چگونه ساب دامین بسازیم و اهمیت تشکیل داد ساب دامین چیست؟

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

چگونه ساب دامین بسازیم و اهمیت تشکیل داد ساب دامین چیست؟

۲ بازديد
در دنیای امروز که به کار گیری از وب اشاعه یافته و بخش اعظمی از شغل های روزانه انسان‌ها از این طریق اعمال می شود . باصرفه‌سازی تارنما‌ها بر اساس نیاز مخاطبان و یوزرها اهمیت ویژه‌ای پیدا نموده است. در بنا شده در seo یک کدام از جنبه‌های اصلی این است که بتوانیم تارنما خویش را بر اساس درک یوزرها و منطق موتورهای کاوش با صرفه‌سازی کنیم. با اینکه امروزه موتورهای جستجوی اینترنتی سئو در مشهد  به حد متعددی پیچیده گردیده‌اند و از هوش تصنعی بالایی منتفع می‌باشند. البته گشوده هم قدرتمند نیستند که بتوانند سایت‌های متعدد را در طی کاوش با طریقه شبیه با بشر تجزیه و تفحص کرده! و تحت عنوان بهره کاوش پیشنهاد کنند. ساخت ساب دامین در یک وب سایت یکی‌از راه‌های باصرفه‌ سازی صفحه های وب سایت برای موتورهای کاوش به حساب میآید. برای اینکه بدانیم چگونه ساب دامین بسازیم و با تأثیر آن در seo آشنا شویم با ادامه این مقاله یاور گردید.

ساب دامین چیست و چه اهمیتی دارااست؟
با مراجعه به وب و جستجوی یک مورد در موتورهای کاوش، بارها با اشکال ساب دامین روبرو گردیده‌اید! البته ممکن است به آن اعتنا نکرده باشید. ساب دامین در واقع به دامنه‌ای گفته می شود که از دامنه و دامین مهم سایت مشتق گردیده است. به عنوان مثال تارنما گوگل با دامنه مهم google.com ساب دامین‌های متعددی می‌تواند داشته باشد. نشانی mail.google.com تحت عنوان یک کدام از دامنه‌های این وب سایت به حساب میآید رایا پارس  که سرویس ها پست الکترونیک را به یوزرها ارائه می‌دهد.
درصورتی که این پرسش در ذهنیت شما وجود داراست که چه‌گونه ساب دامین بسازیم؟ و آیا محدودیتی در تشکیل داد ساب دامین برای یک وبسایت وجود دارد؟ باید گفت اینگونه محدودیتی وجود نداشته و ساب دامین‌های یک وبسایت می‌توانند شباهتی از نظر ساختاری به یکدیگر نداشته باشند. ساب دامین‌ها در واقع دامنه‌های جدا و مجزایی هستند که تنها اسم خویش را از یک دامنه مهم گرفته‌اند.

شناخت با تفاوت‌های مهم ساب دامین با دامنه اصلی

از آنجایی که ساب دامین و دامین از لحاظ معنی بسیار مشابه به هم می باشند، در بخش اعظمی از مواقع با یکدیگر اشتباه گرفته می گردند. what is seo در لهجه فارسی به ساب دامین پایین دامنه گفته می شود که کمتر آیتم به کار گیری قرار می گیرد. گونه های ساب دامین، دامنه‌هایی می‌باشند که از دامنه اساسی مشتق گردیده‌اند و ممکن هست تنها وجه مشترک ساب دامین با دامین اسم دامنه اساسی باشد! و از دید ساختاری و محتوایی با یکدیگر تفاوت داشته باشند. البته نکته مهمی که وجود داراست این است که ساب دامین ابدا دامنه اصلی سایت وجود ندارد. ساب دامین نسبت به دامنه اساسی ممکن می‌باشد از لحاظ ساختاری، سئو، محتوا تفاوت‌هایی داشته باشد یا این که مشابهت یه خرده به دامنه اساسی داشته باشد. در باب تفاوت‌هایی که دربین دامین و ساب دامین وجود دارااست می‌اقتدار به نکات زیر اشاره نمود:

دامنه منحضر به شخص بوده و صرفا یک توشه به کارگیری می‌گردد البته می‌اقتدار از یک دامنه، گونه های ساب دامین به هر یک‌سری را ایجاد کرد. ولی در امر ساب دامین این نکته وجود دارااست که نمی‌قدرت از اسم تکراری برای آنها به کار گرفت.
ساختار دامنه و ساب دامین با هم متفاوت هست و ساب دامین در واقع زیرمجموعه‌ای از دامین و دامنه مهم وب سایت می باشد.
از ساب دامین معمولا برای صفحه های فرعی سایت‌های دارای اعتبار استفاده میگردد. مانند google.com که خدمت پست الکترونیکی گوگل (Gmail) می باشد.
معمولا ساخت ساب دامین هزینه‌ای نداشته به طور بدون پول اعمال میگردد اما برای داشتن دامین هزینه‌هایی لازم میباشد.
کاربردهای ساب دامین و تأثیر آن در بهینه سازی وب سایت
با وجود اینکه انواع ساب دامین بخشی از دامنه اصلی سایت محسوب میگردند. البته یک دامنه منقطع میباشند که حتی در نتیجه ها موتورهای کاوش نیز به طور غیر وابسته و غیر وابسته به اکران درمی‌آیند. کمپانی‌های تعالی برای هدف ها مختلفی از گونه های ساب دامین در سایت خویش به کارگیری می‌نمایند که‌این ساب دامین‌ها می توانند فعلا یا این که دایم باشند. نکته مهمی که درباره ی ساب دامین وجود دارد این می باشد که برای بالا بردن مرتبه ساب دامین خویش در گوگل می بایست از به عبارتی تکنیک‌هایی که در دامنه اصلی استعمال کرده‌اید در ساب دامین نیز فایده ببرید.

