بک لینک چیست؟ و چه تاثیری بر seo تارنما داراست؟

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

بک لینک چیست؟ و چه تاثیری بر seo تارنما داراست؟

۶ بازديد

بک پیوند چیست؟
به لهجه بی آلایش، بک لینک و پیوند پیوندی از یک وبسایت به سایتی دیگر میباشد. سئو در مشهد موتورهای کاوش مانند گوگل، بک لینک را تحت عنوان سیگنال مهمی جهت مرتبه بندی در لحاظ میگیرند، چون زمانی یک اینترنت‌وب سایت به اینترنت‌تارنما دیگری لینک میدهد، رایا پارس این مضمون‌ برداشت می‌شود که محتوای ارزشمندی داراست. بک لینک و پیوند‌های باکیفیت می توانند به ارتقا رتبه تارنما در نتیجه ها SERP و بهبود seo تارنما شما یاری نمایند.
جواب وبسایت backlinko به پرسش بک لینک و پیوند چیست؟
بک لینک‌ها به معنای پیوند‌های ورودی بی‌طرف یک اینترنت‌وبسایت هستند که به یوزرها و موتورهای جستجوی گوگلwhat is seo  جهت یافتن اینترنت‌تارنما‌های نو یاری می‌نمایند؛ برای استخراج به نتیجه ها بالاتری در موتور کاوش به کار گیری از بک پیوند‌ها سفارش میشود.
اثر بک لینک و پیوند بر بهینه سازی تارنما چه گونه می باشد؟
بک لینک و پیوند‌ها اثر مهمی در الگوریتم موتور کاوش، بهینه سازی و استراتژی کلی برای رویش اینترنت‌وب سایت دارا‌هستند. به مطرح شدن معمولی، بک لینک و پیوند را می‌قدرت به مکالمه‌ای در میان دو اینترنت‌سایت با دامنه مختلف تشبیه کرد، مکالمه‌ای موفقیت-موفقیت برای هر دو تارنما. جمعاًَ اثر این ترفند سئو را می‌اقتدار از جنبه‌های گوناگون تحقیق کرد:
یاری به برندینگ وبسایت
وقتی که عموم در فعلا خواندن مطالب آنلاین هستند، متوجه لینک و پیوند‌ها می‌شوند. در حالتی‌که ببینند که اسم مارک و اینترنت‌تارنما شما بارها و بارها در یک نوشته‌ی علمی نام برده میباشد، مارک شما به صورت خودکار با گزینه نوشته‌ی‌علمی در ذهن آنان مرتبط می شود. به عبارتی‌طور که موتورهای کاوش لینک و پیوند‌های وبسایت شمارا تشخیص میدهند و علامت میدهند که وبسایت شما داده ها مفیدی دارااست، یوزرها نیز آن را میبینند و با سپری شد فرصت به مارک شما عشق و علاقه‌مند می شوند.
افزایش ترافیک سایت
داشتن بک لینک‌های زیاد میتواند شما را وادار به جستن دوستان تازه، رهبری و نگهداری ارتباط با مشتریان خویش نماید. زمانی فردی یک پست عالی را می خواند و یک بک پیوند را می‌بیند که به منبع اشاره می‌نماید، احتمال متعددی وجود دارد که روی آن کلیک نماید تا داده ها بیشتری در ارتباط اینکه آن مقاله از چه کسی و از کجا بوده می باشد، به‌دست آورد. در صورتی آن فرد حقیقتاً از مقاله شما لذت غالب شود، ممکن می‌باشد شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال نماید. یک پیوند معمولی میتواند ضمن یاری به سکو‌بندی موتورهای کاوش، مشتریان جدیدی را به اینترنت‌تارنما شما بیاورد. این شیوه جذب ترافیک، نرخ پریدن پایینی داراست.
تبلیغ
بک لینک و پیوند روشی مطلوب برای تبلیغ اینترنت‌سایت یا این که محصول ها شما از روش نظر دادن در وب سایت‌های دارای اعتبار و اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی هست. در صورتیکه صفحاتی که میخواهید سکو‌بندی نمایید محتوای ضعیف/اساس‌ای داشته باشند، تلاش برای مرتبه‌بندی فراتر در موتورهای کاوش برای شما طاقت فرسا خواهد بود.
بهبود سکو تارنما
حاصل جستجوی ارگانیک نتایجی می‌باشند که لغت ها کلیدی مربوط به عبارت جستجوی اصلی را در خویش مکان داده‌اند. در مقابل نتیجه ها جستجوی ارگانیک، حاصل غیر ارگانیک جای دارد که تبلیغات از نوع پرداخت به ازای کلیک می باشند. بک لینک دادن به استحصال مرتبه عالی شما به روش ارگانیک در موتورهای کاوش کمک می‌نماید. در صورتیکه نوشته‌علمی شما از اینترنت‌تارنما‌های دیگر پیوند اخذ نماید، به گذر زمان فرصت در موتورهای کاوش مرتبه بالاتری اخذ خواهد کرد.
ارتقاء سرعت ایندکس مطالب
