دوشنبه ۱۴ آذر ۰۱ | ۰۹:۵۵ ۱۶ بازديد
کلمه ی بک لینک و پیوند درواقع فرآیند اخذ لینک از یک سایت یا این که چندین تارنما به وب سایت خویش است که اصطلاحا به آن LinkBuilding یا این که لینک و پیوند سازی هم میگویند.بنابراین هرجا که نام هر کدام از این دو واژه و کلمه را شنیدید متعجب نشوید به خاطر نوشتهی علمی ما بیوفتید که گفتیم این دو واژه با هم هم معنی می باشند و فرقی بین شان وجود ندارد.لینک سازی انواع مختلفی داراست:پیوند سازی باطن و پیوند سازی فرنگی.میتوانیم این طور بگوییم کهاین سوژه آن قدر ها هم بی ربط به نوشتهی علمی نخستین ما که در زمینهی انکرتکست ها در بهینه سازی بود وجود ندارد.به نحوی که در آن در زمینه ی سئو پیوند های داخلی در صفحه های سایت توسط ی متن های لنگر پرداختیم درین نوشتهیعلمی بیشتر تاکید و محتوا برروی لینک سازی فرنگی برای وبسایت می باشد.ساختار یک HyperLink به صورت زیر است :
همان گونه که در کد بالا مشاهده میکنید کد یک شروع داراست و یک پایان.متنی لنگری که مابین تگ بازوبسته a قرار گرفته میباشد متن نمایشگر برای استفاده کننده و URL هم که نشانی مقصد و اشاره به لینک و پیوند دارد.البته چرا بک لینک و پیوند انقدر عنایت دارااست؟چرا سئوکاران درپی ساخت بک لینک های مطلوب برای وبسایت ها میباشند؟قابل ذکر میباشد که بیانکنم ساختن بک لینک و پیوند با کیفیت دو هدف مهم را دنبال می نماید:
1. یافتن وبسایت ها و صفحه های تازه : زمانیکه شما از وب سایت ها دیگر بک پیوند مطلوب اخذ میکنید و یا این که در باطن صفحاتتان به یکدیگر پیوند سازی اجرا می دهید موتورهای کاوش تخت گاز میتوانند سئو در مشهد صفحه های مربوط به یکدیگر را پیدا نمایند و آنها را برای یوزرها اکران بدهند.
2. تصمیم گیری درمورد جایگاه بندی یک وبسایت ضمن گزینه بالا تصمیم گیری برای سکو دادن به وب سایت شما و معین کردن رنکینگ تارنما تان نیز برای موتورهای کاوش فعالیت شل و ول تری است و با اعتنا به چگونگی بک لینک و پیوند ها به راحتی این شغل شکل میگیرد.
یک هنگامی واژه ای به عنوان PageRank فی مابین سئوکاران مضمون پیدا کرد.به طوری که گوگل نظریه داشت که تارنما هایی که به وب سایت دیگری پیوند داده اند و آنرا تحت عنوان منبعی دارای اعتبار به اکران گذارده اند مسلما دارای اعتبار است به این دلیلکه هیچ کسی به یک منبع بی قیمت پیوند نمی دهد (در واقع گوگل هنوز از این دنیای بی وفا و مملو از خیانت خبرنداشته!) بدین ترتیب این ادله را یک ملاک برای برتر بودن وبسایت هایی که به آنها لینک گردیده بود قرار میدهد.ولی بعداز مدتی بازاریابان و seo کاران از این ملاک سوء به کارگیری می نمایند رایا پارس و به طور اشتباه از آن سود میبرند در واقع این به اصطلاح اپ نویسی میشود یک باگ.باگی در مقیاس گوگل برای تعیین جایگاه وبسایت ها. و سئوکاران استارت به بک پیوند فراهم نمودن های تقلبی از تارنما و حتی آماده ساختن آنها می نمایند.به همین ادله گوگل در ملاک های خودش تجدید حیث کرد و با بروزرسانی و ایجاد الگوریتم های مطلوب به فریب کاری متخصصین بهینه سازی نقطه نهایی اعطا کرد.بدین ترتیب از این به سپس این تعداد بیشتر بک لینک و پیوند ها وجود ندارد که برای گوگل اصلی می باشد بلکه چگونگی و معیار تاثیرگذاری آنها در رفع نیازهای یوزرها میباشد که مداقه مییابد.اما درهمین راستا بیایید به دو نوع کاربردی از لینک و پیوند ها آشنا شویم و ببینیم مزیت استعمال از هرکدام چیست؟!