در جواب به این سوال که چرا و چه طور ساب دامین بسازیم؟ بایستی اظهار‌کرد که تشکیل داد ساب دامین کاربردها و مزایایی برای seo وبسایت دارااست که به تفصیل پایین می‌باشند:

• ایجاد کرد سایت برای یوزرها خاص:
مثلا در صورتی شما سایتی داشته باشید که از بخش‌های گوناگون فقید مخاطبانی داشته باشد. می توانید برای پاسخگویی خوب به نیازهای آنها صفحاتی با لهجه‌های متفاوت تحت عنوان ساب دامین تشکیل داد فرمائید. تأثیر این فعالیت در seo تارنما این هست که با این فعالیت شما می‌توانید برای هر کدام از ساب دامین‌های ساخت گردیده هاست منقطع خریداری فرمایید. و با کاهش وسعت کلی صفحه ها وبسایت خویش سبب ارتقا سرعت وب سایت و در فایده افزایش مرتبه آن در گوگل گردید.

• جداگانه کردن بخش وب لاگ یا این که مغازه:
بخش اعظمی از سایت‌ها وجود دارند که ماهیت بلاگی دارا‌هستند و قصد دارا‌هستند که بخشی تحت عنوان دکان تشکیل داد نمایند که‌این نصیب همنام با دامین اساسی وب سایت باشد. از آنجایی که ایجاد کرد یک وبسایت جداازهم برای مغازه اپلیکیشن‌ریزی متعددی طلب می‌نماید و همینطور آماده ساختن مرتبه و مقام برای آن در گوگل به راحتی قابلیت و امکان‌پذیر وجود ندارد به همین استدلال بخش اعظمی از صاحبان وب سایت‌ها از ساب دامین برای ایجاد کرد قسمت فروشگاهی استعمال می‌نمایند. این موضوع به طور بالعکس نیز واقعه میفتد که شایسته ترین راه‌حل استعمال از ساب دامین همنام با دامنه مهم تارنما هست.

• ساخت نصیب گوشی:
تولید یک وب سایت ریسپانسیو که مخاطب بتواند بر روی هر پلتفرمی آن را به خوبی مشاهده نماید یک کدام از اصول سئو بوده و از عنایت ویژه‌ای در بدست آوردن درجه خوب در گوگل برخوردار است. برخی از اشخاص برای این که یوزرها بتوانند از سرویس ها سایت در برگه موبایل خویش به کار گیری نمایند بوسیله اشکال ساب دامین ورقه‌ای جدا از هم پیاده سازی می‌نمایند که متناسب با تلفن همراه‌های گوشی می‌باشند.

• تشکیل داد تارنما‌هایی که یوزرها آن نیاز به پروفایل جدا از هم دارا هستند:
برای وبسایت‌هایی که یوزرها متعددی دارا‌هستند و نیاز است که برای اشتراک‌گذاری مطالب خویش مبادرت به نام نویسی نمایند و پروفایل غیروابسته داشته باشند به کارگیری از ساب دامین شایسته ترین تعیین خواهد بود. در واقع برای تارنما‌هایی که وب لاگ شالوده می‌باشند می‌اقتدار برای هرکدام از یوزرها یک ساب دامین هم‌اسم با دامین مهم تشکیل داد که هم از توشه هاست کاسته خواهد شد و هم اینکه گوگل هرکدام از این دامین‌ها را به طور مجزا در نظر بگیرد. مزیت دیگر این کار این هست که درصورتی که که مخاطب با نشر مطلبی گزینه جریمه گوگل قرار بگیرد این جریمه بر دامنه اساسی تأثیر نخواهد گذاشت.
چه طور برای وردپرس ساب دامین بسازیم؟
از آنجایی که وردپرس یکی سیستم‌های رئیس محتوای پر استفاده در ساخت وب سایت میباشد بعد از جواب به سوال چه‌گونه ساب دامین بسازیم نوبت به این می رسد که با طریق ایجاد کرد ساب دامین برای وردپرس آشنا شویم. برای این فعالیت باید به نحوه زیر فعالیت نمائید:

وارد بخش Domain در هاست سی‌پنل گردیده و بر روی Subdomain کلیک نمائید.
وارد قسمت Create a Subdomain گردید
درین قسمت اسم متبوع برای ساب دامین خویش را وارد نمائید
داخل مرورگر وب خویش یک تب نو گشوده کرده و نشانی ساب دامین ساخت گردیده را وارد کنید
در شکل مشاهده خطای Forbidden در کاغذ مرورگر باید به این شکل شغل نمائید که در نصیب Document root ساب دامین خویش چنانچه که public_html/blog درج شده است آن را تغییر تحول داده و نشانی ساب دامین تشکیل داد گردیده را درج فرمائید تا ساب دامین شما با توفیق ساخت خواهد شد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.