هدینگ (heading) چیست؟

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

هدینگ (heading) چیست؟

۵ بازديد
فکر کنید یک نوشته هزار واژه‌ای دارید و از تگ‌های هدینگ در آن استفاده نکرده اید. شما در‌این‌حالت‌ یک نوشته طولانی تشکیل داد کرده‌اید که عملا برای موتورهای کاوش بهره‌ای ندارد؛ یعنی زحمت شما هدر رفته میباشد. اگر‌که با به کار گیری از تگ‌های هدینگ می توانید رابطه دربین جملا‌ت را معین نمائید، این چنین هم یوزرها و هم موتورهای کاوش، به هم پیوستگی متن شما‌را خواهند فهمید.
دلایل استفاده از هدینگ
در صدر به اهمیت داشتن هدینگ در نوشته‌ها اشاره کردیم. حالا میخواهیم ببینیم به چه ادله بایستی از هدینگ در نوشته‌های خویش استفاده کنیم، آن‌گاه این مورد ها را برای شما به طور بی نقص شرح می دهیم.
بهبود سئوی وب سایت
خوانایی عالی متن به وسیله یوزرها و دسترسی به قسمت‌های متعدد آن
مشخص و معلوم کردن طریق ساختار نوشته‌ها
دلایل به کار گیری از هدینگ
1. بهبود سئوی وب سایت
به کار گیری از هدینگ heading موجب ترغیب خواننده گان برای بازرسی نوشته‌های شما می گردد. شما تحت عنوان استفاده کننده در شرایطی‌که در سایتی قرار بگیرید که ادراک بهتری از نوشته های آن داشته باشید و بهتر بتوانید با آن رابطه برقرار فرمائید، سئو در مشهد مطلقا برای تلاوت مطالب آن و ماندن در وبسایت ترغیب خواهید شد. حتی بعدا هم در‌حالتی که به‌دنبال مطلبی باشید، ترجیح می‌دهید در به عبارتی تارنما به دنبال آن بگردید.
به کار گیری از هدینگ برای یوزرها همین شم را رغم خواهد زد. در مقابل شلخته تایپ کردن و نا مرتب بودن نوشته‌ها و استعمال نکردن از هدینگ، میتواند به به عبارتی اندازه موجب رخنه‌ وب سایت شما به وسیله خوانندگان گردد. به کار گیری از تیترهای جالب و مطلوب، می تواند موجب پایین آمدن نرخ پریدن وبسایت شما گردد، این مورد در مشاجره سئوی وبسایت، یک امتیاز مثبت به شمار می‌رود.
2. خوانایی متن به وسیله یوزرها
به کارگیری از عنوان (Heading) مطلوب موجب می گردد تا یوزرها به راحتی به کلیه بخش‌های نوشته شما مشرف شوندرایا پارس . همینطور تایپ کردن گزاره‌های زمان بر سوای هیچ تیتر، میل خوانندگان را برای ماندن در وبسایت شما کم می‌نماید؛ براین اساس نرخ پریدن سایت شما زیاد خواهد شد. گزینه جالبی که وجود دارد این میباشد که بعضا از یوزرها در سایت به طور خبر نامه وار مطالب را رسیدگی می‌نمایند. به عبارتی‌طور که در مجله‌ها تایپ کردن عنوان از التفات بالایی شامل است، عنوان (Heading) مطلوب در مطالب سایت هم مورد مداقه هست. ناگفته نماند راضی بودن یوزرها از نوشته های سایت شما تأثیر مستقیمی بر سئوی آن می گذارد.
3. معلوم کردن ساختار نوشته‌ها
شما با استفاده از هدینگ می توانید زمینه اساسی جمله و قسمت‌های مشخصی از متن را گزینش نمایید؛ براین اساس خواننده گان وبسایت به راحتی با خواندن عنوان نوشته‌ها، مراد کلی نوشته‌ها را خواهند فهمید. آنگاه در شکل التفات داشتن آن مسئله برای کاربر، شروع به خواندن آن خواهند کرد. ولی ناگفته نماند تایپ کردن تیترهای جذاب هم خالی از لطف وجود ندارد و آیتم توجه یوزرها قرار خواهد گرفت.
نیازی وجود ندارد که کلمات و جملا‌ت خیره کننده و غریب و سخت به شغل ببرید. خیلی ساده و جذاب در ارتباط مورد متبوع عنوان بزنید تا خوانند‌گان با شوق و اشتیاق مطالب شما را رسیدگی نمایند. به عبارتی‌طور که مشاهده می کنید در تصویر زیر در ویرایشگر گوتنبرگ از تگ های H استفاده کرده‌ایم.
هدینگ در وردپرس
***لازم به یاد آوری می‌باشد که برای مثال خصوصیت‌های وردپرس اوپن سورس بودن آن میباشد؛ به همین ادله شما هم میتوانید قطعه کدهای کوتاهی را به آن اضافه نمایید. این فعالیت و تایپ کردن کدها بیشتر توسط برنامه نویس ها اعمال میشودwhat is seo  و کاربرانی که با کدهای PHP آَشنا نباشند، کار کشته به ایفا این فعالیت نخواهند بود. این آیتم باعث شد‌ه‌است تا بسط دهندگان اینترنت، مبادرت به ساخت شورت کد وردپرس سفارشی نمایند.