زمانیکه شما از لینک و پیوند های NoFollow به کار گیری میکنید در واقع کد شما به صورت تحت میباشد:
درواقع دراینصورت شما به گوگل می فهمانید که لینکی رو که در سایتتان قرار دادید هیچ مسئولیتی در ازای اسپم بودن یا این که نبودن آن و اعتبار و چگونگی محتوای آن ندارید.و در همین راستا گوگل نیز این سیرتکامل پیوند ها را برای جایگاه بندی و رنکینگ تارنما شما به اکانت نمی آورد.این پیوند ها بسیار کاربردی می باشند.البته برخی اوقات تصورات نادرست نیز برای این نوع از لینک و پیوند ها وجود دارد که اشخاص فکرمی کنند که لینک و پیوند های NoFollow آن لینک و پیوند هایی میباشد که با کلیک کردن برروی آن نمیشود وارد وبسایت شد البته ابدا این طور وجود ندارد و ماهیت این لینک و پیوند ها تنها یک آگهی از جانب مدیرسایت به الگوریتم های گوگل و موتورهای جستجو گر میباشد.این نوع در موردها بخش اعظمی استفاده میگردد از جمله:
بخش نظریات و دیدگاه های یوزرها وبسایت
بخش دیدگاه ها یوزرها مهمان
امضای مو جود در مطالب یوزرها مهمان
بنرهای تبلیغاتی
و...
شاید شما هم چشم باشید که در نصیب بینش های سایت های متعدد با موضوعات متعدد اشخاص بازاریاب یا این که سئوکار اظهار نظر تبلیغاتی میگذارند و لینک و پیوند تارنما خودشان را نیز برای دوست داران تصویب می نمایند در اینجور مواقع این نوع از بک لینک ها که نمی قدرت کنترلی برروی آنها داشت بسیار کاربردی میباشد و موجب میگردد که حتی در صورتیکه لینک این سایت ها مرتبط نباشد و تارنما های آنها اسپم باشد به تارنما شما آسیبی نرسد و از جریمه ی گوگل درامان بمانید.گوگل به تارنما هایی که تبلیغ کننده میباشند و بنرهای تبلیغاتی بقیه وب سایت ها را در فضا در سایدبار ها و ...نگه داری می نمایند سفارش می نماید که حتما لینک و پیوند این بنر ها را نیز NoFollow نمایند تا با کاهش رنکینگ مواجه نشوند و در مرتبه بندی آنان تاثیرگذار نباشد.هر آنچه دراین پاراگراف گفته شد از مزیت های لینک های NoFollow بوداما به بک پیوند های فالو نیز بپردازیم.
پیوند های Follow چیست؟
لینک های فالو آن مجموعه از لینک و پیوند هایی می باشند که شما در وبسایت خودتان با مقصود خاصی قرار دادید برای مثال لینک سازی داخلی فی مابین صفحه ها تارنما جاری ساختن دادید و برای هر لینک و پیوند نیز متن لنگر قابل قبولی در حیث گرفته اید.که معمولا این پیوند ها به خواسته تبادل لینک نیز جاری ساختن می گردد البته بهتراست که عاقلانه اخلاق و رفتار نمائید و زمانیکه نسبت به سایتی و محتوایی که ساخت و ساز می نماید شناخت ندارید لینک و پیوند فالو ندهید به ویژه اینکه به هیچ وجه آن وبسایت مربوط به محتوای سایت شما نیز نباشد.به این ترتیب متخصصین سئوی حرفهای کمتر از این نوع بک پیوند ها به کار گیری می نمایند به این دلیل که داشتن فقط یک یا این که دو لینک کیفیت عالی بسیار گرانبها خیس از داشتن هزاران لینک از سایت های اسپم و بی چگونگی می باشد.
