ربات گوگل (Google Bot) چیست و به چه شکل عمل می نماید؟

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

ربات گوگل (Google Bot) چیست و به چه شکل عمل می نماید؟

۵ بازديد

شاید بارها اسم ربات گوگل را که به آن خزنده یا این که عنکبوت گوگل هم می‌گویندسئو در مشهد ، شنیده باشید. در‌این مقاله ربات های گوگل و کیفیت شغل ربات ها را توضیح می‌دهیم.
روزمره به تعداد وبسایت هایی که پیاده سازی می‌گردد و گوگل باید این وب سایت های تازه را تحقیق کند، افزوده می گردد. درین در بین سایت هایی وجود داراست که از گذشته پیاده سازی گردیده اند و شغل می نمایند، گوگل همت این سایت ها را هم هر روز تحقیق کرده و رتبه آن ها را تغییر تحول می‌دهد. ایفا رسیدگی موقعیت و جایگاه دادن به وبسایت ها به وسیله نیروی انسانی غیر ممکن است.رایا پارس  99 درصد تفحص کارایی وب سایت ها توسط ربات گوگل یا این که Google Bot اجرا می شود.
یک‌سری ربات گوگل وجود دارااست؟
مجموعاًَ گوگل برای به حساب آوردن از دو ربات استفاده می نماید:
ربات گوگل یا این که Google Bot: درین نوشته ی علمی کاملا در امر این ربات سخن می‌کنیم.
هوش تصنعی و مصنوعی گوگل (الگوریتم های گوگل): تیم دوم از ربات های گوگل یک‌سری هوش تصنعی یا این what is seo  که الگوریتم های گوگل میباشند که به طور بسیار جزئی فعالیت های سایت ها را تفحص می نمایند. تفحص این ربات ها به این شکل میباشد که به صورت بی واسطه خطای سئوکارها (seo کلاه سیاه) وبسایت ها را تحقیق کرده و وبسایت ها را جایگاه بندی می نمایند. (در وبلاگ سایت کلیک الگوریتم های گوگل به صورت غیروابسته معرفی گردیده اند.)
گوگل ربات های زیادی داراست که هر مورد وظایف خاص و منحصربه‌فرد به شخصی را اجرا می‌دهند، مثلا:
ربات خبر‌ها: خبرهایی که در وبسایت ها منتشر می گردند را شناسایی، ایندکس و تحقیق و جایگاه بندی می نماید.
ربات تبلیغاتی گوگل: این ربات چگونگی تبلیغات هایی که در سطح تارنما منتشر می‌شوند را پژوهش می نماید.
دارای شهرت ترین و مالامال کاربردترین ربات های گوگل، اسامی پایین میباشد:
Google Bot Desktop: ربات گوگل دسکتاپ وظیفه دارد که صفحات متفاوت تارنما را آغاز ایندکس و سپس تحقیق کند. منظور این میباشد که‌این ربات صفحه ها مختلف سایت ها را در دیتابیس گوگل ذخیره کرده، بررسی و رتبه بندی می نماید.
Google Bot mobile: ربات گوگل گوشی مانند ربات دسکتاپ، صفحه های وبسایت را در ورژن موبایل استارت ایندکس و سپس احتساب و رتبه بندی می نماید. (این آیتم به جهت افزایش کاربرانی که از موبایل برای سرچ کردن از گوشی استعمال می نمایند، بسیار دارای اهمیت هست.)
Google Bot Video: ربات ویدئو گوگل بات وظیفه داراست بقیه ویدئوهایی که در وب سایت های آپارات، نما شا، تماشا و حتی تارنما های آموزشی و … منتشر می شود، را ایندکس، تفحص و استیناف می نماید.
Google Bot Image: این ربات نیز بقیه ربات های دیگر، عکس هایی که در سایت منتشر میکنید را ایندکس و بررسی می نماید. تفحص عکس های سایت بسته به توضیحات و سرعت بار گذاری شدن در نمایشگرهای مختلف بستگی دارااست.
ربات های اصلی گوگل چه عمل هایی دارااست؟
عمل هایی که ربات های گوگل که در برخی مواقع به آنان خزنده یا این که عنکبوت گوگل هم نامیده میگردد، به سه تیم مهم تقسیم میگردد:
Crawling (کراول کردن): کروال کردن یا این که اصطلاحا خزیدن به فعالیتی گفته می گردد که طی آن ربات های خزنده گوگل، هنگامی صفحه جدیدی به سایت اضافه میگردد، آن کاغذ تازه به علاوه صفحه های پیشین وبسایت را تفحص می نمایند. (اصطلاحا به صفحه ها سایت سر می زنند.) ربات ها در‌این مرحله محتوای صفحه های، زمینه و محتوای صفحه های تارنما را میبینند و تصمیم می‌گیرند که به هر صفحه از تارنما و در غایت به آحاد وبسایت چه درجه ای بدهند. اما اشتباه نکنید این ربات های گوگل نیستند که به تارنما درجه می‌دهند یا این که مرتبه وبسایت های دیگر را تغییر‌و تحول میدهند، بلکه ربات های گوگل درباره نحوه اکران بهتر صفحه های وبسایت حیث تخصصی می‌دهند.
Indexing (ایندکس کردن): بعداز این که صفحه ها وبسایت توسط ربات بالا کراول یا این که چشم شدند، صفحه ها توسط ربات در database (دیتابیس) گوگل ذخیره میگردد. ایندکس شدن صفحه های مختلف وبسایت به موتور جستجوی گوگل یاری می نماید تا داده ها و مطالبی که در صفحه ها سایت وجود دارااست را متناسب با جستجوی مخاطب به وی علامت دهد. دراین باره مارتین اسپیلیت که تحلیلگر اینترنت مستر گوگل میباشد یک تمجید جذاب گفته می‌باشد:
گوگل مشابه یک کتابخانه بلندمرتبه هست، جمع کردن داده ها صفحات وب سایت مانند جمع کتب در یک کتابخانه می باشد. ایندکس شدن داده ها صفحه های وب سایت ها به یوزرها امداد می نماید که کتاب (داده ها) مورد نظرشان را شل خیس و سریع خیس پیدا نمایند.
Ranking (جایگاه بندی کردن): بعداز ایندکس شدن صفحه ها تارنما، این صفحات بوسیله ربات های گوگل و الگوریتم های هوش مصنوعی آیتم مطالعه قرار می‌گیرد و آنگاه هم صفحه های وبسایت و هم خویش سایت رتبه بندی می گردد. درجه ای که درین مرحله به وبسایت ها تخصیص داده می گردد دائمی وجود ندارد، بلکه با دقت به فعالیت رقبا و تلاش صفحه ها تارنما مرتبا عوض میشود.
ربات های گوگل روی seo وب سایت هم اثر می گذارند؟
خیلی از متخصصان seo و حتی یوزرها شاید این پرسش را داشته باشند که آیا ربات های گوگل روی بهینه سازی تارنما هم اثر دارا‌هستند یا این که خیر؟ همانگونه که در ابتدا گفته شد ربات ها به دو دسته تقسیم می گردد. یک تیم از ربات های مهم گوگل، الگوریتم های موتور جستجوی گوگل میباشد. اگر خواسته الگوریتم های گوگل است، به موردها پایین دقت نمائید:
الگوریتم پاندا: الگوریتم پاندا محتوای وب سایت و چگونگی آن را مطالعه می نماید.
الگوریتم کبوتر: این الگوریتم seo محلی وب سایت را نظارت می نماید.
الگوریتم پنگوئن: این الگوریتم وضعیت و چگونگی بک لینک و پیوند های تارنما را مطالعه می نماید.
پس باید خاطرنشان کرد که ربات های گوگل (Google bot) یا این که به عبارتی الگوریتم های گوگل روی سئوی وب سایت اثر میگذارد. البته اگر که مراد ربات های google image، google video یا این که … باشد، بایستی اعلام کرد این ربات ها روی بهینه سازی وب سایت به صورت بدون واسطه اثر ندارد. ربات های گوگل روی سرعت ایندکس شدن تارنما در دیتابیس گوگل اثر داراست. به دنبال کاملا این مورد را توضیح می دهم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.