چهارشنبه ۰۹ آذر ۰۱ | ۱۰:۵۱ ۱۳ بازديد
اعتقاد کنید یا نه الگوریتم های گوگل بسیار جذاب میباشند. این الگوریتمها بیشتر از دو دهه میباشد که وجود دارند و در طی این سالها تکامل یافتهاند تا به ما یاری کنند نتیجه ها جستوجوی دقیقتری داشته باشیم.
شاید کمتر پیش بیاید دو کلمه و واژه «جذاب» و «الگوریتم» را در یک پاراگراف مشاهده کنید. بیشتر به حیث میاید الگوریتمها خستهکننده و طاقتسربر باشند. اما من به شما اعتقادوباور میدهم در انتهای این نوشتهی علمی نظرتان تغییرو تحول خواهد کرد.
البته بیایید قبل از صحبت درباره جذابیت آنان ببینیم اصلاً الگوریتم جستجوی گوگل چیست و چهگونه شغل میکند.
الگوریتم گوگل چیست؟
الگوریتم های گوگل فرآیندها و فرمولهایی هستندسئو در مشهد که پرسش شما را میگیرند و به پاسخ تبدیل میکنند. آنها در میان تریلیونها صفحه های وب جستوجو کرده تا اطلاعات موردنظر شمارا بیابند. یک لحظه تصور کنید: تریلیونها یا این چنین:
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
البته که عدد بالا تنها یک تریلیون می باشد.
تصور کنید که الگوریتم های سرچ گوگل وجود نداشت و ما مجبور بودیم خودمان به نوعی این حجم اطلاعات را غربال کنیم. در واقع این الگوریتم های جستجوی گوگل سیگنالهای متفاوتی را از صفحه های وب با سرعتی غیرقابل تصور میخوانند و به درخواست جستوجوی شما پاسخ میدهند.رایا پارس الگوریتم های گوگل صرفا به جستوجوی لغات در شیت قانع نمیشوند. آنها همچنین میتوانند بفهمند که محتوا چقدر تازه هست، چقدر احتمال داراست که هرز باشد و چگونه به مکان شما مرتبط میگردد.
به عنوان بازاریاب، کلیه این موارد برای شما اساسی می باشند. مکان و مرتبه کاغذ شما در گوگل قادر است ترافیک جستجوی ارگانیک را ارتقاء یا کاهش دهد. براین اساس اساسی میباشد که بدانید الگوریتم های جستجوی گوگل چهگونه کار میکنند و چهطور از نظر پایبندی به خلق بهینهسازی شدهاند. خلال این، تطبیقپذیر بودن بسیار اساسی هست. what is seo الگوریتم های گوگل در طول امسالها تغییرات زیادی کردهاند و همچنان در حالا تغییر و تحول می باشند تا کاربرپسندتر باشند.
به روزرسانی های الگوریتم های گوگل
در سالهای اولیه تنها تعداد انگشتشماری بهروزرسانی در الگوریتم های سرچ گوگل تشکیل داد می شد. البته فعلا هر سال الگوریتم های جدید گوگل یار با هزاران تغییر جاری ساختن میشوند. اکثر این تغییرات آنقدر جزئی می باشند که ابداً دیده نمی شوند. با این موقتا بعضی اوقات گوگل بهروزرسانی های الگوریتمی بزرگی را ارائه میدهد که به طرز قابلتوجهی بر صفحاتی که در نتایج جستوجو بالا می آیند تأثیر می گذارد.
به دنبال فارغ از اینکه در دریای اصطلاحات حیرانکننده seo غرق شویم، از مهم ترین الگوریتم های گوگل، خطرات و کارکرد آنها خواهیم اعلامکرد. همچنین توضیح خواهیم اعطا کرد که چه کارهایی برای خوب شدن مرتبه وبوب سایت خود در گوگل میتوانیم اجرا دهیم.
۱- پاندا
تاریخ بهروزرسانی: ۲۴ فوریه ۲۰۱۱
مخاطرات: محتوای تکراری، محتوای دزدی که اصطلاحاً به آن محتوای نازک می گویند، هرزنامههایی که به وسیله انسان ایجاد کرد شدهاند و بمباران عبارات کلیدی.