ولی گوگل دراین مورد به مدیران تارنما ها و سئومسترها سفارش می نماید که به طور تعادلی از هردوی این لینک و پیوند ها منتفع شوند و این نکته را هم بدانید که صراحت دارد که داشتن یک بک لینک فالو از یک سایت مرتبط یا این که دارای اعتبار(به شرط اینکه خریده نشده باشد) قیمت بالایی در نتایج کاوش وسئو وب سایت داراست البته بک لینک و پیوند های نوفالو نیز به اندازه ی خویش در رنکینگ تاثیرگذارند و آنقدر ها بی ارزش نیستند و در مرتبه بندی حیث می گردند پس کارایی فرمایید از وبسایت های دارای اعتبار بک لینک های نوفالو نیز بدست بیاورید.
مزیت های لینک بیلدینگ چیست؟
لینک و پیوند سازی موءثر و رابطه و اتصال صفحه های داخلی یک وب سایت و همینطور لینک سازی فرنگی موثر با وبسایت ها دارای اعتبار اثر و مزیت های اکثری برای صاحبان یک بیزنس اینترنتی دارااست و به سه آیتم از آن ها اشاره میکنیم و آنهارا گزینه تحقیق قرار میدهیم:
برقراری ارتباط ها : زمانیکه شما به صدق پیوند سازی انجام می دهید یعنی در واقع با بقیه وب سایت های مربوط به کسب و کارتان رابطه برقرار میکنید و از آنها میخواهید تا به شما لینک و پیوند دهند یا این که مطالب و محتوای شمارا منتشر نمایند در واقع با اشخاص بسیار متعددی در راستای کسب و کار خویش آشنا میشوید که همین استدلال به بیزنس شما یاری می نماید.
ارسال ترافیک : با لینک سازی موج عظیمی از ترافیک به سمت سایت شما حرکت می نماید ولی درصورتی که پیوند به اشتراک نهاده گردیده به عبارتی چیزی باشد که یوزرها به دنبالش میباشند.براین اساس مدام عملکرد نمائید محتوایی تشکیل داد نمایید که مخاطب پسند باشد و نیاز مخاطبان را برطرف کند و با تایپ کردن محتوایی که لایق و شایسته ی به اشتراک گذاری میباشد شانس خویش را در این مورد ارتقا دهید.
برندسازی : با پیوند بیلدینگ اسم برندتان همگی گیر میشود.اما در شرایطیکه از عده ای هستید که مقالهها و محتوا متناسب با استخراج و کارتان ساخت می کنید مطمئن باشید که چنانچه مخاطبان و یوزرها با تلاوت مقاله ها تان ایرادات شان برطرف شود مطلقا اسم برندتان در ذهن آنان باقی خواهد ماند و مجددا به شما بازگشت خواهند کرد.به این ترتیب برندسازی از سایر مزیت ها و فواید بک پیوند به دست آوردن است.
خصوصیت های یک بک پیوند بهتر چیست؟
ازسایتی باشد که موضوعش به مسئله و محتوای سایت شما مجاورت باشد.
لینک و پیوند متن لنگر قابل قبولی داشته باشد و به ورقه ی لینک و پیوند گردیده مرتبط باشد.
لینک و پیوند بیلدینک در محتوا مستعمل باشد.
از سایت قابل متکی بودن با Page Authority بالا لینک گرفته باشد.
لینک و پیوند بیلدینگ TrustRank قابل قبولی داشته باشد.
لینکی که در محتوا های زمانبر تولید میگردد دارنده ارزشمندی بیشتر است.
وب سایت به طور متعادل هم لینک و پیوند نوفالو و هم پیوند فالو داشته باشد.
بک پیوند از وب سایت هایی با Domain Authority بالا باشد.
و...
خصوصیت های یک بک لینک و پیوند بد چیست؟
تهیه کردن بک پیوند از سایت های نامرتبط
فراهم نمودن بک لینک که اعتبار دامنه (Domian Authority) پایینی دارند.
