چه‌گونه توسط E-A-T و YMYL سئو باطن شیت‌ای را تقویت کنید

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

چه‌گونه توسط E-A-T و YMYL سئو باطن شیت‌ای را تقویت کنید

۴ بازديد

رخی مردم معتقدند که امروزه E-A-T یک کدام از مهم ترین فاکتورهای موفقیت seo میباشد.

بعضی دیگر بر این باورند که در اهمیت E-A-T بسیار بزرگ نمایی شده است.

آیا این یک فاکتور مستقیم در مرتبه بندی تارنما‌ها میباشد؟ یا یک فاکتور غیر مستقیم سئو در مشهد  در درجه بندی میباشد؟ و یا این که E-A-T ابدا یک فاکتور در الگوریتم‌های همیشه در حال تکامل گوگل نیست؟

E-A-T که مخفف کلمات Expertise(تخصص)، Authoritativeness(اعتبار)، Trustworthiness(پشت گرمی) میباشد، رایا پارس با اضافه شدن در آیین نامه‌های مطالعه کیفیت جستجوی گوگل پر اسم و رسم شده است و مشاجره در امر مداقه آن احتمالا برای مدتی ادامه خواهد‌داشت.

با این در حال حاضر، بسیاری این نوشته‌علمی را به عنوان تاییدی بر اینکه E-A-T یک فاکتور اصلی در رتبه‌بندی هست در حیث گرفته‌اند.

جمله پایین چیزی میباشد که آنها به عنوان اثبات مداقه E-A-T در لحاظ می گیرند :

«سیستم مرتبه بندی ما … به‌ویژه برای شناسایی وب سایت‌هایی طراحی شد‌ه‌است که تخصص، اعتبار و قابلیت و امکان پشت گرمی زیادی دارا هستند».

آیا این بدان معناست که E-A-T یک استدلال در مرتبه‌بندی میباشد؟ می تواند چنین باشد. اما نه لزوما.

اصلی می‌باشد که این جمله از نوشته‌ی‌علمی بالا را نادیده نگیرید:

« الگوریتم‌های گوگل فاکتورهایی را درباره ی صفحاتی که با امکان اتکا و اعتبار مرتبط هستند شناسایی می‌کنند».

این پاراگراف مشخصا سبب ساز میگردد که بیشتر شبیه یک رابطه غیر مستقیم what is seo  به نظر برسد.

ولی این واقعا چیز جدیدی نیست. گوگل تلاش کرده‌است تا الگوریتم خود را تا حد ممکن شبیه «انسان» حقیقی وواقعی کند.

در صورتی شما قبل از وجود E-A-T، به عنوان دارای تخصص بهینه سازی فعالیت می‌کرده‌اید، احتمالا مضمون‌ اقتدار، ارتباط و متکی بودن را به خیال می آورید. گوگل برای مجال زمانبر از فاکتورهای نام‌و‌نشان، اقتدار و متکی بودن در سیستم جایگاه‌بندی خود استفاده کرده‌می باشد.

البته الگوریتم‌های گوگل هیچ زمان بدون نقص نبوده اند. به علاوه اخلاق کاربر و تکنولوژی همیشه در فعلا تحول هست.

این جایی میباشد که ارزیاب‌های کیفیت جستجو وارد می گردند.

گوگل امتیازات E-A-T را از این ارزیاب‌های کیفیت جستجو (رتبه‌بندی‌کنندگان انسانی که گوگل برای تست کیفیت حاصل جستجو از آن‌ها به کارگیری می‌کنند) عده‌آوری می‌کند.

البته اشکار می‌باشد: مرتبه‌بندی حقیقی E-A-T که به وسیله ارزیاب‌های کیفیت جستجو ارائه میگردد دست اندرکاران جایگاه‌بندی نیستند.

طبق گفته گوگل داده‌هایی که از ارزیاب‌های انسانی خود گردآوری‌آوری می‌کند به طور مستقیم بر سکو‌بندی هر وب سایت تاثیر نمی‌گذارد.

بنابراین حتی در شرایطی که E-A-T یک برهان مرتبه‌بندی بدون واسطه نباشد، باز هم می‌تواند به شما در دستیابی جایگاه بالا کمک کند.

چرا؟

برای فهم و شعور این مورد، مهم هست که دقیقا بدانید E-A-T چیست و چرا برای seo داخل برگه‌ای مهم است.

این نوشته ی علمی E-A-T و همچنین YMYL را توضیح خواهد داد و سفارش‌هایی عملی برای این که چه‌گونه می توانید از این مفاهیم برای ارتقاء seo در برگه خود استفاده کنید، ارائه می‌دهد.

به واقعیت E-A-T گوگل چیست؟
E-A-T مخفف کلمات Expertise(تخصص)، Authoritativeness(اعتبار)، Trustworthiness(اعتماد) هست. ارزیاب‌های گوگل از این چارچوب برای محاسبه تولیدکنندگان محتوا، صفحات وب و وبسایت‌ها روی هم رفته به کارگیری می‌کنند.

این‌ها منطقی به لحاظ می‌رسند، صراحت دارد؟

گوگل می‌خواهد یقین نتیجه ها کند که سایت‌هایی که محتوای با کیفیت بالا ایجاد کرد می‌کنند، جایگاه بهتر بگیرند و وبسایت‌هایی که محتوای کیفیت عالی تحت ساخت می‌کنند، کم‌تر دیده شوند.