چهگونه کار میکند؟ از الگوریتم های سرچ گوگل پاندا به اصطلاح «امتیاز کیفی» را به وبتارنما شما میدهد. پس از این امتیاز به عنوان عاملی در درجهبندی گوگل به کار گیری می شود. در ابتدا الگوریتم پاندا چندان تأثیرگذار عدم وجود؛ اما در ژانویه ۲۰۱۶ به طور دائم در الگوریتم های گوگل گنجانده شد. از آن مجال، وبسایتها بهروزرسانیهای بیشتری جاری ساختن میدهند. بنابراین هم جریمههای الگوریتم پاندا و هم رهایی از آن سریعتر اتفاق میافتد.
چه کنیم؟ وبوب سایت خود را برای محتوای تکراری، محتوای نازک و بمباران کلمه ها کلیدی منظم تفحص فرمائید. می توانید این شغل را به وسیله یک خزنده وبتارنما انجام دهید.
۲- پنگوئن
تاریخ بهروزرسانی: ۲۴ آوریل ۲۰۱۲
خطرها: پیوندهای اسپم یا نامربوط، پیوندهایی با انکرتکستهای (Anchor Text) بیش از حد با صرفه شده. انکرتکستها همان کلمه ها معمولاً آبیرنگ رنگی می باشند که زیرشان خط کشیده گردیدهاست. هایپرلینکها با انکرتکستها ساخته شده و برای لینک و پیوند دادن به مکان دیگری در اینترنت استعمال میگردند. در شرایطیکه بیش تر از حد از لغات کلیدی در انکرتکستها استعمال کنید در الگوریتم های گوگل پنگوئن می باشد که مچ شمارا میگیرد.
چگونه فعالیت میکند؟ غرض الگوریتم پنگوئن ذیل آوردن سکو تارنماهایی هست که بک لینک و پیوند یا لینکسازی آنان غیرطبیعی به حیث میرسد.
چه کنیم؟ برای در حمایت ماندن از پنگوئن، حواستان به زیاد شدن لینکهای داخلی در وبسایتتان باشد. میتوانید با یک پژوهشکننده بکپیوندها این تحقیقهای منظم را انجام دهید.
۳- مرغ مگس خوار
تاریخ بهروزرسانی: ۲۲ آگوست ۲۰۱۳
خطرها: بمباران لغات کلیدی، محتوای بیکیفیت
چگونه شغل میکند؟ دربین الگوریتم های گوگل این مرغ مگس خوار میباشد که به گوگل امداد میکند تا پرسش گزینه جستوجو را خوب تعبیر و تفسیر کند و نتایجی را ارائه دهد که با هدف جستوجوگر بیشتر مطابقت داشته باشد. الگوریتم مرغ مگسخوار این قابلیت و امکان را برای یک کاغذ ساخت میکند که حتی در حالتی که دقیقاً حاوی همان کلمات کلیدی جستوجوگر نباشد همچنان جایگاه بگیرد و بالا بیاید. این فرمان با پردازش گویشهای طبیعی برای یافتن معانی مخفی، اصطلاحات و مترادف و هم معنیهای لغات به دست میآید.
چه کنیم؟ راجع به لغت ها کلیدی خود بیشتر جستوجو فرمائید و بر مفاهیم پشت لغت ها کلیدی تمرکز فرمائید. با دقت جستوجوهای مرتبط، هم معنیها و اصطلاحات مشابه را تجزیه و احتساب نمایید. بهترین منابع شما جستوجوهای مرتبط، سؤالات مرتبط و همچنین پیشنهادات اتومات جانور در نوار جستجوی گوگل میباشند.
۴- گوشی
تاریخ بهروزرسانی: ۲۱ آوریل ۲۰۱۵
خطرها: عدم وجود نسخه موبایلی ورقه یا نسخه موبایلی بسیار ضعیف.
چهگونه فعالیت میکند: این الگوریتم و بهروزرسانیهای بعد از آن تمرکز را از نسخه دسکتاپ به نسخه تلفن همراه وبسایت شما تغییر تحول داده میباشد. امروزه الگوریتم های گوگل همگی وبوب سایتها را مطابق سرعت و کاربرپسند بودن نسخه موبایلی آنها نیز رتبهبندی میکند.
چه کنیم؟ صفحات خود را برای جستوجو در موبایل باصرفه فرمائید و روی سرعت و امکان استفاده از آن تمرکز فرمایید. تستهای موبایل فرندلی (Mobile-Friendly) گوگل و اندازهگیری سرعت برگه به شما کمک میکند متوجه شوید کدام جنبههای کاغذ شما بایستی بهبود بیابد.
