تگ Canonical چیست و چه گونه بایستی از آن استفاده کرد؟

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

تگ Canonical چیست و چه گونه بایستی از آن استفاده کرد؟

۶ بازديد
هنگامی که محتوای تکراری یا صفحه مشابه در تارنما ایجاد کرد می شود ، بایستی از تگ Canonical به کارگیری کنیم تا با زبان HTML به گوگل بگوییم کدام برگه را نخستین مرور کند. از طرفی دیگر تگ کنونیکال در seo خیلی اصلی و پرکاربرد میباشد و به عنوان یک سیگنال در درجه بندی نتیجه ها صفحه های ما در گوگل تاثیر گذارد می‌باشد. یک تگ کنونیکال نادرست ربات های گوگل را گمراه می کند و برگه ی تکراری یا مشابه کاغذ اساسی را برای کاربران نمایش می دهد. بدین ترتیب میخواهیم علاوه بر آموزش ، موردها استفاده درست آن را برای شما در‌این نوشته‌ی‌علمی بیان کنیم.
تگ کنونیکال چیست؟
تگ کنونیکال (rel = canonical) یک قطعه کد html میباشد که زمانی با محتوای تکراری در تارنما مواجه شدید بتوانید صفحه اساسی و تکراری خود را تقدم بندی فرمائید تا گوگل بتواند نسخه اساسی را از دیگر نسخه ها مستقل کند. هنگامی از تگ کنونیکال استفاده می‌کنیم که تمامی صفحه های بر روی وبسایت قابل مشاهده یا در دسترس باشند و بخواهیم یکی‌از این صفحه ها زودتر بوسیله ربات های گوگل ایندکس شوند. سئو در مشهد پس گوگل تمامی ی صفحات شما‌را مرور می کند اما با تگ Canonical به یکی از آن‌ها تقدم اولیه را میدهد. البته تگ کنونیکال استعمال های دیگری هم داراست که بعدا راجع آن سخن می‌کنیم.
مداقه تگ کنونیکال
با اینکه بسیاری از افراد مطمئن می باشند در صفحات خود محتوای تکراری ندارند البته صفحه ها هر سایتی ممکن است به دلیل آدرس های پارامتری و طرز نوشتاری Urlها، صفحه ها تکراری برای شما ساخت شوند که باید ایرادات آن‌ها‌را رفع نمائید.
آدرس های پارامتری
هنگامی موتورهای جستجو صفحات را مرور می کنند به صفحاتی برمی خورند که آدرس یکسانی با پارامترهای متفاوتی دارا هستند. (به آدرس این صفحات ، آدرس های پارامتری می‌گویند) مثل سایت های فروشگاهی که بر پایه ی پارامترهای رنگ و سایز و نوع محصولات را فیلتر می کنند.
آدرس مهم
https://www. store.com /clothing/shirts.html
در‌حالتی که تیشرت های سایز XL را فیلتر کنیم
https://www. store.com /clothing/shirts.html/ ?Size=XL
رنگ آبی رنگ را به عنوان پارامتر دیگری به فیلتر خود اضافه کردیم. این آدرس ها صفحه های جدا ای برای گوگل به حساب می آیند رایا پارس  و به همین عامل ممکن هست ، محتوای تکراری حساب شوند.
https://www. store.com /clothing/shirts.html/? color=Blue&Size=XL
موارد که باعث محتوای تکراری میگردند :
داشتن صفحه های پرینت ( چاپی ) غیروابسته (example.com/print/page)
نسخه های تلفن همراه وبسایت (m.example/page)
آدرس های پارامتری برای ID های گوناگون (https://example.com?sessionid=3)
محتوای مشابه با آدرس های متفاوت ( example.com/services/seo , example.com/specials/بهینه سازی )
صفحات با حروف کوچک و بلندمرتبه (https://example.com/page , www.example.com/Page)
چرا تگ کنونیکال در بهینه سازی اساسی میباشد
با معرفی الگوریتم پاندا گوگل اعلام کرد به محتوای تکراری حساس میباشد در‌صورتی‌که یکسری محتوای مشابه داشته باشیم ، انتخاب برای گوگل سخت می‌شود ویا :
1- نمی تواند محتوای با جزییات بیشتر را پیدا و ایندکس کند.
2- به کدام کاغذ درجه بالاتری بدهد.
تگ کنونیکال برای موبایل
کافیست کد rel=”alternate” ذیل را در ورژن موبایل خود قرار دهید.
استفاده از تگ کنونیکال درPDF
برای علامت دادن پوشه های غیر HTML مثل PDF نیاز داریم به جای استعمال از کد HTML تگ کنونیکال را در هدر خود قرار دهیم.
; rel=”canonical”
وقتی که از تگ کنونیکال در هدر خود به کارگیری می‌کنید:
گوگل از این تگ صرفا در حاصل جستجو استفاده می کند.
اندازه ورقه شما تغییر و تحول نمی کند. ( به کار گیری از تگ کنونیکال در به صورت معمولی قابلیت تغییر‌و تحول اندازه کاغذ شما را دارااست)
صفحه های دارای تگ کنونیکال را درنقشه وب سایت پیاده سازی نمائید
پوشه sitemap مشتمل بر آدرس هایی از صفحه ها اصلی وب سایت شماست که به صورت فهرست شده ، در قالب کد html به کنسول گوگل ارسال میگردند. آدرس صفحاتی که برای معرفی به نقشه تارنما خود تعیین میکنید ، در شرایطی‌که در آن‌ها از تک کنونیکال استعمال کرده بودید به طبع در نقشه سایت پیاده سازی نمایید.
در صفحات تکراری از ریدارکت 301 به کار گیری فرمایید
صفحه ها مشابه یا تکراری خود را با یک ریدایرکت 301 به کاغذ ی اصلی که تگ Canonical دارد ، لینک کنید. تغییر مسیر 301 بهترین طریق میباشد تا مطمئن شویم کاربران و موتورهای جستجو به ورقه صدق هدایت شده اند. یادمان باشد زمانی از ریدایرکت 301 به کار گیری می‌کنیم یعنی یک صفحه برای همیشه به شیت دیگری منتقل گردیده‌است.
فقط وقتی که محتوای تکراری دارید از تگ کنونیکال استعمال نمایید چون تگ کنونیکال نمی تواند جایگزین ریدایرکت 301 باشد.
حرف نقطه نهایی
تگ کنونیکال می‌تواند نقص‌ صفحه ها تکراری و مشابه مارا برطرف کند. ورقه بهتری را برای ایندکس به گوگل نام گذاری کند و به seo سایت کمک کند تا مرتبه صفحه های ثابت بمانند. همچنین فهمیدیم صفحاتی که تگ کنونیکال دارا هستند صفحات مهم وبسایت هستند و برای تهیه نقشه سایت از آنها استفاده می کنیم. امید واریم این نوشته‌علمی به شما یاری کرد‌ه باشد تا از تگ کنونیکال در صفحه ها سایتتان درست و منطقی به کارگیری فرمائید و از صفحه های تکراری خود خلاص شوید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.