بک لینک اماده ساختن از دایرکتوری مقالهها:چراکه چنین سایتها معمولا بی چگونگی و بر کمیت بیش تر از چگونگی قیمت میدهند.
بک پیوند با متن لنگرهای بیش تر از حد بهینه گردیده.
لینکی که از وبسایت های اسپم و جریمه گردیده بدست آید.
لینک و پیوند های جانور در فوتر و سایدبارهای یک وب سایت که اکثر وقت ها به وسیله موترهای کاوش واحد و یکسان شناخته میشوند.
و....
همان گونه که در کد بالا مشاهده میکنید کد یک شروع داراست و یک پایان.متنی لنگری که مابین تگ بازوبسته a قرار گرفته میباشد متن نمایشگر برای استفاده کننده و URL هم که نشانی مقصد و اشاره به لینک و پیوند دارد.البته چرا بک لینک و پیوند انقدر عنایت دارااست؟چرا سئوکاران درپی ساخت بک لینک های مطلوب برای وبسایت ها میباشند؟قابل ذکر میباشد که بیانکنم ساختن بک لینک و پیوند با کیفیت دو هدف مهم را دنبال می نماید:
1. یافتن وبسایت ها و صفحه های تازه : زمانیکه شما از وب سایت ها دیگر بک پیوند مطلوب اخذ میکنید و یا این که در باطن صفحاتتان به یکدیگر پیوند سازی اجرا می دهید موتورهای کاوش تخت گاز میتوانند سئو در مشهد صفحه های مربوط به یکدیگر را پیدا نمایند و آنها را برای یوزرها اکران بدهند.
2. تصمیم گیری درمورد جایگاه بندی یک وبسایت ضمن گزینه بالا تصمیم گیری برای سکو دادن به وب سایت شما و معین کردن رنکینگ تارنما تان نیز برای موتورهای کاوش فعالیت شل و ول تری است و با اعتنا به چگونگی بک لینک و پیوند ها به راحتی این شغل شکل میگیرد.
یک هنگامی واژه ای به عنوان PageRank فی مابین سئوکاران مضمون پیدا کرد.به طوری که گوگل نظریه داشت که تارنما هایی که به وب سایت دیگری پیوند داده اند و آنرا تحت عنوان منبعی دارای اعتبار به اکران گذارده اند مسلما دارای اعتبار است به این دلیلکه هیچ کسی به یک منبع بی قیمت پیوند نمی دهد (در واقع گوگل هنوز از این دنیای بی وفا و مملو از خیانت خبرنداشته!) بدین ترتیب این ادله را یک ملاک برای برتر بودن وبسایت هایی که به آنها لینک گردیده بود قرار میدهد.ولی بعداز مدتی بازاریابان و seo کاران از این ملاک سوء به کارگیری می نمایند رایا پارس و به طور اشتباه از آن سود میبرند در واقع این به اصطلاح اپ نویسی میشود یک باگ.باگی در مقیاس گوگل برای تعیین جایگاه وبسایت ها. و سئوکاران استارت به بک پیوند فراهم نمودن های تقلبی از تارنما و حتی آماده ساختن آنها می نمایند.به همین ادله گوگل در ملاک های خودش تجدید حیث کرد و با بروزرسانی و ایجاد الگوریتم های مطلوب به فریب کاری متخصصین بهینه سازی نقطه نهایی اعطا کرد.بدین ترتیب از این به سپس این تعداد بیشتر بک لینک و پیوند ها وجود ندارد که برای گوگل اصلی می باشد بلکه چگونگی و معیار تاثیرگذاری آنها در رفع نیازهای یوزرها میباشد که مداقه مییابد.اما درهمین راستا بیایید به دو نوع کاربردی از لینک و پیوند ها آشنا شویم و ببینیم مزیت استعمال از هرکدام چیست؟!