هدینگ در وردپرس
برای عنوان زدن با به کارگیری از تگ هدینگ، 6 موقعیت وجود دارااست. (H1 تا H6) . پس مراد از هدینگ به عبارتی تگ‌های H1 تا H6 میباشد. تفاوت این تگ‌ها در اندازه نوشته های آن میباشد، تگ H1 اندازه متن در آن گران قدر‌خیس از سایر میباشد. به ترتیب در تگ H2 اندازه متن خرد‌خیس از H1 است و H3 خرد‌خیس از H2 میباشد و تا نقطه پایان. به کار بستن از این تگ‌ها نحوه استفاده اختصاصی خویش را دارند که در قسمت بعدی به شما آموزش خوا هیم اعطا کرد. نوشته‌ی علمی فراگیری گوتنبرگ را پژوهش فرمایید.

طرز به کار گیری از هدینگ ( تگ‌های h1 تا h6 )
نکته مهمی که در به کار گیری از تگ هدینگ وجود دارااست، این میباشد که می بایست در هر متنی، صرفا یکبار از تگ H1 به کار گیری نمائید. H1 تیتر اصلی نوشته شما محسوب میشود؛ مانند یک کتاب که یک آیتم خاص دارااست، نوشته شما هم می بایست مسلما تیتر مشخصی داشته باشد. همینطور تگ‌های H2 تا H6 می بایست در نوشته ی علمی شما وجود داشته باشند. هر قسمت از تیتر مهم را باید با تگ‌های H2 معلوم فرمایید. همینطور تگ H3 تحت مجموعه‌های تگ‌های H2 میباشند که قسمت های پایین مجموعه آن را مشتمل بر می گردند.
شما باید در نوشته‌علمی خویش از هدینگ‌های H1 تا H6 به درستی استفاده کنید. در یک نگاه کلی تیتر اساسی نوشته‌ی علمی شما H1 است. تیترهای نوشته‌علمی هدینگ H2 را می گیرند، اگر در هر نوشته‌ی علمی تیترهای شما بخش‌های جزئی‌تری داشته باشید، هدینگ H3 می گیرند. به کارگیری از هدینگ‌های H4 تا H6 خیلی مرسوم نیستند، البته بستگی به نوع نوشته های شما دارد. در‌صورتی‌که در فعلا تایپ کردن نوشته‌ی علمی تخصصی می باشید، شاید لازم باشد از این تگ ها هم استفاده کنید.

اذن بدهید مسئله را در پوسته یک نمونه به شما یادگرفتن دهیم. فرض کنید گزینه وب سایت ما درباره ی فروش لباس است.

