های کلاه سیاه seo، اخذ بک لینک و پیوند از وب سایت هایی بود که به هیچ عنوان هیچ ارتباطی به وب سایت ما نداشتند. به عنوان مثال میتوانستیم از یک وبلاگ که درباره‌ی بازی های رایانه ای نوشته ی علمی مینویسد، تعداد متعددی پیوند بخریم و به صفحه ها اولیه گوگل برسیم. اما امروز نبود رابطه دربین وب سایت مبدا و تارنما مقصد، کمی باعث ناراحتی گوگل میگردد. اما در صورتیکه خویش شیت رابطه با مورد سایت شما داشته باشد، گوگل اثر مثبت بک پیوند را اکانت میکند.

به عنوان مثال در‌حالتی که اینجانب از یک صفحه در باب فراگیری seo در به عبارتی بلاگ بازی های رایانه ای برای وبسایت خودم لینک بگیرم، این موضوع اثر نسبتا مثبتی روی نتایج داراست.

3. انکر تکست

انکر تکست به معنای متن لینک یا این که بک لینک شماست. برای مثال در این پیوند: ((عصر فراگیری سئو)) انکر تکست، به عبارتی واژه و کلمه “عصر یادگرفتن بهینه سازی” میباشد. در پی باید بدانید؛ متن لینک هم از دید گوگل یکی از موضوعات انتخاب کننده اعتبار و قدرت بک لینک و پیوند هاست. پیش از این سئوکارها به یاری هر انکر تکست معمولی میتوانستند برای وب سایت خودشان پیوند بگیرند. برای مثال خیلی ها انکر تکست های بی ربطی مثل “اینجا”، “.”، “کلیک نمایید” و… را انتخاب میکردند. البته خب امروز انکر تکست تعیین کننده قدرت بک پیوند شماست.

این یعنی در صورتی‌که اینجانب با انکر تکست “فراگیری بهینه سازی” برای ورقه ای در سایتم بک لینک بگیرم، به گوگل میگویم که‌این برگه می بایست با همین واژه در حاصل seo خواهد شد.

4. محل بک لینک و پیوند

یک وب سایت از نگاه گوگل از قسمت های مختلفی تشکیل شده؛ این بخشها عبارتند از:

هدر (header) یا این که به عبارتی قسمت بالایی سایت که منو در آن قرار گرفته،
فوتر (footer) یا این که قسمت پایینی تارنما که اکثر زمان ها داده ها تماس و… در آن قرار می گیرد،
سایدبار (sidebar) یا این که بخش کناری سایت که اکثر زمان ها در سمت چپ یا این که راست صفحه آن را میبینید،
بدنه (body) که محتوای اصلی وبسایت در آن قرار می‌گیرد. به عنوان مثال این نوشته ی علمی فعلا در قسمت بادی وب سایت قراردارد.
از نگاه گوگل، اعتبار بک لینکی که فی مابین یک محتوا یا این که به عبارتی بدنه وبسایت باشد، بیشتر از سایر قسمت هاست میباشد.

5. پیوند های خروجی کاغذ مبدا بک لینک و پیوند

تا قبل از این با دقت به اصلی بودن تعداد لینک و پیوند ها و خیر اعتبارشان، صفحه های یا این که اصطلاحا مزارع لینکی در برخی وبسایت ها وجود داشت که تنها کارشان تبادل پیوند با سایر وبسایت ها بود. گاها در برخی از این صفحه ها بیشتر از 200 لینک و پیوند چشم می شد! البته امروز موقعیت فرق کرده و گوگل نسبت به تعداد لینک و پیوند خروجی یک برگه آلرژی نماد می دهد. چنانچه شیت مبدا که شما از آن بک لینک و پیوند گرفته اید 5 پیوند دیگر هم به وبسایت های دیگر داده باشد، اساسا اعتبار آحاد برگه در بین تمامی لینک ها تقسیم گردیده و اعتبار مقداری به هر وبسایت میرسد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.