زمانیکه شما از لینک و پیوند های NoFollow به کار گیری میکنید در واقع کد شما به صورت تحت میباشد:
درواقع دراینصورت شما به گوگل می فهمانید که لینکی رو که در سایتتان قرار دادید هیچ مسئولیتی در ازای اسپم بودن یا این که نبودن آن و اعتبار و چگونگی محتوای آن ندارید.و در همین راستا گوگل نیز این سیرتکامل پیوند ها را برای جایگاه بندی و رنکینگ تارنما شما به اکانت نمی آورد.این پیوند ها بسیار کاربردی می باشند.البته برخی اوقات تصورات نادرست نیز برای این نوع از لینک و پیوند ها وجود دارد که اشخاص فکرمی کنند که لینک و پیوند های NoFollow آن لینک و پیوند هایی میباشد که با کلیک کردن برروی آن نمیشود وارد وبسایت شد البته ابدا این طور وجود ندارد و ماهیت این لینک و پیوند ها تنها یک آگهی از جانب مدیرسایت به الگوریتم های گوگل و موتورهای جستجو گر میباشد.این نوع در موردها بخش اعظمی استفاده میگردد از جمله:
بخش نظریات و دیدگاه های یوزرها وبسایت
بخش دیدگاه ها یوزرها مهمان
امضای مو جود در مطالب یوزرها مهمان
بنرهای تبلیغاتی
و...
شاید شما هم چشم باشید که در نصیب بینش های سایت های متعدد با موضوعات متعدد اشخاص بازاریاب یا این که سئوکار اظهار نظر تبلیغاتی میگذارند و لینک و پیوند تارنما خودشان را نیز برای دوست داران تصویب می نمایند در اینجور مواقع این نوع از بک لینک ها که نمی قدرت کنترلی برروی آنها داشت بسیار کاربردی میباشد و موجب میگردد که حتی در صورتیکه لینک این سایت ها مرتبط نباشد و تارنما های آنها اسپم باشد به تارنما شما آسیبی نرسد و از جریمه ی گوگل درامان بمانید.گوگل به تارنما هایی که تبلیغ کننده میباشند و بنرهای تبلیغاتی بقیه وب سایت ها را در فضا در سایدبار ها و ...نگه داری می نمایند سفارش می نماید که حتما لینک و پیوند این بنر ها را نیز NoFollow نمایند تا با کاهش رنکینگ مواجه نشوند و در مرتبه بندی آنان تاثیرگذار نباشد.هر آنچه دراین پاراگراف گفته شد از مزیت های لینک های NoFollow بوداما به بک پیوند های فالو نیز بپردازیم.
پیوند های Follow چیست؟
لینک های فالو آن مجموعه از لینک و پیوند هایی می باشند که شما در وبسایت خودتان با مقصود خاصی قرار دادید برای مثال لینک سازی داخلی فی مابین صفحه ها تارنما جاری ساختن دادید و برای هر لینک و پیوند نیز متن لنگر قابل قبولی در حیث گرفته اید.که معمولا این پیوند ها به خواسته تبادل لینک نیز جاری ساختن می گردد البته بهتراست که عاقلانه اخلاق و رفتار نمائید و زمانیکه نسبت به سایتی و محتوایی که ساخت و ساز می نماید شناخت ندارید لینک و پیوند فالو ندهید به ویژه اینکه به هیچ وجه آن وبسایت مربوط به محتوای سایت شما نیز نباشد.به این ترتیب متخصصین سئوی حرفهای کمتر از این نوع بک پیوند ها به کار گیری می نمایند به این دلیل که داشتن فقط یک یا این که دو لینک کیفیت عالی بسیار گرانبها خیس از داشتن هزاران لینک از سایت های اسپم و بی چگونگی می باشد.
ولی گوگل دراین مورد به مدیران تارنما ها و سئومسترها سفارش می نماید که به طور تعادلی از هردوی این لینک و پیوند ها منتفع شوند و این نکته را هم بدانید که صراحت دارد که داشتن یک بک لینک فالو از یک سایت مرتبط یا این که دارای اعتبار(به شرط اینکه خریده نشده باشد) قیمت بالایی در نتایج کاوش وسئو وب سایت داراست البته بک لینک و پیوند های نوفالو نیز به اندازه ی خویش در رنکینگ تاثیرگذارند و آنقدر ها بی ارزش نیستند و در مرتبه بندی حیث می گردند پس کارایی فرمایید از وبسایت های دارای اعتبار بک لینک های نوفالو نیز بدست بیاورید.