یکی از طریق‌های ارتقاء سرعت ایندکس مطالب در گوگل، پیوند سازی است؛ چه پیوند‌سازی فرنگی و چه داخلی. دیدنی هست بدانید که گوگل و دیگر موتورهای کاوش برای شناسایی صفحات تازه در اینترنت، از صفحات قدیمی و لینک و پیوند‌هایی که در آن ها وجود دارااست به کارگیری می‌نمایند. از آنجایی که شانس رسیدگی دوباره تارنما‌های سابق و دارای اعتبار بیشتر است، قراردادن لینک و پیوند تارنما در اینگونه وبسایت‌هایی سبب ساز به ارتقاء سرعت ایندکس وبسایت می‌شود.
انواع بک لینک و پیوند چیست؟
گونه های مختلفی از بک پیوند وجود داراست که می توانید به کارگیری از آنان را در استراتژی seo تارنما خویش بگنجانید. به دنبال آنها‌را به شما معرفی می کنیم.
بک پیوند follow چیست؟
بک لینک follow رایج‌ترین و پر ارزش‌ترین نوع بک پیوند برای بهینه سازی می باشد. هنگامی که یک لینک و پیوند follow را در اینترنت‌سایت خویش قرار می‌دهید، به گوگل می گویید که پیوند ارگانیک میباشد (خریداری نشده) و شما صدق و بها محتوای آن لینک و پیوند را ضمانت می کنید. بک لینک فالو به آسانی به گوگل و بقیه موتورهای کاوش می گوید که “محتوای این پیوند اصلی میباشد و باید به آن دقت کرد.”
مثال‌ای از کد بک لینک و پیوند فالو را در تصویر زیر مشاهده میکنید:
بک لینک و پیوند - Back Link
بک لینک nofollow چیست؟
بک لینک‌های Nofollow کمتر رایج میباشند؛ چراکه قیمت کمتری دارا‌هستند. این نوع بک پیوند‌ها به موتورهای کاوش می گویند که یک پیوند خاص را نادیده بگیرند.
تعریف‌و‌تمجید قانونی گوگل از تگ nofollow این می‌باشد که «Nofollow» راهی را برای مدیران اینترنت‌وبسایت‌ها آماده می‌نماید تا به موتورهای کاوش بگویند «لینک و پیوند‌های این شیت را دنبال نکنید» یا این که این لینک و پیوند خاص را دنبال نکنید.
نماد گذاری HTML برای این ارتباطات شبیه پیوندهای dofollow هست، با یک تفاوت والا – تگ “rel=nofollow”. چنانچه از لینک و پیوند nofollow در نمونه خویش از بالا به کار گیری کنیم، بدین شکل خواهد بود:
بک لینک - Back Link
درصد پیوند‌های follow در مقابل nofollow که یک اینترنت‌وبسایت داراست، مختلف هست. گوگل می خواهد ترکیب خیر از هر دو را برای یک لینک و پیوند تندرست ببیند.
وسیع ترین تفاوت دربین این دو نوع لینک این هست که گوگل قیمت متعددی برای لینک و پیوند‌های follow قائل میباشد. به این معنی که آن‌ها برای بهینه سازی بهتر میباشند. از سوی دیگر، لینک و پیوند‌ نوفالو در اکثر موارد به وسیله الگوریتم گوگل نادیده گرفته میگردند. این بدان معناست که آنها به ندرت برای بهینه سازی با ارزش می باشند.
فردی که یک کاغذ اینترنت را می خواند هیچ زمان تفاوت میان بک لینک follow و nofollow را نخواهد دید. تفاوت این دو نوع بک لینک در کد منبع میباشد. یک‌ تگ خاص در کد منبع وجود دارد که انتخاب می‌نماید گوگل و بقیه موتورهای کاوش چه‌گونه بک پیوند را مشاهده نمایند. این گزینه همینطور اثر آن بک لینک و پیوند را بر سئوی وبسایت شما را انتخاب می‌نماید.
در حقیقت، توسعه و گسترش الگوریتم ‌های گوگل به اندازه‌ای گردیده‌است که بها پیوند‌های نوفالو را هرچند کمتر از لینک‌های فالو، برای وب سایت شما در لحاظ بگیرند. به همین عامل هست که صرف نظر از نوع پیوند، باید به چگونگی آن اعتنا داشته باشید. چرا‌که در اکثری از مورد ها، بک لینک و پیوند‌های مخرب از تارنما‌های اسپم، اثر منفی در سئو وب سایت داشته و سبب به جریمه گوگل و در نقطه پایان بیرون شدن تارنما از ایندکس گوگل میشود.
بک لینک اسپم چیست؟
پیوند اسپم با ارسال لینک و پیوند در اینترنت‌سایت‌ها، انجمن‌های گفتگو، دیدگاه ها بلاگ، دایرکتوری‌ها یا این که هر وب سایت آنلاین دیگری که در آن لینک در میان صفحات بر طبق شایستگی به دست نمی‌آید، ساخت می گردد. لینک اسپم برای ساخت بک پیوند در صفحه ها و اینترنت‌وبسایت‌ها سوای اعتنا به گزینه یا این که تجارب استفاده کننده برای بازنویسی مرتبه‌بندی موتورهای کاوش به عمل می‌رود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.