چه هنگامی باید از ابزار Disavow استعمال کنم؟

در اين وبلاگ به راائه مطالب تخصصي و مهم در باره سئو مي پردازيم

چه هنگامی باید از ابزار Disavow استعمال کنم؟

۶ بازديد

اگرچه گوگل برای صاحبان تارنما تاسیس شده است، اما در واقع سایت های کوچکتر را از استفاده آزادانه از ابزار Disavow منع می کند. سئو در مشهد این به‌این عامل می باشد که گوگل موقتی پیوندهای با کیفیت پایین را زمانی که آنان‌را شناسایی می کند تخفیف میدهد، بدین ترتیب حتی در شرایطی‌که بک لینک های مخرب داشته باشید، گوگل در تئوری آن ها را در مرتبه بندی بالقوه شما حساب نمی کند.

اما با وجود این، اکثری از صاحبان وب سایت با کاهش درجه کلمات کلیدی و سعی سئو به دنبال شغل پیوند های مشکوک مواجه شده اند رایا پارس  که آن ها را وادار به جاری ساختن اقداماتی کرده است. هر استراتژیست سئو what is seo  که ارزش دستمزد خود را داشته باشد، در حالی که لینک‌های منفی مرتبه‌بندی کلمه ها کلیدی را پایین می‌آورند، نمی‌نشیند و کاری اجرا نمی‌دهد.

بنابراین روی هم رفته، در اینجا مواردی وجود دارد که Disavow ممکن هست انتخاب مناسبی برای کاهش تأثیر بک لینک های مخرب باشد:

طرح های شناخته شده لینک سازی: بعضی اوقات صاحبان وب سایت ها لینک های کیفیت بالا ذیل را خریداری می کنند سوای اینکه متوجه شوند کالا معیوب را خریداری می کنند. در شرایطی‌که می‌دانید که وب‌سایت شما یک بار بک پیوند‌ها را از یک مزرعه لینک یا ارائه‌دهنده لینک با کیفیت پایین خریداری کرده است، پس Disavow کردن این لینک و پیوند ها احتمالاً یک گام اصلی برای افزایش عملکرد بهینه سازی می باشد.

حمله ها منفی بهینه سازی: اگرچه اندیشه کردن به آن مایه تاسف است، ولی این امکان وجود دارااست که هجوم لینک های سمی بدون توضیح واضح، نماد حمله احتمالی منفی سئو باشد . اگر وب سایت شما حجم بالایی از بک لینک و پیوند های سمی با متن لنگر بی ربط دریافت می کند، ممکن می باشد رقیبی داشته باشید که همت داراست بر سیگنال های سوا وبسایت شما تأثیر منفی بگذارد.

اخطار لینک و پیوند Google: در شرایطی‌که در حساب کنسول جستجوی گوگل خود اعلانی درباره ی نقص‌ لینک و پیوند احتمالی دریافت کردید، باید اقدامات مایحتاج را برای حل نقص‌ از طریق ابزار Disavow ایفا دهید.

به‌روزرسانی الگوریتم متمرکز بر پیوند: در صورتیکه بعداز به‌روزرسانی الگوریتم متمرکز بر هرزنامه پیوند، افت ناگهانی سکو‌بندی کلمه ها کلیدی یا ترافیک ارگانیک را تجربه کردید، به احتمال زیاد گوگل همچنان پیوند‌های منفی را علیه شما حساب می‌کند. در شرایطی‌که افت سکو شما به اندازه کافی قابل توجه است، یک فولدر Disavow میتواند به ترمیم زخم کمک کند.

شیوه ارسال فولدر Disavow

گوگل آیین نامه‌های بسیار واضحی را در خصوص طرز ساخت و ارسال پوشه Disavow به مدیران وب‌وبسایت ارائه می‌کند. ولی درصورتی که مطمئن نیستید که لینک ها را Disavow فرمایید یا نه، حتما با یک متخصص seo صحبت نمایید.

واقعیت این می‌باشد که در صورتی‌که به چک بک پیوند ها عادت ندارید، در صورت استعمال غلط از Disavow می توانید به سکو بندی خود آسیب وارد نمائید. از آنجایی که بک پیوند‌ها برای رتبه‌بندی بسیار اساسی می باشند، نمیخواهید لینک و پیوند‌هایی را که در واقع به ارتقا اعتبار سایت شما کمک می‌کنند و پتانسیل مرتبه‌بندی شما را بهبود می بخشند، Disavow کنید.

