فراگیری بهینه سازی محتوا، ابزاری برای تحول در کسب و کار

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

فراگیری بهینه سازی محتوا، ابزاری برای تحول در کسب و کار

۲ بازديد

یادگرفتن سئو محتوا یک کدام از مهمترین فراگیری‌هایی هست که سئو در مشهد  برای بهینه‌سازی وبسایت بایستی آیتم توجه قرار گیرد. زیرا استخراج‌وکارهای آنلاین برای جلب‌توجه مخاطبان خود نیاز به ساخت محتواهایی متعدد دارا‌هستند. محتوایی که دانایی‌قسمت باشد و نیازهای مخاطبان را پوشش دهد.

مدیران وب‌تارنما‌ها برای قرارگیری وب سایت خود با کلمه ها کلیدی هدف در صدر رایا پارس حاصل جستجو بایستی به یادگرفتن سئو محتوا به وبمستران  توجه داشته باشند. درین نوشته‌ی‌علمی به نکاتی می‌پردازیم که برای تشکیل داد محتوای سئوشده از مداقه زیادی بهره مند هستند.

سئو محتوا چیست؟
سئو یا همان Search Engine Optimization به تیم‌ای از فعالیت‌ها گفته می‌گردد که در آن به بهینه‌سازی تارنما برای موتورهای جستجو پرداخته می‌گردد. این کار‌ها مشتمل بر ایجاد کرد محتوای هدفمند، رسیدگی لغات کلیدی، seo تکنیکال یا فنی، بهبود ساختار وب سایت و کدنویسی و.. میگردد.

بهینه سازی محتوا به فرایندهایی گفته می‌شود که مقصود آن با صرفه‌سازی محتواهای تشکیل داد شده در وب‌سایت‌ها برای موتورهای جستجو می باشد. فراگیری seo محتوا امداد زیادی به جذب ترافیک و جهت‌دهی به مخاطبان وب سایت خواهد کرد. به‌طوری که می‌توان مدعی شد ساخت محتوای seo شده مهمترین اقدام عملی بازاریابی موتورهای جستجو خواهد بود.

در سئو محتوا رعایت نکاتی در نوشتن محتواها و ساختاربندی آنان مدنظر قرار می‌گیرد. در فراگیری بهینه سازی محتوا سه قسمت پایین عنایت کلیدی دارا‌هستند:

استراتژی کلمات کلیدی (Keyword Strategy)
ساختار وبسایت (Site Structure)
کپی‌رایتینگ (Copy Writing)
عنایت یادگرفتن سئو محتوا برای وب‌وبسایت‌ها
سئو محتوا اصلی میباشد، زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل، وب‌تارنما شما را می‌خوانند و در حالتی‌که روند سئو محتوا به‌درستی رعایت خواهد شد، احتمال قرارگیری سایت در حاصل گوگل ارتقا می‌یابد. همچنین شناخت ساختار تارنما، بهبود رابطه کاربری، رعایت اصول اسکن‌رایتینگ و تشکیل داد محتوای کیفیت خوب موجب می‌گردد تا مخاطبان به سمت اهداف بازاریابی حرکت کنند.

بخش‌های گوناگون در فراگیری seo محتوا
بهینه سازی محتوا تنها رعایت تعدادی قاعده کلی برای ساخت محتواها نیست، بلکه برای داشتن محتواهای سئو شده می بایست به ساختارهای مشخصی اعتنا کنیم. seo محتوا مهم‌ترین کار بازاریابی برای وب‌تارنما‌ها است که متخصصان سئو و کارشناسان ایجاد محتوا باید بادقت زیادی آن را انجام دهند. به دنبال به فرایند مختلفی اشاره می‌کنیم که در فراگیری بهینه سازی محتوا بایستی مدنظر قرار گیرند:

تفحص لغات کلیدی در فراگیری بهینه سازی محتوا
در تحقیق لغت ها کلیدی (Keyword Research)، لیست تعالی‌ای از کلماتی شناسایی می شوند که قصد داریم با آن‌ها در حاصل موتورهای جستجو مرتبه داشته باشیم. در یادگرفتن seo محتوا این نصیب از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا در حالتی‌که لغت ها کلیدی مناسبی تعیین نشوند، هزینه زیادی تلف شود

بهینه سازی وبسایت با پژوهش کلمه ها کلیدی شروع می شود. برای تعیین بهترین کلمه ها می بایست از مخاطبان شناخت خیر داشته باشید و بدانید که آن‌ها دقیقا به جستجوی چه کلمات یا سوالاتی میپردازند.

