کرال باجت (crawl budget) چیست؟ + اثر در seo

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

کرال باجت (crawl budget) چیست؟ + اثر در seo

۳ بازديد

احتمالا هنگامی آغاز به تفحص این مقاله و سرچ کلمه و واژه کرال باجت چیست؟ یا این که میزان دارایی خزش چیست؟ افتاده اید که به بحران ایندکس نشدن مطالب یا این که دیر ایندکس شدن دچار گردیده اید.

از میانه سال ۱۳۹۹ خورشیدی مشکی فی مابین اینترنت مستر ها و seo کاران ساخت شد به عنوان ایندکسس نشدن مطالب تارنما و قسمتی در سرچ کنسول دقت اکثر صاحبان وبسایت ها رو به خودش جلب کرد.

کرال باجت وبسایت را از کجا ببینیم؟
در سرچ کنسول و در نصیب پیکربندی نصیب Crawl stats در صورتی‌که بر روی open report کلیک نمایید نموداری رو مشاهده می کنید این معیار میزان دارایی خزش وب سایت شما در برهه زمانی 90 روزه رو به شما اکران میده.

کرال باجت وب سایت
برای مثال در تصویر بالا 581 هزار توشه در زمان 90 روزه به تارنما ما رمز زده گردیده. این دارایی میتونه خرج پوشه های پیاده سازی ما مثل HTML ، css js و غیره بشه و یه قسمتی متعددی از این دارایی هم خرج تصاویر وبسایت ما میشه.

کرال باجت چیست؟
پس در صورتیکه دنبال تعریف و تمجید یک خطی از کرال باجت باشیم بهتره بگیم. معیار بازدید ربات های گوگل از وب سایت ما در یک بازه زمانی مشخص و معلوم میزان دارایی کرال وبسایت ماست.

تقسیم بندی های کرال باجت
گوگل این میزان دارایی رو به ۴ گروه تقسیم کرده:

By response:

در‌این نصیب پایخ های دریافتی از وبسایت شما که به ربات های گوگل ارسال گردیده رو میتونید ببنید.

کد ۲۰۰ در کرال باجت:
جواب هایی با کد ۲۰۰ جواب های درست و صحیح می باشند که در‌این‌صورت‌ سئو در مشهد یعنی صفحه های یا این که تصاویر شما به صدق در دسترسی گوگل بوده میباشد.

کد ۵۰۰ در کرال باجت:
ارورهایی که با کد ۵۰۰ آغاز میشن تمامی به اختلال در اجرای وب سایت برمیگردن توده این این دست از کد رو کدهای خطای سرور می‌نامند که به جز سرور cdn ها هم یکی‌از تقصیرکار های این ارور ها خواهند بود.

کد ۴۰۴
به عبارتی تیم خطاهای دارای شهرت خصوصی ۴۰۰ میباشد ربات گوگل در لحظه پژوهش تارنما شما دسترسی به پوشه های مشخص و معلوم گردیده نداشته و به همین عامل این ارور رو اخذ کردید.

ارور های ۳۰۰ دارایی خزش
درین نصیب لزوما نمیتوان تعبیروتفسیر به ارور کرد زیار معمولا در گروه بندی های مجموعه ۳۰۰ ریدایرکت ها بوسیله خویش استفاده کننده ساخت و ساز میگردد البته ممکن میباشد ۲ یا این که چندین ریدایرکت برای یک ادرس سبب ساز به ساخت رینگ های بیهوده کرده‌با‌شد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.