مرحله 1: یک حسابرسی بک لینک جاری ساختن دهید

قبل از استارت Disavow کردن لینک و پیوند ها، مطمئن شوید که نمایه بک لینک خود را به طور کامل تحقیق کرده اید. این عمل را می اقتدار با استعمال از اشکال ابزارهای تحلیلگر بک لینک ایفا بخشید که بسیاری از آن ها به همین صورت عمل می کنند. به سادگی، لیستی از بک پیوند های خود را دانلود فرمایید و آن هایی را که بی کیفیت یا اسپم به حیث می رسند نشان بزنید.

بعضا از علائم وب سایت های سمی شامل موارد تحت می‌باشد:

بدون تألیف یا منبع تخصصی معین

لینک های خارجی که به منابع مرتبط اشاره نمی‌کنند

فقدان تخصص موضوعی یا صنعتی

لینک هایی که از بخش های رایج پست های وب لاگ می‌آیند

لینک هایی با انکر تکست نامربوط

وب سایت هایی که خود معیارهای بهینه سازی توانمند ندارند مانند ترافیک ارگانیک یا لغت ها کلیدی

“محله های لینک و پیوند” مشکوک (همراهی با سایر وب سایت های هرزنامه در پروفایل لینک آن‌ها)

بعد از اینکه تشخیص دادید کدام لینک‌ها مضر‌ترین و در بهره لایق Disavow کردن می باشند، می توانید فولدر Disavow خود را برای ارسال به گوگل جمع نمائید.

مرحله 2: فایل Disavow را ساخت نمائید

ایده کلی فایل Disavow این می باشد: لیستی از سایت هایی که می خواهید گوگل بک لینک و پیوند ها را از آنها تخفیف دهد.

فولدر Disavow در واقع لینک و پیوند های مخرب را که به وبسایت شما اشاره می کنند حذف نمی کند. این تنها به گوگل می‌گوید که آنان‌را هنگام پژوهش بها پیوند شما در نظر نگیرد.

چند اپلیکیشن گوناگون وجود دارا‌هستند که می‌توانند به شما یاری کنند تا متن Disavow را به راحتی تولید فرمایید. البته متداول ترین آن‌ها استعمال از ابزار بهینه سازی مانند SearchAtlas یا Majestic است.

چنانچه نمی خواهید از ابزاری به کار گیری فرمایید، به سادگی یک فایل Txt. را باز نمائید و یک دامنه یا آدرس اینترنتی را برای Disavow کردن در هر خط مشخص کنید.

مرحله 3: فایل Disavow را در کنسول جستجوی گوگل ارسال فرمائید

هنگامی که پوشه .Txt خود را دارید، می توانید آن را از طریق حساب کنسول جستجوی گوگل خود در شیت پیوندهای ابزار Disavow آپلود نمایید. یک هشدار والا از طرف گوگل خواهید رویت کرد که از شما می خواهد در حیث بگیرید که آیا انکار واقعاً ضروری می باشد یا خیر.

برای ادامه Disavow،

مورد هایی که می خواهید پیوند ها را در آن Disavow کنید را تعیین نمائید.

فولدر Txt خود را آپلود فرمایید

در صورت لزوم، به هر خطای جان دار در فولدر خود که Google شناسایی می کند پاسخ دهید.

احتمالاً یکسری هفته طول می‌کشد تا گوگل آغاز به کاهش تأثیر این لینک ها کند. اگر بعداً دامنه‌های دیگری دارید که می‌خواهید Disavow، باید یک فولدر تازه آپلود فرمائید.

سود نهایی در باب ابزار Disavow

اگرچه گوگل مدیریت خود را با بک لینک های اسپم بهبود می بخشد، صنعت seo هنوز نمی تواند نگرانی درباره‌ی پیوند های مخرب را متوقف کند. Disavow کردن ممکن می باشد بعضی وقت ها در شرایط خاصی ضروری باشد، اما مطمئن شوید که کلیه مورد های خود را به اعتنا در حیث گرفته اید و صرفا در مواقع ضروری از ابزار به کار گیری نمایید.

خوشبختانه، گوگل تاثیری که لینک های مخرب می توانند بر جایگاه بندی داشته باشند را تشخیص می دهد و تصدیق می کند که اکثر وقت ها صاحبان سایت نمی‌خواهند لینک و پیوند های اسپم پروفایل های بک پیوند آنها‌را پر کند. به‌روزرسانی اخیر لینک و پیوند هرزنامه گوگل موقتی به خزنده‌ها یاری می‌کند تا آن پیوندها را سوای نیاز به Disavow کردن نادیده بگیرند.

اما تا هنگامی که گوگل این نصیب از الگوریتم مرتبه بندی خود را بی نقص نکند، برای سئوکاران بهتر است که ابزار Disavow را در ذهن خود نگه دارا‌هستند. امیدواریم از رسیدگی مقاله‌ی Disavow چیست و به چه شکل کار می‌کند؟ در جت تک لذت برده باشید.?

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.