گوگل دیتا استودیو چیست؟

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

گوگل دیتا استودیو چیست؟

۲ بازديد
بدون‌شک شما هم تا به‌ هم اکنون در میان وسعت انبوه داده ها و داده‌های وب سایت سردرگم شدید و درپی روش راهکار‌ای برای عده‌بندی و احتساب دیتا بودید. پلفترمی که بتواند این سردرگمی را از دربین پیروزشود،سئو در مشهد  قطعا راهکار قابل قبولی برایتان خواهد بود. ابزاری که‌این روزها هواداران اکثری هم پیدا کرده، دیتا استودیو هست! این ابزار، داده ها
اطلاعات
داده ها
را در پوسته داشبوردهایی کاربردی و معمولی اکران می دهد و امداد می‌نماید تا استیناف‌های مفیدی از وبسایت داشته ‌باشید. بیایید با هم ظریف‌خیس درباره این‌شیوه حل دوست‌داشتنی از گوگل بدانیم.

گوگل دیتا استودیو چیست؟
پیدایش گوگل دیتا استودیو از سال ۲۰۱۶ میلادی با غرض یاری به اینترنت‌مستران و متخصصان سئو رایا پارس  از روش تبدیل داده‌های ناپخته به نمودارها و جداول گرافیکی و ساده، حادثه.

گوگل دیتا استودیو یکی از ابزارهای گوگل است که به وسیله آن می‌اقتدار داده‌های متعدد که از گوگل ادز، گوگل آنالایتیکس، گوگل شیتز، گوگل سرچ کنسول، گوگل بیگ کوئری، یوتیوب و… گردآوری‌آوری گردیده را در پوسته جداول و نمودارهای پراکندگی، میله‌ای، محیطی، دایره‌ای و… مشاهده کنید. همینطور این داده ها با به کارگیری از چارت‌ها، گراف‌ها، نقشه‌‌های حرارتی، نقشه‌های جغرافیایی و سری‌های وقتی نیز قابل اکران می باشد و بسته به نیاز شما می‌تواند تغییر و تحول نماید.

دیتا استودیو به شما این قابلیت را میدهد که گزارش‌ها و نتایج نتایج را با اعضای دسته خویش به اشتراک بگذارید و به آنها اذن دستکاری و درج نظریات را بدهید.

مزایای استفاده از دیتا استودیو
مزایای استفاده از دیتا استودیو برای بازرسی‌کنندگان تارنما، سئوکاران و به صورت کلی رونق what is seo حصول‌وکارهای مجازی بسیار زیاد است که برای مثال آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

شیوه تشکیل داد حساب گوگل دیتا استودیو
طرز ایجاد کرد حساب گوگل دیتا استودیو بسیار معمولی میباشد و نیاز به مهارت خاصی ندارد. تنها با داشتن یک پست الکترونیک و اعمال فرایند پایین می توانید حساب فردی خویش را در دیتا استودیو ساخت نمائید.

وارد وبسایت گوگل دیتا استودیو گردید و نشانی آدرس اینترنتی و مختصات خویش را وارد کنید.
به قسمت “Home” بروید وارد داشبورد گردیده و آن گاه برای ایجاد کرد گزارش روی دکمه “Create” کلیک نمایید.
در لیستی که ظواهر می شود آیتم “Data Source” را بزنید و بعد انواع منابع داده که مشمول گوگل آنالاتیکس، گوگل شیتز، بیگ کوئری و… میباشد را گزینش فرمایید.
از جمله گزینه “Google Analytics” را تعیین کرده و فیلدهای “Property”، “Account” و “View” را مالامال فرمایید و مورد “Connect” یعنی اتصال را بزنید. پس از یک‌سری ثانیه همه پارامترها و داده‌های جان دار در آنالایتیکس با مشخصاتشان نشان داده میشود که می‌اقتدار آنان‌را ویرایش کرد و یا این که توضیحاتی اضافه کرد.
در واپسین مرحله برای تشکیل داد گزارش روی دکمه “Create report” کلیک فرمایید تا یک گزارش خالی برای شما ایجاد کرد شود. همینطور با کلیک روی گزینه “Add a chart” گونه های نمودارها، جداول و نقشه‌های پراکندگی و… تشکیل داد میشود.
نحوه فعالیت با دیتا استودیو
بعد از تصویب حساب دیتا استودیو با کلیک روی مورد “+Create” یک گزارش خالی ساخت‌و‌ساز فرمائید. با گزینش “Create New Data Source” می‌توانید اشکال منابع دیتای خویش را دربرگیرنده فیلدها و معیارها ببینید و با زدن بر روی آیتم “Add To Report” آنان را به گزارشتان متصل نمائید. در‌حالتی که می خواهید منابع دیگر نیز اضافه کنید با انتخاب “Resource” و بعد “Manage added data sources” قادرید این کار را ایفا دهید.

به‌دنبال نیز با به کارگیری از “Add a Data Source” منابع داده‌ای که قصد تهیه و تنظیم گزارش از آن ها را دارید گزینش نمائید و سپس نمودارها و جداول آیتم نظری را که میپندارید برای سایتتان مفید و کاربردی می باشد از ابزار گوگل دیتا استودیو تنظیم کنید

بخش‌های اصلی گوگل دیتا استودیو

پس از شناخت با تشکیل داد حساب و طرز کار با ابزار دیتا استودیو، به معرفی قسمت‌های اساسی گوگل دیتا استودیو می پردازیم.

گزارشات (Reports)
منابع داده (Data Source)
این نصیب تک تک اطلاعاتی را که در بین گوگل دیتا استودیو و سورس‌ داده ایجاد گردیده را اکران میدهد و امکان اتصال به ابزارهای بسیار متعددی دارااست تا دیتای آنها را بگیرد و تجهیزات مختلفی را در مشت صاحبان وب سایت قرار دهد.

اکسپلورر (Explorer)
در صورتی قصد دارید پارامتری را در گزارش خویش اضافه فرمائید و تا قبل از این‌که از اثر بهره آن مطمئن نشدید در گزارش مهم تصویب نشود، میتوانید آن را در اکسپلورر آزمون نمایید. همان بی آلایش‌خیس، این نصیب منحصر به فرد تست هست و بدون تغییر در ریپورت شالوده، قدرتمند می باشید تا المان‌ها و خصوصیت‌های متفاوت موردنظر خویش را پیاده‌سازی نمایید و درصورت پذیرش آنها را به نقل از اساسی جابجایی دهید.

آلبوم گزارش (Report Gallery)
در آلبوم مجموعه‌ای از پوسته‌ها و سبک‌های فراهم گزارش وجود دارد که با دقت به نیاز خویش می توانید آن ها را تعیین نمائید.

اتصال به منابع داده (Connect to Data)
در‌این بخش لیستی از انواع منابع داده که می‌خواهید دیتای آنها را اخذ و از آن گزارش تنظیم نمایید، اکران داده میشود.

انواع نمودار (chart) در گوگل دیتا استودیو
جدول (Tables)
جداول به سه سبک عددی، میله‌ای و طیف رنگی قابل مشاهده میباشد.

نمودار Scorecards
این نمودار به دو شکل بی آلایش و کوتاه‌گردیده برای اکران اعداد اساسی به‌فعالیت می‌رود.

نمودار وقتی (Time Series)
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.