در آموزش بازرسی کلمات کلیدی می بایست به 4 مرحله زیر دقت کنید:

شناخت دقیق ماموریت استحصال‌وکار؛
کسب فهرست کاملی از لغت ها کلیدی به وسیله ابزارهای متعدد؛
شناسایی هدف جستجو (Search intent)، شناخت غرض جستجو التفات زیادی دارد، زیرا بعضی از کلمه ها کلیدی برای فروش بدون واسطه به فعالیت می روند و بعضا دیگر به جهت تدبیر‌بخشی گزینه به کارگیری قرار می‌گیرند؛
تشکیل داد صفحات فرود برای هر واژه و کلمه کلیدی (صفحات فرود می‌توانند همان صفحه ها مقاله‌ها یا صفحات مال باشند).
جستجوی لغت ها کلیدی یک کدام از مهمترین قسمت‌ها در بهینه‌سازی وب سایت میباشد که در فراگیری بهینه سازی محتوا بایستی گزینه توجه قرار گیرد.

چرا تفحص لغت ها کلیدی در یادگرفتن سئو محتوا اساسی می‌باشد؟
محتوای seo شده وقتی دارای قیمت میباشد که لغات کلیدی به‌درستی تشخیص داده شوند و عباراتی برای ساخت محتوا انتخاب شوند که توسط کاربران جستجو می گردند. تمرکز نویسندگان در حین فراهم‌سازی محتوا بر روی کلمه ها کلیدی خواهد بود. به همین عامل در شرایطی که واژه و کلمه کلیدی مناسب انتخاب نشود، محتوا قدرت مایحتاج برای جذب کاربر مقصود را نخواهد داشت.

در آموزش بهینه سازی محتوا به این نکته تاکید میگردد که موتورهای جستجو بهترین ابزار برای یافتن کلمات کلیدی می‌باشند. همچنین استفاده از ابزارهای متعدد آنلاین برای جستن کلمات کلیدی مرتبط، ذهنیت نه را به کارشناسان سئو و محتوا خواهد بخشید.

ساختار تارنما
شاید تصور کنید که در فراگیری سئو محتوا به ساختار تارنما کاری نداریم و صرفا تمرکزمان بر روی ساخت محتواهای seo شده است. اما این تصور نادرست است، زیرا محتوا وقتی گران بها خواهد بود و گزینه دقت موتورهای جستجو قرار می‌گیرد که دارای ساختاری مناسب باشد.

ساختار وب سایت (Site Structure) از دو جهت دارای اهمیت می باشد:

یک ساختار بهتر به درک گوگل از وبسایت یاری می‌کند:
داشتن ساختار مناسب به گوگل کمک می‌کند تا سرنخ‌هایی را در محتواها پیدا کند. ساختارها آیتم تارنما را به موتورهای جستجو معرفی می‌کنند و به این شکل هدف هر وب‌سایتی نه‌صرفا برای گوگل که برای کاربران معین می گردد. در آموزش سئو محتوا توجه به ساختار تارنما از آن‌ جهت عنایت داراست که کمک زیادی به پیوند‌سازی داخلی می‌کند.

ساختارهای عالی از رقابت داخلی محتواها با یکدیگر غربت می‌کنند:
احتمالا در هر وب‌سایتی یکسری نوشته‌ی علمی راجع‌به موضوعات مشابه خواهید داشت. ساختار تارنما امداد می‌کند تا مقاله‌ها تکراری نداشته باشیم و هر نوشته‌ی علمی‌ای غرض خود را دنبال کند.

ساختار مناسب برای محتواهای بهینه سازی شده
شناخت گونه های ساختارهای وب سایت در یادگرفتن سئو محتوا مداقه زیادی داراست. در یک ساختار مناسب باید سایت مانند یک هرم در نظر گرفته خواهد شد که در بالای آن شیت اساسی وب سایت جای دارد. این ورقه اصلی با پیوند‌هایی می بایست به صفحات دیگر لینک و پیوند داده خواهد شد. استفاده از مجموعه‌بندی در مقاله ها یا صفحه های مال به بهبود ساختار وبسایت امداد زیادی می‌کند.

داشتن استراتژی سئو محتوا بر روی دکورا سیون ساختار سایت و نحوه به‌کارگیری عبارات کلیدی تاثیر زیادی دارد. ساختارها کمک زیادی به سئوکاران می‌کنند تا شاهد تعداد زیادی از محتواهای یتیم (Orphaned Content) در وبسایت نباشیم. یک محتوای یتیم، محتوایی میباشد که صرفا باقی مانده و هیچ ارتباط یا لینکی با سایر محتواها ندارد. چنین محتوایی از حیث گوگل کم‌مداقه تصور شده و ایندکس نمیشود یا رتبه بالایی را استخراج نمی‌کند.