لباس‌های زنانه (تیتر مهم مقاله- تگ H1 )

v تیشرت و بلوز (تگ H2)

Ø بلوز آستین کوتاه – بلیز آستین بلند ( تگ H3)

v شلوار ( تگ H2 )

¨ شلوار خارج پوش- شلوار خانگی – ( تگ H3 )
و …
طریق استعمال از هدینگ ( تگ‌های h1 تا h6 )
نکات اساسی در انتخاب هدینگ
برای مثال مواقعی که از عنایت بالایی در هدینگ برخوردار می باشند، انتخاب لغت ها مطلوب برای هدینگ میباشد.
در واقعیت یک کدام از هدف ها مهم برای هدینگ زدن، گفت و گو سئوی تارنما میباشد. شما به راحتی میتوانید با گزینش لغت ها کلیدی مطلوب برای هدینگ‌های خویش، سئوی وبسایت خویش را بالا ببرید.
از سایر مزایای تگ‌های هدینگ، خوشگل شدن متن میباشد.
در شرایطی‌که نوشته‌ها با هدینگ اندازه گذاری شوند، برای کاربر خسته کننده نخواهند بود.
تأثیر تگ هدینگ در بهینه سازی
در‌حالتی که از کلمات کلیدی در تگ‌های H1 تا H6 استفاده فرمایید، موتورهای کاوش محتوای وب سایت شما‌را مبتنی بر این تگ‌ها استیناف خواهند کرد.
در‌حالتی که میان تگ H و قسمت‌های دیگر متن شما رابطه برقرار باشد، این قضیه می‌تواند برای شما امتیاز محسوب خواهد شد.
مهم ترین تگ H1 است. حتما بایستی از آن در اولیهِ نوشته‌های خویش استعمال فرمایید.
***جالب است بدانید که وایرفریمینگ در ساخت وب سایت امروزه نقش اصلی را داراست. خصوصا که می‌توان خروجی این نرم‌افزار‌ها را به نه آیتم به کار گیری قرار داد. چنانچه شما طراح تارنما می باشید، با پیاده سازی در نرم‌افزار‌های UI می‌توانید صاحب کار را از کلیات کار مطلع کنید.
3 پرسش پرتکرار مربوط به آیتم:

1) آیا هنگام به کار گیری از تگ‌های H3 می بایست از بالت و یا این که شماره گذاری استفاده شود؟
نه، در هنگام به کار گیری از تگ H3 نیازی به به کار گیری از شماره گذاری یا این که نشانه گذاری خاصی وجود ندارد و شما می‌توانید به طور معمولی تیتر را عنوان بزنید.
2) آیا تایپ کردن هدینگ در سئو تأثیر گذار می باشد؟
هدینگ‌ها به تنهایی نمی‌توانند کاری برای بهینه سازی اجرا دهند، اما تایپ کردن هدینگ با به کارگیری از کلمه ها کلیدی اساسی و با التفات، موجب رغبت یوزرها به قرائت نوشته های شما می‌گردد، پس در گفت و گو بهینه سازی هم تأثیر گذار می باشد.
3) آیا در هدینگ می‌اقتدار اندازه فونت نوشته‌ها را تغییر داد؟
آری، شما می توانید خصوصیت نوشته‌ها را خودتان تعیین کنید. این قضیه بستگی به مقاله شما و تعداد تیترهایتان دارااست.
خلاصه و سود‌گیری
به عبارتی‌طور که توضیح داده شد استعمال از هدینگ‌ها موجب ادراک خوب محتوای تارنما گردد. یوزرها با تلاوت عنوان موضوعات شما، از نوشته‌ی‌علمی کلی وبسایت شما اطلاع پیدا خواهند کرد. هیچ کاربری علاقه‌ای به خواندن یک نوشته‌علمی یکنواخت و فارغ از عنوان و معمولی ندارد؛ براین اساس باید کلاً نوشته‌های خویش تیتر‌بندی را رعایت نمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.