۵- رنک برین (RankBrain)
تاریخ بهروزرسانی: ۲۶ اکتبر ۲۰۱۵
خطرها: نبود ارتباط معین با پرسش، محتوای سطحی، رابط کاربری ضعیف
چگونه عمل میکند؟ این الگوریتم بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار میباشد. رنکبرین یک کدام از الگوریتم های گوگل میباشد که بوسیله یک سیستم یادگیری ماشینی به گوگل یاری میکند تا معنای پشت هر سؤال را بفهمد و بهترین نتیجه ها را در پاسخ به آن سؤال ارائه دهد. گوگل، رنکبرین را سومی فاکتور مهم در رتبه بندی مینامد. در حالی که واقعیت این میباشد که ما به هیچ وجهٌ فرمول دقیق پشت این بهروزرسانی گران قدر را نمیدانیم. رخداد نظر بر این می باشد که رنکبرین مسئول سفارشی کردن حاصل جستجوی گوگل برای کاربر هست. با این الگوریتم گوگل فراتر از سؤال مورد جستوجوی فرد میرود و مورد ها دیگری از جمله مترادفها، کلمات ضمنی و تاریخچه جستوجوی شخصی هر فرد را در لحاظ میگیرد.
چه کنیم؟ با امداد ابزار تجزیه و به حساب آوردن رقابتی، صفحه ها خود بهینه کنید. اینگونه می توانید لیست کاملی از اصطلاحات و مفاهیم مرتبط را که به وسیله تعداد زیادی از رقبای برتر خود به کار گیری میشوند، کشف فرمایید. بعد راهی برای اضافه کردن این لغات به محتوای خود پیدا کنید. خواهید روءیت کرد که بازدید از صفحه ها شما به طرز چشمگیری ارتقا می یابد.
۶- برت (BERT)
تاریخ بهروزرسانی: ۲۲ اکتبر ۲۰۱۹
مخاطرات: محتوای ضعیف از نگاه نوشتاری، بدون تمرکز، فارغ از کانتکست
کانتکست در واقع متن مورد اطراف محتوای اصلی میباشد که به درک خوب آن کمک میکند.
به چه شکل فعالیت میکند؟ برت یکی از دیگر از الگوریتم های گوگل میباشد که از حرفهآوری پردازش گویشهای طبیعی برای شعور بهتر عبارتهای مورد جستجو، تعبیر و تفسیر متن ها، تشخیص لغات و ارتباط ها دربین لغت ها به کار گیری میکند.
چه کنیم؟ سرانجام روزی آمد که گوگل واقعاً به خوب نوشتن ارزش اعطا کرد. برای نوشتن یک اسکن اصولی و معنادار کوشش نمائید. این به این مضمون هست که محتوایی که مینویسید گزینه یا کانتکست داشته باشد. از حروف ربط به درستی استعمال نمایید و بیشتر به سبک توضیحی بنویسید.
۷- به روزرسانی اصلی
تاریخ بهروزرسانی: سال ۲۰۱۷ تا به امروز
چه گونه کار میکند؟ از سال ۲۰۱۷ به آنگاه الگوریتم های جدید گوگل به عنوان بهروزرسانیهای مهم معرفی شدهاند. از آن زمان، حتی شفافیت کمتری در باب اینکه این بهروزرسانیها چیست و کدام قسمت از جستوجو را بهبود میبخشد وجود داراست. این احتمال وجود داراست که این بهروزرسانیها تنها توسعه و گسترشهایی جزئی در بهروزرسانیهای قبل الگوریتم های گوگل باشد.
چه کنیم؟ از آنجایی که اثرات بهروزرسانیهای الگوریتم های جستجوی گوگل اغلب ناشناخته می باشند، یکی از کارهایی که می توانید ایفا دهید این میباشد که تاریخچه نتایج موتور جستوجو را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود ردیابی فرمائید. پس از انجام بهروزرسانی میتوانید مطالعه نمائید که کدام یک از رقبای شما در جایگاهبندی بالا یا تحت رفتهاند و در باب دست اندرکاران مؤثر پیش بینی بزنید. میتوانید از ابزار رنک ترکر (Rank Tracker) استعمال فرمائید و نتایج به دست آمده را تجزیه و تفحص فرمایید.