نسخه برداری‌رایتینگ در آموزش سئو محتوا
به چه شکل یک محتوای مطابقت و همخوانی با اصول نسخه برداری‌رایتینگ تشکیل داد کنیم؟
مهارت کپی‌رایتینگ یک قدرت می‌باشد که در ایجاد کرد محتوای سئو شده باید به آن مسلط بود. تالیف کننده با در دست داشتن کلمه کلیدی می بایست یک ایده اصلی پیدا کند و بر پایه ی آن به نگارش محتوا بپردازد. نسخه برداری‌رایترها، نویسندگانی می‌باشند که مهارت کافی را در ایجاد کرد محتوای باکیفیت دارا هستند. آن ها مقالات جدید‌ای را به وجود میاورند که هیچوقت از محتواهای تارنما‌های دیگر کپی نشده‌اند. مقاله ها آن ها بر پایه ی نیازهای مخاطبان ساخت می شوند، به همین ادله موردتوجه قرار می‌گیرند و بارها خوانده میشوند.

در فراگیری seo محتوا بایستی به کارآموزان این نکته را یاد‌آوری کنیم که اعتنا به مخاطب از التفات زیادی شامل است. در حالتی‌که قصد دارید یک محتوای موردتوجه مخاطبان را تهیه کنید پاسخ به سوال های پایین دیدگاه بهتری را به شما خواهد داد:

قصد دارید چه چیزی را به مخاطبان خود بگویید؟
پیام اساسی نوشته‌ی علمی شما چه خواهد بود؟
انتظار دارید که مخاطبان بعد از خواندن این نوشته‌ی‌علمی چه اقدامی را اجرا دهند؟
درنگ کردن بدین قبیل از سوالات به شما یاری می‌کند تا ایده بهتری را برای تشکیل داد یک نوشته‌علمی و رعایت اصول اسکن‌رایتینگ در آن به دست آورید.

طراحی محتوا و سئو آن
فراگیری سئو محتوا یک شغل تخصصی است. افرادی باید به سراغ این رسته شغلی بیایند که از لحاظ محتوایی خیر بهره مند باشند و هم تخصص‌های مورد نیاز را در مشت داشته باشند. طراحی محتوا (Content Design) فرایندی می باشد که به تولیدکنندگان محتوا یاری می‌کند تا مقالات و صفحات وبسایت را بر اساس نیاز حقیقی و واقعی کاربران تشکیل داد کنند. با طراحی محتوا به نویسندگان یاری می کنید تا به شعور نیاز استفاده کننده پرداخته و از سویی دیگر، کاربر هم به آنچه نیاز دارااست به‌سرعت دسترسی پیدا کند.

طراحی محتوا صرفا تکنیکی برای ایجاد کرد محتوای عالی نیست، بلکه روشی تازه برای اندیشه در ارتباط محتوا است. در محتواها نباید تنها به اسکن‌رایتینگ اعتنا کنیم، رعایت اصول سئو محتوا و خوانایی آن سبب بهبود تجربیات کاربری و ارتقا احتمال قرارگیری مقاله‌ها در نتیجه ها گوگل خواهد شد.

اعتنا به هدف جستجو در بهینه سازی محتوا
تشکیل داد محتوای وب یک فعالیت تخصصی است، حتی در صورتی‌که کلیه فرایندها را به‌صحت پیش ببریم البته نویسنده نتواند به محتوا جهت‌ لازم را بدهد، به سود‌ای نمی‌رسیم. در یادگرفتن بهینه سازی محتوا بایستی این نکته به نویسندگان یاداوری شود که متن آنها می بایست مقصود جستجوی کاربران را برآورده کند. به کار گیری از لغت ها هم‌مضمون‌ در کنار کلمه کلیدی اصلی نه‌فقط باعث خوانایی مقاله‌ها میشود، بلکه به فهم مفاهیم توسط الگوریتم‌های موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد.

کلام آخری
فراگیری بهینه سازی محتوا، بر روی همت نویسندگان و اعضای مجموعه سئو تاثیر میگذارد. بهینه سازی محتوا مشتمل بر تمامی جنبه‌های نوشتن، با صرفه‌سازی، اسکن‌رایتینگ و ساختار محتوا می گردد. در شرایطی که قصد دارید تا در نتیجه ها گوگل دیده شوید و نسبت به رقبای خود سکو بهتری را به دست آورید باید توجه کافی به سئو محتوا داشته باشید. با برون‌سپاری فرایندها seo یا آموزش بهینه سازی محتوا به پرسنل خود، دغدغه‌های خود را در سئو وبسایت کاهش دهید. با کشور‌ایران‌وبز تماس بگیرید تا مشورت‌های مرتبط دراین مورد را دریافت فرمائید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.