مزیت های لینک بیلدینگ چیست؟
لینک و پیوند سازی موءثر و رابطه و اتصال صفحه های داخلی یک وب سایت و همینطور لینک سازی فرنگی موثر با وبسایت ها دارای اعتبار اثر و مزیت های اکثری برای صاحبان یک بیزنس اینترنتی دارااست و به سه آیتم از آن ها اشاره میکنیم و آنهارا گزینه تحقیق قرار میدهیم:
برقراری ارتباط ها : زمانیکه شما به صدق پیوند سازی انجام می دهید یعنی در واقع با بقیه وب سایت های مربوط به کسب و کارتان رابطه برقرار میکنید و از آنها میخواهید تا به شما لینک و پیوند دهند یا این که مطالب و محتوای شمارا منتشر نمایند در واقع با اشخاص بسیار متعددی در راستای کسب و کار خویش آشنا میشوید که همین استدلال به بیزنس شما یاری می نماید.
ارسال ترافیک : با لینک سازی موج عظیمی از ترافیک به سمت سایت شما حرکت می نماید ولی درصورتی که پیوند به اشتراک نهاده گردیده به عبارتی چیزی باشد که یوزرها به دنبالش میباشند.براین اساس مدام عملکرد نمائید محتوایی تشکیل داد نمایید که مخاطب پسند باشد و نیاز مخاطبان را برطرف کند و با تایپ کردن محتوایی که لایق و شایسته ی به اشتراک گذاری میباشد شانس خویش را در این مورد ارتقا دهید.
برندسازی : با پیوند بیلدینگ اسم برندتان همگی گیر میشود.اما در شرایطیکه از عده ای هستید که مقالهها و محتوا متناسب با استخراج و کارتان ساخت می کنید مطمئن باشید که چنانچه مخاطبان و یوزرها با تلاوت مقاله ها تان ایرادات شان برطرف شود مطلقا اسم برندتان در ذهن آنان باقی خواهد ماند و مجددا به شما بازگشت خواهند کرد.به این ترتیب برندسازی از سایر مزیت ها و فواید بک پیوند به دست آوردن است.
خصوصیت های یک بک پیوند بهتر چیست؟
ازسایتی باشد که موضوعش به مسئله و محتوای سایت شما مجاورت باشد.
لینک و پیوند متن لنگر قابل قبولی داشته باشد و به ورقه ی لینک و پیوند گردیده مرتبط باشد.
لینک و پیوند بیلدینک در محتوا مستعمل باشد.
از سایت قابل متکی بودن با Page Authority بالا لینک گرفته باشد.
لینک و پیوند بیلدینگ TrustRank قابل قبولی داشته باشد.
لینکی که در محتوا های زمانبر تولید میگردد دارنده ارزشمندی بیشتر است.
وب سایت به طور متعادل هم لینک و پیوند نوفالو و هم پیوند فالو داشته باشد.
بک پیوند از وب سایت هایی با Domain Authority بالا باشد.
و...
خصوصیت های یک بک لینک و پیوند بد چیست؟
تهیه کردن بک پیوند از سایت های نامرتبط
فراهم نمودن بک لینک که اعتبار دامنه (Domian Authority) پایینی دارند.
بک لینک اماده ساختن از دایرکتوری مقالهها:چراکه چنین سایتها معمولا بی چگونگی و بر کمیت بیش تر از چگونگی قیمت میدهند.
بک پیوند با متن لنگرهای بیش تر از حد بهینه گردیده.
لینکی که از وبسایت های اسپم و جریمه گردیده بدست آید.
لینک و پیوند های جانور در فوتر و سایدبارهای یک وب سایت که اکثر وقت ها به وسیله موترهای کاوش واحد و یکسان شناخته میشوند.
و....
- ۰ ۰
- ۰ نظر