۸- کبوتر
باغوحش الگوریتم های گوگل
البته که باغوحش گوگل هنوز! وجود ندارد. اما به جز پاندا، پنگوئن و مرغ مگسخوار که در بالا اشاره شد الگوریتم دیگری با نام یک حیوان در الگوریتم های گوگل وجود داراست: الگوریتم کبوتر.
خطرات: برخلاف پاندا و پنگوئن، الگوریتم کبوتر یک بهروزرسانی مبنی بر جریمه نیست.
چگونه عمل میکند؟ فی مابین الگوریتم های گوگل تمرکز الگوریتم کبوتر بر محلی بودن حاصل جستوجو است. کبوتر با حدس موقعیت مکانی کاربر حاصل جستوجو و نقشه گوگل را زیر تأثیر قرار میدهد. الگوریتم کبوتر یک امتیاز آشکار برای کسبوکارهای محلی است که در ادامه جذب مشتریان از بخشها دور و بر خود هستند.
چه کنیم؟ با به کارگیری از لغت ها کلیدی بر طبق مکان شما میتوانید از الگوریتم کبوتر به نفع خود به کار گیری کنید. علاوه بر این میتوانید محل دستیابیوکارتان را در نقشه گوگل نشانه کنید و این نقشه را در نصیب ارتباط با ما در وب سایت خود اضافه کنید.
کلام آخری
در این نوشتهیعلمی به الگوریتم های جالب گوگل و کارکرد آنها پرداختیم و نکاتی که هنگام سئو می بایست در لحاظ بگیریم. اما در واقع فقط کاری که شما بایستی جاری ساختن بدهید این هست که فقطً جهت استخراج جایگاه خوب برای یک واژه و کلمه کلیدی خاص کارایی نکنید. محتوایی ایجاد کرد کنید که به نیاز کاربران پاسخ میدهد. در واقع غرض گوگل از این الگوریتمها تشویق مدیران وب و بازاریابان به تکثیر محتوایی میباشد که در نوع خود بهترین باشد. در شرایطی که محتوایی تشکیل داد میکنید که به سؤالات مردم پاسخ میدهد، بدونشک در مسیر صحت قرار گرفتهاید.
آیا سؤالات بیشتری راجعبه الگوریتم های جستجوی گوگل دارید؟ خوشحال میشویم که در قسمت نظرها به آن ها بپردازیم. همچنین اگر تا کنون توسط گوگل جریمه شدهاید چشم به راه تلاوت تجربه شما هستیم.
شاید کمتر پیش بیاید دو کلمه و واژه «جذاب» و «الگوریتم» را در یک پاراگراف مشاهده کنید. بیشتر به حیث میاید الگوریتمها خستهکننده و طاقتسربر باشند. اما من به شما اعتقادوباور میدهم در انتهای این نوشتهی علمی نظرتان تغییرو تحول خواهد کرد.
البته بیایید قبل از صحبت درباره جذابیت آنان ببینیم اصلاً الگوریتم جستجوی گوگل چیست و چهگونه شغل میکند.
الگوریتم گوگل چیست؟
الگوریتم های گوگل فرآیندها و فرمولهایی هستندسئو در مشهد که پرسش شما را میگیرند و به پاسخ تبدیل میکنند. آنها در میان تریلیونها صفحه های وب جستوجو کرده تا اطلاعات موردنظر شمارا بیابند. یک لحظه تصور کنید: تریلیونها یا این چنین:
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
البته که عدد بالا تنها یک تریلیون می باشد.
تصور کنید که الگوریتم های سرچ گوگل وجود نداشت و ما مجبور بودیم خودمان به نوعی این حجم اطلاعات را غربال کنیم. در واقع این الگوریتم های جستجوی گوگل سیگنالهای متفاوتی را از صفحه های وب با سرعتی غیرقابل تصور میخوانند و به درخواست جستوجوی شما پاسخ میدهند.رایا پارس الگوریتم های گوگل صرفا به جستوجوی لغات در شیت قانع نمیشوند. آنها همچنین میتوانند بفهمند که محتوا چقدر تازه هست، چقدر احتمال داراست که هرز باشد و چگونه به مکان شما مرتبط میگردد.