موقتی بیایید به هر یک از این دست اندرکاران به صورت جدا نگاهی بیندازیم.

تخصص
آیا متخصصان آیتم محتواهای شما را می سازند؟

اینها عده ای هستند که دانش و درک مایحتاج از رشته شما برای صحبت عمیق در زمینه ی یک زمینه خاص را دارا هستند. این دانش می تواند دانش عمومی‌و یا بسیار تخصصی باشد.

گوگل همچنین با چیزی به نام «everyday expertise» مشکلی ندارد. اما «everyday expertise» به چه معناست؟

« برخی موضوعات نیازمند تخصص کمتری میباشند. بخش اعظمی از افراد نظر ها بسیار دقیق و مفیدی درباره محصول ها و رستوران‌ها می‌نویسند. بخش اعظمی از مردم نکات و تجارب زندگی خود را در فروم‌ها، وبلاگ‌ها و غیره به اشتراک می گذارند. این افراد ساده ممکن می‌باشد در موضوعاتی که در آن تجارب دارند، به عنوان کارشناس در حیث گرفته شوند. در شرایطی که شخصی که محتوا را ایجاد کرد می‌کند، نوع و میزانی کافی از تجربه درخصوص یک مسئله داشته باشد و به عنوان یک «دارای تخصص» در آن گزینه به حساب آید، ما آن شخص را «everyday expertise» می‌نامیم. فرد / صفحه وب / وب سایتی را به خاطر نداشتن آموزش «رسمی» یا فراگیری دراین باره جریمه نمی‌کنیم».

اساسا، گوگل می خواهد پیوند‌هایی به تارنما‌ها مهیا کند که محتوای اثر گذار، جامع، مرتبط و دقیق منتشر کرده‌اند.

تخصص خود را، به ویژه در حیطههای خاص (برای مثال، حقوقی، اقتصادی، پزشکی) آرم دهید.

مردم برای یافتن پاسخ به سوال های اصلی خود به سایت شما می آیند.

تهیه محتوای نادرست، غیر موءثر، یا دیرین، موجب فاجعه ای برای سئو می‌باشد.

گوگل نمی خواهد کاربرانش را به محتوای اشتباه یا تارنما‌هایی بفرستد که عمدا کاربران را گم راه می‌کنند.

بنابراین مطمئن شوید که افرادی که محتوای شمارا می‌سازند کارشناس موضوعی می باشند و تحقیقات مایحتاج و تحقیق حقیقی و واقعی را اجرا میدهند.

اعتبار
همانطور که در نوشته‌ی‌علمی بالا ذکر شد، گوگل از Page Rank استعمال می‌کند تا اعتبار تارنما‌ها را از همان شروع شناسایی کند. این همان چیزی میباشد که گوگل را تبدیل به گوگل کرده‌است!

این به آن معنی هست که یک فاکتور برای معتبر بودن وبسایت‌ها، پیوند‌ها هستند.

پیوند‌ها-به ویژه کیفیت لینک‌ها-همچنان یک فاکتور درجه‌بندی بالا میباشند و این مورد بر کسی پوشیده نیست.

سال‌های سال میباشد، ما شنیده‌ایم که پیوند‌ها با رای گیری‌ها مقایسه می شوند که در آن ها هرچه رای بیشتری به دست می‌آورید، با اعتبارتر (یا دوست داستنی‌تر) میباشید.

بنابراین جایی که یک کارشناس دانش یا مهارت‌ خاصی داراست، وقتی که دیگران (در داخل و فارغ حوزه کاری شما) آن تخصص را تشخیص دهند، معتبر بودن حادثه میفتد.

این تشخیص میتواند به طور لینک و پیوند، اشتراک گذاری‌ها، منشن‌ها، دیدگاه ها، یا هر نوع دیگر از نقل عهد‌ها باشد.

به حیث می‌رسد که اعتبار مثل شهرت آنلاین شما هست، درست است؟

به نوعی، بله.

بهترین روش برای ایجاد کرد این اعتبار آنلاین، ایجاد کرد محتوای مفیدی میباشد که ما در قسمت گذشته در خصوص آن صحبت کردیم.

اعتماد
شما می بایست برای جلب پشت گرمی مردم و موتورهای جستجو مقدار زیادی عمل سخت اعمال دهید.

شما می‌خواهید که مردم به برند یا دستیابی‌وکار شما پشت گرمی کنند و تصمیم به تایید یا خرید از شما داشته باشند.

یک روش برای افزایش امکان متکی بودن شما، لبریز رنگ کردن اعتبار تهیه کنندگان مطالب و تارنما‌تان میباشد.

به جوایز، گواهینامه‌ها، تاییدیه‌ها و دیگر کارداران اعتماد فکر کنید.

مردم باید حس کنند که میتوانند به تک تک اطلاعاتی که در تارنما شما پیدا می‌کنند، پشت گرمی کنند.

به همین ترتیب، گوگل میخواهد سایت‌ها و محتوایی که میتواند به آن‌ها پشت گرمی کند را جایگاه‌بندی کند.

اتکا همچنین با مضمون‌ YMYL گوگل مرتبط می باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.