به عنوان بازاریاب، کلیه این موارد برای شما اساسی می باشند. مکان و مرتبه کاغذ شما در گوگل قادر است ترافیک جستجوی ارگانیک را ارتقاء یا کاهش دهد. براین اساس اساسی میباشد که بدانید الگوریتم های جستجوی گوگل چهگونه کار میکنند و چهطور از نظر پایبندی به خلق بهینهسازی شدهاند. خلال این، تطبیقپذیر بودن بسیار اساسی هست. what is seo الگوریتم های گوگل در طول امسالها تغییرات زیادی کردهاند و همچنان در حالا تغییر و تحول می باشند تا کاربرپسندتر باشند.
به روزرسانی های الگوریتم های گوگل
در سالهای اولیه تنها تعداد انگشتشماری بهروزرسانی در الگوریتم های سرچ گوگل تشکیل داد می شد. البته فعلا هر سال الگوریتم های جدید گوگل یار با هزاران تغییر جاری ساختن میشوند. اکثر این تغییرات آنقدر جزئی می باشند که ابداً دیده نمی شوند. با این موقتا بعضی اوقات گوگل بهروزرسانی های الگوریتمی بزرگی را ارائه میدهد که به طرز قابلتوجهی بر صفحاتی که در نتایج جستوجو بالا می آیند تأثیر می گذارد.
به دنبال فارغ از اینکه در دریای اصطلاحات حیرانکننده seo غرق شویم، از مهم ترین الگوریتم های گوگل، خطرات و کارکرد آنها خواهیم اعلامکرد. همچنین توضیح خواهیم اعطا کرد که چه کارهایی برای خوب شدن مرتبه وبوب سایت خود در گوگل میتوانیم اجرا دهیم.
۱- پاندا
تاریخ بهروزرسانی: ۲۴ فوریه ۲۰۱۱
مخاطرات: محتوای تکراری، محتوای دزدی که اصطلاحاً به آن محتوای نازک می گویند، هرزنامههایی که به وسیله انسان ایجاد کرد شدهاند و بمباران عبارات کلیدی.
چهگونه کار میکند؟ از الگوریتم های سرچ گوگل پاندا به اصطلاح «امتیاز کیفی» را به وبتارنما شما میدهد. پس از این امتیاز به عنوان عاملی در درجهبندی گوگل به کار گیری می شود. در ابتدا الگوریتم پاندا چندان تأثیرگذار عدم وجود؛ اما در ژانویه ۲۰۱۶ به طور دائم در الگوریتم های گوگل گنجانده شد. از آن مجال، وبسایتها بهروزرسانیهای بیشتری جاری ساختن میدهند. بنابراین هم جریمههای الگوریتم پاندا و هم رهایی از آن سریعتر اتفاق میافتد.
چه کنیم؟ وبوب سایت خود را برای محتوای تکراری، محتوای نازک و بمباران کلمه ها کلیدی منظم تفحص فرمائید. می توانید این شغل را به وسیله یک خزنده وبتارنما انجام دهید.
۲- پنگوئن
تاریخ بهروزرسانی: ۲۴ آوریل ۲۰۱۲
خطرها: پیوندهای اسپم یا نامربوط، پیوندهایی با انکرتکستهای (Anchor Text) بیش از حد با صرفه شده. انکرتکستها همان کلمه ها معمولاً آبیرنگ رنگی می باشند که زیرشان خط کشیده گردیدهاست. هایپرلینکها با انکرتکستها ساخته شده و برای لینک و پیوند دادن به مکان دیگری در اینترنت استعمال میگردند. در شرایطیکه بیش تر از حد از لغات کلیدی در انکرتکستها استعمال کنید در الگوریتم های گوگل پنگوئن می باشد که مچ شمارا میگیرد.
چگونه فعالیت میکند؟ غرض الگوریتم پنگوئن ذیل آوردن سکو تارنماهایی هست که بک لینک و پیوند یا لینکسازی آنان غیرطبیعی به حیث میرسد.
چه کنیم؟ برای در حمایت ماندن از پنگوئن، حواستان به زیاد شدن لینکهای داخلی در وبسایتتان باشد. میتوانید با یک پژوهشکننده بکپیوندها این تحقیقهای منظم را انجام دهید.
۳- مرغ مگس خوار
تاریخ بهروزرسانی: ۲۲ آگوست ۲۰۱۳
خطرها: بمباران لغات کلیدی، محتوای بیکیفیت
چگونه شغل میکند؟ دربین الگوریتم های گوگل این مرغ مگس خوار میباشد که به گوگل امداد میکند تا پرسش گزینه جستوجو را خوب تعبیر و تفسیر کند و نتایجی را ارائه دهد که با هدف جستوجوگر بیشتر مطابقت داشته باشد. الگوریتم مرغ مگسخوار این قابلیت و امکان را برای یک کاغذ ساخت میکند که حتی در حالتی که دقیقاً حاوی همان کلمات کلیدی جستوجوگر نباشد همچنان جایگاه بگیرد و بالا بیاید. این فرمان با پردازش گویشهای طبیعی برای یافتن معانی مخفی، اصطلاحات و مترادف و هم معنیهای لغات به دست میآید.
چه کنیم؟ راجع به لغت ها کلیدی خود بیشتر جستوجو فرمائید و بر مفاهیم پشت لغت ها کلیدی تمرکز فرمائید. با دقت جستوجوهای مرتبط، هم معنیها و اصطلاحات مشابه را تجزیه و احتساب نمایید. بهترین منابع شما جستوجوهای مرتبط، سؤالات مرتبط و همچنین پیشنهادات اتومات جانور در نوار جستجوی گوگل میباشند.
۴- گوشی
تاریخ بهروزرسانی: ۲۱ آوریل ۲۰۱۵
خطرها: عدم وجود نسخه موبایلی ورقه یا نسخه موبایلی بسیار ضعیف.
چهگونه فعالیت میکند: این الگوریتم و بهروزرسانیهای بعد از آن تمرکز را از نسخه دسکتاپ به نسخه تلفن همراه وبسایت شما تغییر تحول داده میباشد. امروزه الگوریتم های گوگل همگی وبوب سایتها را مطابق سرعت و کاربرپسند بودن نسخه موبایلی آنها نیز رتبهبندی میکند.
چه کنیم؟ صفحات خود را برای جستوجو در موبایل باصرفه فرمائید و روی سرعت و امکان استفاده از آن تمرکز فرمایید. تستهای موبایل فرندلی (Mobile-Friendly) گوگل و اندازهگیری سرعت برگه به شما کمک میکند متوجه شوید کدام جنبههای کاغذ شما بایستی بهبود بیابد.
۵- رنک برین (RankBrain)
تاریخ بهروزرسانی: ۲۶ اکتبر ۲۰۱۵
خطرها: نبود ارتباط معین با پرسش، محتوای سطحی، رابط کاربری ضعیف
چگونه عمل میکند؟ این الگوریتم بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار میباشد. رنکبرین یک کدام از الگوریتم های گوگل میباشد که بوسیله یک سیستم یادگیری ماشینی به گوگل یاری میکند تا معنای پشت هر سؤال را بفهمد و بهترین نتیجه ها را در پاسخ به آن سؤال ارائه دهد. گوگل، رنکبرین را سومی فاکتور مهم در رتبه بندی مینامد. در حالی که واقعیت این میباشد که ما به هیچ وجهٌ فرمول دقیق پشت این بهروزرسانی گران قدر را نمیدانیم. رخداد نظر بر این می باشد که رنکبرین مسئول سفارشی کردن حاصل جستجوی گوگل برای کاربر هست. با این الگوریتم گوگل فراتر از سؤال مورد جستوجوی فرد میرود و مورد ها دیگری از جمله مترادفها، کلمات ضمنی و تاریخچه جستوجوی شخصی هر فرد را در لحاظ میگیرد.
چه کنیم؟ با امداد ابزار تجزیه و به حساب آوردن رقابتی، صفحه ها خود بهینه کنید. اینگونه می توانید لیست کاملی از اصطلاحات و مفاهیم مرتبط را که به وسیله تعداد زیادی از رقبای برتر خود به کار گیری میشوند، کشف فرمایید. بعد راهی برای اضافه کردن این لغات به محتوای خود پیدا کنید. خواهید روءیت کرد که بازدید از صفحه ها شما به طرز چشمگیری ارتقا می یابد.
۶- برت (BERT)
تاریخ بهروزرسانی: ۲۲ اکتبر ۲۰۱۹
مخاطرات: محتوای ضعیف از نگاه نوشتاری، بدون تمرکز، فارغ از کانتکست
کانتکست در واقع متن مورد اطراف محتوای اصلی میباشد که به درک خوب آن کمک میکند.
به چه شکل فعالیت میکند؟ برت یکی از دیگر از الگوریتم های گوگل میباشد که از حرفهآوری پردازش گویشهای طبیعی برای شعور بهتر عبارتهای مورد جستجو، تعبیر و تفسیر متن ها، تشخیص لغات و ارتباط ها دربین لغت ها به کار گیری میکند.
چه کنیم؟ سرانجام روزی آمد که گوگل واقعاً به خوب نوشتن ارزش اعطا کرد. برای نوشتن یک اسکن اصولی و معنادار کوشش نمائید. این به این مضمون هست که محتوایی که مینویسید گزینه یا کانتکست داشته باشد. از حروف ربط به درستی استعمال نمایید و بیشتر به سبک توضیحی بنویسید.
۷- به روزرسانی اصلی
تاریخ بهروزرسانی: سال ۲۰۱۷ تا به امروز
چه گونه کار میکند؟ از سال ۲۰۱۷ به آنگاه الگوریتم های جدید گوگل به عنوان بهروزرسانیهای مهم معرفی شدهاند. از آن زمان، حتی شفافیت کمتری در باب اینکه این بهروزرسانیها چیست و کدام قسمت از جستوجو را بهبود میبخشد وجود داراست. این احتمال وجود داراست که این بهروزرسانیها تنها توسعه و گسترشهایی جزئی در بهروزرسانیهای قبل الگوریتم های گوگل باشد.
چه کنیم؟ از آنجایی که اثرات بهروزرسانیهای الگوریتم های جستجوی گوگل اغلب ناشناخته می باشند، یکی از کارهایی که می توانید ایفا دهید این میباشد که تاریخچه نتایج موتور جستوجو را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود ردیابی فرمائید. پس از انجام بهروزرسانی میتوانید مطالعه نمائید که کدام یک از رقبای شما در جایگاهبندی بالا یا تحت رفتهاند و در باب دست اندرکاران مؤثر پیش بینی بزنید. میتوانید از ابزار رنک ترکر (Rank Tracker) استعمال فرمائید و نتایج به دست آمده را تجزیه و تفحص فرمایید.
۸- کبوتر
باغوحش الگوریتم های گوگل
البته که باغوحش گوگل هنوز! وجود ندارد. اما به جز پاندا، پنگوئن و مرغ مگسخوار که در بالا اشاره شد الگوریتم دیگری با نام یک حیوان در الگوریتم های گوگل وجود داراست: الگوریتم کبوتر.
خطرات: برخلاف پاندا و پنگوئن، الگوریتم کبوتر یک بهروزرسانی مبنی بر جریمه نیست.
چگونه عمل میکند؟ فی مابین الگوریتم های گوگل تمرکز الگوریتم کبوتر بر محلی بودن حاصل جستوجو است. کبوتر با حدس موقعیت مکانی کاربر حاصل جستوجو و نقشه گوگل را زیر تأثیر قرار میدهد. الگوریتم کبوتر یک امتیاز آشکار برای کسبوکارهای محلی است که در ادامه جذب مشتریان از بخشها دور و بر خود هستند.
چه کنیم؟ با به کارگیری از لغت ها کلیدی بر طبق مکان شما میتوانید از الگوریتم کبوتر به نفع خود به کار گیری کنید. علاوه بر این میتوانید محل دستیابیوکارتان را در نقشه گوگل نشانه کنید و این نقشه را در نصیب ارتباط با ما در وب سایت خود اضافه کنید.
کلام آخری
در این نوشتهیعلمی به الگوریتم های جالب گوگل و کارکرد آنها پرداختیم و نکاتی که هنگام سئو می بایست در لحاظ بگیریم. اما در واقع فقط کاری که شما بایستی جاری ساختن بدهید این هست که فقطً جهت استخراج جایگاه خوب برای یک واژه و کلمه کلیدی خاص کارایی نکنید. محتوایی ایجاد کرد کنید که به نیاز کاربران پاسخ میدهد. در واقع غرض گوگل از این الگوریتمها تشویق مدیران وب و بازاریابان به تکثیر محتوایی میباشد که در نوع خود بهترین باشد. در شرایطی که محتوایی تشکیل داد میکنید که به سؤالات مردم پاسخ میدهد، بدونشک در مسیر صحت قرار گرفتهاید.
آیا سؤالات بیشتری راجعبه الگوریتم های جستجوی گوگل دارید؟ خوشحال میشویم که در قسمت نظرها به آن ها بپردازیم. همچنین اگر تا کنون توسط گوگل جریمه شدهاید چشم به راه تلاوت تجربه شما هستیم.
- ۰ ۰
- ۰ نظر